Tanker i februar

For nogle uger siden læste jeg et indlæg fra Dyrenes Beskyttelse, hvor de advarede folk mod at lege apport med deres hunde, selv om hundene ser ud til at være vilde med det. Det er de, fordi det udløser endorfiner. Og netop det gør, at hundene kan blive helt besatte af det, nærmest afhængige, og helt ødelagt i hovedet.

Om det samme gælder for katte, skal jeg ikke kunne sige. Og jeg skal slet ikke udtale mig om Alvin, som jeg ikke kender. Jeg nævner det kun, fordi det var overraskende for mig. Det var aldrig faldet mig ind, at det kunne være direkte skadeligt for hunden, og jeg var helt lettet over, at ingen af de hunde, vi har haft i min barndom, var til den slags lege, for så havde vi jo uden tvivl gjort det.

Så er der søgt om visa til Australien. Hele 20 sider skal man udfylde. Det var noget mere omfattende end jeg havde regnet med, men nu er det gjort så nu må vi bare vente på svar. Håber godt nok det hele er udfyldt korrekt :bebe:

9 Synes om

Jeg har seriøst været klar til at gå i seng og knalde brikker siden kl 17.30 :sleeping::sleeping::sleeping::sleeping: Nøj, så træt jeg er i dag. Men jeg ved at med mit søvnniveau for tiden, er det dumt at gå tidligt i seng. Jeg sover max 5 timer i døgnet for tiden, og jeg gider ikke ligge vågen fra sådan ca midnat og frem… Men nøj hvor jeg glæder mig til at kravle under dynen :sleeping::sleeping::sleeping::sleeping:

Sidste nyt om Whiskas præmien.

I dag var MVK Hobro forbi efter 2/3 af foderet :slight_smile:

Jeg har så opdaget, at der mangler noget på pallen ift pakkesedlen. Ikke helt heldigt, hvis de generelt pakker sådan :stuck_out_tongue:

11 Synes om

vores fyr er revnet :ahhhhhhh: skide træls, så nu skal der bestilles luft til vand varmepumpe i stedet for, det bliver god til Knerks helbred at han ikke skal bruge de mange timer på brænde :hjerte:

1 Synes om

8 posts were split to a new topic: Hvad skal en pensioneret avlskat koste?

Jeg laver lige en separat tråd til diskussionen om prisen på pensionerede avlskatte.

1 Synes om

De små glæder i livet…

I dag var Birk i bad for første gang, og han elskede det :heart: Det var så hyggeligt at se ham ligge og nyde vandet, og det var så tydeligt, at han lå og snakkede med far (der vaskede ham). Morhjertet smeltede helt :lovelove:

17 Synes om

Jamen, indtil for nylig kunne han jo ligge og plaske 24/7. Han har da savnet det :slight_smile:

2 Synes om

Det er rigtigt nok :slight_smile: Men ifølge min mor stikker de små ofte i et hyl, så hun var vældigt imponeret.

4 Synes om

Men “i gamle dage” blev de nyfødte badet helst samme dag som de var født… og så ville jeg nok også stikke i et vræl :wink: Tror det er svært nok at vænne sig til at være udenfor i verden… så jeg synes det er så herligt at det ikke haster med at få dem badet :slight_smile: og i kan jo tydelig se at det ikke gør noget at vente :slight_smile:

1 Synes om

vores knægt elsker også at komme i bad - og han stak heller ikke i et hyl første gang (hvor han var en god måned gammel). :slight_smile: Her startede vi så til babysvømning d. 23. Januar - det var dæleme også et kæmpe hit !

3 Synes om

sidder og ser masterchef, og pludselig udbryder Mads “så hellere have højre balle i klemme i en muldvarpefælde, end at æde tatar” - ej men jeg kunne simpelthen ikke lade være med at grine… :joy:

1 Synes om

Jeg tror ikke, hun sammenligner med at bade samme dag :slight_smile: Men de første bade derhjemme.

Der er mange, der vist smider dem i bad allerede den første uge - og helst med sæbe og det hele. Vi har ikke kunne se en grund til at skynde os, for han bliver jo vasket. Og alt det sæbehalløj er jo bare med til at ødelægge deres huds naturlige beskyttelse…

3 Synes om

Jeg har 3 pakker uåbnede Canosan til kat og 1 pakke, hvor der er taget ganske få.

Nogen der har en gigtkat og kan bruge det? Det kan efter mit valg deles af flere…
Sveske fik det, men hun lever desværre ikke mere. :frowning:

Det koster gratis, men du skal betale for forsendelsen - de vejer næsten intet.

Skriv på mail johnnielsen.mail(at)gmail.com, skriv ikke en pb, for den ser jeg ikke.

@Sim-Sim Det vil jeg, eller rettere Emina gerne prøve. Sender dig en mail. :slight_smile:

Smuksakken Emina får dem allesammen.

1 Synes om

Så siger vi mange tak! :tak:

9 Synes om

Natten til i går sov jeg slet ikke, men var faktisk temmelig aktiv i går trods det … det har jeg så betalt prisen for i nat og i dag, for jeg har sovet 13-14 timer i stræk :surrender:
Vågnede dog ved den alarm jeg havde sat ved 8-tiden, rakte ud efter mobilen, skrev en mail med afbud til rygtræning kl. 10, lagde mig ned og sov videre
Tænker, der bliver nok ikke lavet så meget herhjemme i dag …

:see_no_evil: Så fik jeg endelig, sat mobilen op til at kunne gå på KG. Så håber jeg at kunne være lidt mere aktiv her inde. Det er jo så hyggeligt, savner kattesnak/hygge :joy: nu alt drejer sig om baby!

5 Synes om