Tanker i januar 2018

Ved ozzy skal du nok spørge om pelspleje mm…

Men jeg plejer nu gerne at ville vide hvilke vaner katten har og om der er noget den elsker og hader…

Men mest af alt vil jeg altid blot følge mit hjerte

Tjek til pelspleje. Min mors katte var coons og blandinger deraf. Jeg håber, uagtet hvilken type kat vi får hjem, at kunne vænne den til ugentlige rede pels seancer.
Vaner mm. Tjek.

Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt jeg selv skal tage forbi selv første gang og hilse på, eller om jeg skal tage min dreng med med det samme. Bumbum. Ellers ville han komme med i anden omgang.

Jeg ville nok tage mine børn med, da de er en del af mit hjem…
jeg ville blive ked af det hvis jeg faldt for en kat som i sidste ende ikke kunne leve med børns støj og deres pludselige bevægelser…

Men tager man børn med vælger de nogle gange på helt andre måder end os

2 Synes om

Det er jo lige det…
Men uanset hvad, så får vi ikke en kat med hjem i dag. Jeg mangler stadig at købe et kradsetræ. Det tænker jeg er ret vigtigt at have på plads? Eller giver det mening at vente og så netop spørge ind til hvad kattene foretrækker? Det samme med bakke og grus?

Jeg vil altid spørge og samtidig altid vente 7-14 dage med at hente så man er 100% sikker på man er klar og har valgt rigtig…

Det er klogest at bruge det samme som internatet i en overgang, så de ikke får dårlig mave pga mad, men heller ikke tisser fremmede steder pga grus (og med grus tænker jeg mere om det er grus, træpiller, eller krystaller de er van til og du så vælger noget andet til en kat med en mening)

2 Synes om

Ham her står godt nok opført som udekat, men ifølge beskrivelsen lyder det ikke til, at han har det helt store udebehov: Saremko (udekat) - og han er vant til børn…
Nu ved jeg ikke hvor gammel din søn er, men den første af dem du linker til, lyder ikke til at være “børnekat”?

1 Synes om

Chili og Asani var ude i går aftes efter mørkets frembrud. Jeg åbnede havedøren for at lukke dem ind. Asani kom ind, Chili gjorde ikke, og hun måtte selvfølgelig gerne blive ude. Så jeg lukkede døren - på Chili, for det var selvfølgelig lige lykkedes hende at komme susende i sidste øjeblik, uden jeg havde set hende.

Det var egentlig ikke mit indtryk, at der skete noget videre. Hun skreg ikke op, og jeg slap selvfølgelig døren med det samme. Men i dag er hun bange for at komme ind ad døren, den lille stakkel. Flere gange er hun flygtet langt væk ude i haven, når jeg har åbnet den for hende. Det er så endt med, at hun er styrtet ind med store, skræmte øjne.

Jeg håber da, hun snart kommer over det igen :frowning:

Hvor er den dog lækker … også selvom den ikke er en Tortie … LOL

:venter: Når man har vundet én aktion, og bare sidder og tripper på at få bekræftet handlen…
Sælger svar nu!

Ja, jeg tænkte jo på at kigge forbi Køge i dag (http://www.katteklubben.com/index.php?SectionID=985&WebsiteID=1&LanguageID=1) og se en ægte Selkirk Rex live, da jeg jo går med tanker om at min næste - og sidste - kat skal være en han fra denne race. Og da Vivian (Dk Tzari) kiggede forbi med Tsarina, og jeg bor 11 km derfra - så var det jo oplagt. Men i går havde jeg 38,7 i feber og havde det rigtig skidt (så skidt at jeg måtte aflyse et job interview!), så jeg var meget sikker på, at det nok måtte blive en anden gang. Jeg havde det dog bedre her til formiddag - stadig med feber og utilpashed, men dog bedre. Så jeg kiggede forbi - og hold nu fest med katte, jeg kunne jo næsten have taget en med hjem fra hver race :wink:

Men Tsarina fik jeg set på, og hun er godt nok lækker - en vaskeægte primadonna, men det må man gerne være når man er så lækker :slight_smile:

Tak for kigget til Vivian - vi høres ved senere hen på foråret :slight_smile:

Og nu under dynen igen - med kamillete garneret med honning i et krus på sengebordet (jeg tror det er dobbelt mandeinfluenza … det værste af det værste!).

10 Synes om

Jeg var derude i dag og må give dig ret. Overvejer en tur til dyrenes beskyttelse i Roskilde og Inges kattehjem. Jeg ringer til dem når de åbner.

Hvis man har et gammelt stel (kaffestel) hvor er det så bedst at sælge det?

Hvis det er kendt nok og i fin nok stand så prøv en antikvitetshandler.

1 Synes om

Det hedder Grøn Vallø fra Kjøbenhavns Porcellains Maleri.
Der ser ud til at stå til 100,- for en kop med underkop. Dem har jeg 14 af. Plus kaffekande, flødekande, tallerkner, fade og skåle
Så mon ikke der er et par håndører gemt.
Det er ikke fordi at der er for en guldgrube, men jeg ville faktisk have smidt det ud, men kan ikke lade være med at google ting før jeg gør det :wink::wink:

2 Synes om

But OMG, hvorfor bruger hun så ikke bare det gratis katteregister som Inges Kattehjem har? :astonished:

1 Synes om

Så fik manden de to fodboldtrøjer han så længe har sukket efter, og de er sørme også kommet i glas og ramme. :grin:

3 Synes om

Jeg bor til leje hos Vallø Stift og synes det var lidt sjovt, så der blev Googlet. Der er en sjat til salg på Gul & Gratis - bl.a. en tekande med platinkant til 1000,-!.

Til gengæld er der også en som sælger et ooooooordentligt læs for 1000,- (https://m.guloggratis.dk/samlerobjekter/porcelaen-glas-og-bestik/kaffestel/annonce/39014306-groen-valloe-mplatinkant) så det er nok svært at sætte en konkret pris. Her er linket til min søgning: https://m.guloggratis.dk/samlerobjekter/porcelaen-glas-og-bestik/q-grøn+vallø/

Ja det er et godt spørgsmål, men indrømmer der er meget der undre mig på den front, så jeg bliver svar skyldig ??

Jeg har ‘‘Sort Vallø’’ spisestel (+nogle få kaffekopper) og et andet kaffestel, uden mønster, men med sølvkant … begge dele fra Kjøbenhavns Porcellains Maleri og kan bruges sammen.
Jeg er rigtig glad for begge mine stel … kaffestellet har jeg fra min eksmands ven og spisestellet købte jeg på Lauritz.com for relativt få penge :ok:

5 Synes om

Havde jeg det, ville jeg heller ikke skille mig af med det - og da slet ikke til den pris! Det skal da bruges og fremvises :wink:

3 Synes om