Tanker i januar 2018

Sorte katte er så smukke…også når de sidder foran en og siger…DÅSEMAD NU.:laughing:

19 Synes om

Hov er det ikke længe siden at vi har set noget til de to? :grin:

3 Synes om

Lisbeth har haft travlt med at polere dem …

1 Synes om

Jo, det er det nok…jeg får slet ikke taget så mange billeder af alle misserne mere…jeg må se at tage mig sammen :smiley:

1 Synes om

Sikke en flot panter der sidder der :heart:

2 Synes om

Det er en sej kamp, kende en registreret opdrætter der får killingerne chippet, men ikke vil betale for registrering, hun forventer at internaterne bruger tid på at finde opdrætteren, det er ifølge hende jo ikke så svært :smirk:

Så er der da ingen grund til at chippe dem… helt ærligt.
Internaterne har rigeligt at lave… de drukner i katte, så hvis de også skal bruge tid på at finde katte som ejeren ikke har gidet at registrere…

4 Synes om

Se lige den alien i baggrunden :grin:
I må da egentlig have en del udgifter til sort skocreme for at holde Apollo så blank :star_struck:

4 Synes om

Ja, jeg blev altså også helt bange for de øjne der…er her SPØGELSER…tænkte jeg…
Nej, ingen skosværte her…han er bare så blank helt uden at blive pudset…ingen anden mis her er så blank og de får det samme foder…han spiser bare det dobbelte af de andre …så det må være det der giver den blanke pels :laughing:

2 Synes om

Jeg skulle lige fylde foder kassen i dag…
Klippe op for en 3-4 sække kattemad…
Jeg tog fejl af en pose og min finger…klippede en luns (et stykke skind af min finger ) …samt et stykke negl…nøj det er ømt…men…så får misserne råt kød med i blandingen…intet er så skidt at det ikke er godt for noget :sweat_smile:…av min finger…håber I nyder det rå i blandingen misser…ellers er I nogle skarn…

3 Synes om

Så skal de godt nok være meget uvenner med sine penge… Den sidste kattetosse der førte en tåbelig sag ved domstolene tabte med et brag; så vidt jeg husker til en pris af… 65.000??? (ret mig, en eller anden hvis jeg husker forkert - men tosset mange penge) i sagsomkostninger. Man skal vælge sine kampe med omhu. Én ting er at man altid har ret til at få prøvet sin sag i Danmark; noget andet er om det vitterligt kan betale sig med så dårlig en sag.

Ja, obligatorisk mærkning er en god ide. Men jeg kommer ikke til at støtte tanken fuldt ud før der er en ordentlig plan for de mange herreløse katte der nu engang findes i Danmark. Hvad så med dem, hvilke rettigheder til eksistens skal de have? Den del af det vil jeg gerne have en løsning på også. Om vi kan lide det eller ej, så er der bare mange herreløse katte i Danmark. De skal helst ikke oveni også blive fredløse…
VH
Susanne

8 Synes om

Ligepræcis, nogen sager burde aldrig ende i domstolene fordi de er så åndssvage fra starten af! Jeg forstår ikke i min vildeste fantasi at familien til denne sag mente at de havde en chance - I’m sorry, det gør jeg simpelthen ikke. Men uanset at jeg ikke forstår hvorfor de valgte at føre sag, familien der mente det var deres kat, så bliver der i den grad sat fokus på problemet med katte der ikke er mærket, og jeg håber at der er så meget blæst omkring det her at det får Hr. og Fru Danmark til at tænke sig lidt om ift. mærkning.

Jeg mener nu ikke jeg skriver noget om at de katte der ikke skal mærkes samtidig skal gøres fredsløse, det ved jeg ikke lige hvor det kommer fra?

1 Synes om

Nå, nej nej - det skal slet ikke tilskrives dig :slight_smile: Det er bare en strøtanke som melder sig hver eneste gang emnet er oppe, fordi jeg endnu aldrig har set en plan for hvad man stiller op med alle de herreløse. Og det bekymrer mig nemlig. Jeg synes det er en selvfølge at man mærker og registrerer sine dyr, og jeg har svært ved at forstå at man virkelig sparer den slags småpenge. Men hvad stiller vi op med de katte, der ikke er så heldige, at de rent faktisk har en familie, om så de vil ofre den smule håndører. Det mangler jeg meget at man får tænkt færdig inden man kommer med et krav om mærkning.
VH
Susanne

5 Synes om

Godtså :wink: Men jeg er enig… helt enig. Der er alt for lidt initiativ fra politikernes side til at gøre noget ved de problemer der er med alle de herreløse og/eller dumpede katte i DK.

Men hvis vi kan få politikerne til at starte et sted er det jo et skridt på dagen. Rom blev ikke bygget på en dag… eller det er for den sags skyld svært at spise en elefant i en bid… det er mange bidder. Det bliver det træk med at få anerkendt de herreløse katte og hvad der skal ske med dem også… i små bidder.

1 Synes om

Men vil de herreløse blive dårligere stillet end de er i dag, fordi det bliver lovbestemt at mærke sine katte?

Det er der jo ikke noget helt klart svar på, og det bekymrer mig. Det er meget let at forlange mærkning af ejerkattene, og det er heller ikke noget urimeligt krav. Men der mangler en plan for ikke-ejerkattene. Hvis nu man bliver indfanget uden mærkning, hvad skal der så ske? Vi har snakket mærkning i mange år, den del af det er faktisk relativt let at blive enig om når vi snakker ejerkatte. Men vi er nødt til at gennemtænke hvad man så stiller op med de andre; hvad er deres rettigheder til en eksistens? Der skal simpelthen sættes ord på planen for både ejerkatte og herreløse, så man er sikker på at de ikke bare bliver fredløse.
VH
Susanne

1 Synes om

Hvis en ikke-mærket fanges vil jeg tro, at den får en chance, hvis den er rask og ellers er desværre aflivning.
Men vi kan vel godt blive enige om, at aflivning er bedre en et forhutlet liv som hjemløs kat?
Jeg ville ønske, at vi kom derhen, hvor der kun blev født ønskede katte - men det er vist desværre utopi, da ganske mange ikke gider ofre særlig meget på en kat og neutralisering synes de er for dyrt.
Hvis katten fik samme status som hunden ville meget se anderledes ud - det er vist de færreste hundeejere der lader hunde rende og formere sig uhæmmet.

venlig hilsen Eva

1 Synes om

Sagtens, og det er heller ikke det, der er pointen :slight_smile: Der findes i tusindevis af katte der “holder til” rundt omkring og egentlig har et OK liv, og som vi iøvrigt ikke kan undvære som giftfri skadedyrsbekæmpere. Det er dem, jeg gerne vil vide hvad man har tænkt sig at stille op med, den dag der indføres obligatorisk mærkning af alle katte. For ja, det er utopi at satse på at alle mennesker pludselig tager ansvar for sine dyr, så der kun fødes planlagte killinger, så det er ikke værd at håbe på.
VH
Susanne

1 Synes om

Jeg overvejer at køre forbi og hilse på ham her. :blush:
https://www.dyrevaernet.dk/dyr/?id=ba28fe4da2ff4d8f91a6a73d1db28c62
Gode råd til, hvad jeg skal spørge ind til er velkomne.

5 Synes om

Ham her virker også ganske skøn!
https://www.dyrevaernet.dk/dyr/?id=afafeeea8ad0426bb5596648d41cf270

4 Synes om