Tanker i Juni

De bor pænt sammen, men Ellie er slet, slet ikke interesseret i at hygge, putte og vaske.

Alba går og skriger hele dagen (som kun en siataler kan), og hun klistrer helt absurd til mig.
Hun søger Ellie i ny og næ, men så får hun bare en på hovedet.

Det er synd for Alba, og hendes adfærd er ved at gøre mig tosset.
Så jeg håber sådan at en ny ven (af lignende race, kan jeg afsløre) kan opfylde hendes behov. :slight_smile:

3 Synes om

Det forstår jeg godt. Så det skal være en ny siataler? Ellers er der vel ingen garanti for putteadfærd?

Hvordan går det egentlig med Alba og hendes syn?

Det er klogt af dig at vælge en lignende race i den situation :slight_smile: Mange katte kan potentielt gå ganske fint med andre racer, men når man står i en stress-situation er det bedst at vælge en ny ven, der med stor sikkerhed taler samme sprog. Hvis Alba har stort behov for at putte, er ingen tjent med, at den nye ikke gider det :slight_smile:

Held og lykke :hjerte:

1 Synes om

Det var vi ret enige om, @Temple_Bar :hoho:

1 Synes om

Det må man sige :smiley:

Jeg har selv stået i en lignende situation engang - det er derfor, jeg altid har omtalt Sander som det dyreste stykke kattelegetøj, jeg nogensinde har købt :smiley: Uanset at mange andre katte var søde og jeg strengt taget ikke havde råd til en burmeser på det tidspunkt, så var der ingen diskussion om, at det var det eneste rigtige. Og det var det også - de blev bedstevenner i løbet af nogle timer :smiley:

3 Synes om

råkoldt blæst og støvregn…har tændt op…ku’ være man sku’ ha’ en bette caol ila til at lune sig på…

Koncerten var heldigvis god (Big Fat Snake - afskedskoncert) og jeg kom til at drikke et par øl for meget til, at køre bilen hjem, så den har jeg lige hentet i Næstved.
Stod op hele koncerten i gennem og det kan jeg godt mærke i dag, mine ben og især, mine knæ, har det lidt anstrengt i dag … og jeg er træt med træt på … var bange for at falde i søvn bag rattet i bilen på vejen hjem, så mon ikke jeg burde snuppe en morfar

Jep, siataler. Jeg må indrømme at jeg har tabt mit hjerte til dem, så det var planen - den træder så bare i kraft noget før end det var meningen.
Jeg havde tænkt at jeg kunne tage det som det kom, og så skulle der nok dukke en op jeg forelskede mig i. Nu har jeg decideret været på jagt. :stuck_out_tongue:

Det er snart længe siden jeg mistænkte at Alba var begyndende natteblind, baseret på nogle hændelser hvor hun var tøvende og ekstra kluntet i mørke. Men siden har der ikke været noget, men måske hun bare har vænnet sig til det? Især nu med det gode dagslys, ser jeg hvordan hendes pupiller sagtens kan trække sig sammen og blive bittesmå. Så jeg vil antage at hendes syn i dagslys endnu ikke er påvirket.
Men hun blev 3 år i marts, så det kan jo komme når som helst.

Tak! :hjerte:

Ja, Alba ville sagtens kunne trives med den rette kat, af næsten enhver race. Fnuggi var jo også en lidt reserveret, ældre herre. Men de klikkede bare så godt.
Det ville være SÅ ærgerligt at få en “tilfældig kat”, og så risikere at stå med tre frustrerede katte. Så jeg håber virkelig at ham jeg skal kigge på, viser sig at være den rette. :slight_smile:

3 Synes om

Nu er det forhåbentlig ikke den samme, som Lisbeth - eller er det Tommy? - skal kigge på. For så ender det da galt :hoho:

2 Synes om

Uh nej, sikke et rod det kunne blive, med sådan en delekat. :smile:

2 Synes om

Har sovet lige siden jeg skrev det … nu øs-pis-regner det og jeg har vasketøj hængende ude :roll_eyes:
Oh well …

1 Synes om

Fodbold, fodbold fodbold, godt man selv bestemmer over remoten herhjemme. :rolleyes::rolleyes:
Ikke et minut skal jeg se af det - har heldigvis andre muligheder. :ok:

3 Synes om

Jeg har trukket nitten…:frowning:I næste uge skal jeg på natarbejde…jeg HADER det…
Sidste gang jeg var det sov jeg 4 timer på en uge…
Tommy er heller ikke glad for…Mosquito kan ikke sove uden sin mor…
Nej, natarbejde er ikke godt for noget…:frowning:

Sidder og venter på klokken skal blive 7 på min anden nattevagt :slight_smile: Heller ikke af lyst men for at hjælpe ved pga sygdom. :wink:
Jeg er heller ikke fan, men jeg vil 10 gange hellere have en nattevagt en en dagvagt fra 7-15. De er dræbende :slight_smile:

1 Synes om

Går alt vel, er jeg uddannet Dansklærer imorgen :slight_smile:
Jeg er godt nok nervøs

18 Synes om

indrømmer jeg er mega misundelig. for jeg savner i den grad mine nattevagter :cry:

Jeg arbejdede i et hus med 3 afdelinger, jeg startede med dagvagter men fik så aften pog nattevagter, og for mig vat aften og nat de bedste. efter eget valg var jeg husets kastebold og den de ringede til når der var sygdom, så de kunne få planene til at hænge sammen, jeg havde jo ingen små børn, til gengæld havde jeg aldrig problem med at få fri når der var show eller andre ting jeg skulle. selv om det var med få dages varsel stod vores planlægger på hoved for at give de ønskede fridage :thumbup:

min ansættelse sluttede med 5 faste nattevagter hver 2. ugen resten var meget varirende, så arbejdet vble aldrig kedelig eller rutine og jeg elskede det :thumbup:

2 Synes om

Øv det gjorde desværre ingen forskel. Den kan stadigvæk ikke aflæse Alvins chip, men fint den medsendte chip. Jeg tænker at den måske har bevæget sig så langt ned at den ikke kan aflæses. Jeg prøvede ellers at proppe hele ham igennem, eller… næsten da. :tihi:

@Eva_K Kan du huske hvor du købte din fra, eller nok mere relevant, fik sendt den ekstra chip fra? :slight_smile:

Jeg prøvede lige at tjekke chipnummeret, på denne side (se link), og ifølge den skulle de virke sammen. Øv altså.

https://www.surepetcare.com/en-us/pet-feeder/microchip-pet-feeder

Der er da ikke allerede gået 4 år, siden du begyndte? Er der? :uha: Men held og lykke! :kryds:

1 Synes om

Jeg skrev bare og snakkede med SureFlaps customer service. Kan lige se om jeg kan hitte mailen :slight_smile:
Edit: Kan se jeg har brugt deres kontaktformular, og fået svar fr en der, og så kommunikeret videre med hende

1 Synes om