Tanker i Juni

Tak, Pia. Meny er jo nemt. Dem har jeg ikke tænkt på at tjekke. Men der er da også en Land & Fritid i nærheden.

Nu er hver Meny jo ikke helt ens, men her ligger de ved siden af vildtfoder-blandingen lidt nede i den afdeling hvor de har ting til dyr :slight_smile:

Alnok? :slight_smile:

det gør du her
det er min foderpusher i billund, der er dog ting der er for dyre…fx afskallede solsikkekerner er billigere ved både netto, rema og fakta …og så er det foodgrade…
jordnødder …5 kg 165/-
mener i øvrigt at de har en afdeling i fredericia

2 Synes om

Tak, Jim - de er jo lidt langt væk. I øvrigt har vivara.dk også jordnødder til 165 kroner for 5 kg. Bare til almindelig orientering.

Dem kunne jeg selvfølgelig også bestille fra. Det gør jeg jævnligt. Men hvad jeg vist glemte at skrive var, at nødderne var nogle, jeg har brug for nu og her - og der går alligevel nogle dage, før sådan en bestilling når frem :slight_smile:

Så jeg tror, jeg må et smut forbi Meny først og fremmest. Ellers må jeg prøve Land og Fritid - eller Danish Agro. Der har jeg vist også fået dem før. De har dem bare ikke altid, så vidt jeg husker. I butikkerne tror de, at fuglefodring bare er noget, man gør om vinteren.

petworld…men der koster de 200 for 5 kg

Ups kære dyrlæge.

Fik brev fra Anicura i går, og inden jeg åbnede kuverten vidste jeg hvad det det. Buster blev indkaldt til sundhedstjek…

Heldigvis er det så meget på afstand at jeg kunne trække på skuldrene over deres fejl, og så ringe til dem i dag. De beklagede da også, de havde åbenbart ikke fået vinget et enkelt felt af.

Heldigvis ved jeg fra internatet at den slags fejl sker, og at det kun er mennesker der arbejder derude.

1 Synes om

Nu hvor I taler om foder til fugle. Hvordan klarer I det med at være så god ved fuglene og så samtidig have kattene i haven osv??
Jeg føler nogle gange, at jeg lokker fuglene lige i gabet på misserne ved at fodre. Men jeg elsker at fodre og se de dejlige fugle i min have. :gruble:

Det hedder at blæse og have mel i munden :joy:

Ok seriøst så er mine fugle nu ganske snu; de sidder i hækken til kattene er inde og så myldrer de frem.

Men da de dine er fritløbere; så bliver det en anelse svært for fuglene at lære.

Men hvis du fodrer i hus og sørger for kattene ikke kan komme op i det, mon så du ikke kan have begge dele?
Fodrer du på jorden så bliver det noget svære at være fugl.

1 Synes om

fuglene…de er da snacks…:stuck_out_tongue_winking_eye:
nej…her er foderstationerne så højt oppe at katte ikke kan komme til dem, vildkattene tager vel nok en fugl af og til, men det er faktisk sjældent og primært om vinteren - sikkert svage eller syge fugle…spurvehøgen har taget mindst lige så mange på de godt 2 uger den var her som kattene tager på et år

1 Synes om

Jeg bruger skam foderbræt :hoho: Alfred og Fiona tager fugle og der er jo unger nu. Men jeg må nok satse på, at jeg hjælper flere, end jeg får udryddet! :bebe:

4 Synes om

Hallo @Roadhouse hvor er du egentligt blevet af? Du plejer nok også at kunne “larme lidt” herinde. :heart_eyes:

1 Synes om

så’n et foderhus har jeg oss…mit er bare forsynet med et par øskner i taget, og så er det hængt op…et stykke langt snor smides over en gren, huset bindes fast i den ene ende …så trækker man huset op med den anden ende…og når højden er passende binder man enden fast et sted = ingen katte …mit hænger i ca 3 m højde, så det skal fires ned for at fylde op

2 Synes om

Super smart! Har du evt et billede af det jeg må se? :slight_smile:

Åh my god. :heart_eyes: hvor er der mange fine misser derude…

https://www.ddaa.dk/dyreinternatet/katte-til-nyt-hjem

1 Synes om

Ja, det havde jeg opdaget. Det var derfor, jeg skulle høre, om du kendte nogle listige steder :slight_smile: Nu har jeg købt en alt for lille pose i Meny, og så må jeg bestille på Vivara, næste gang jeg skal have noget derfra.

Jeg fodrer fuglene i forhaven - kattene er i baghaven. Altså, MINE katte. Alle naboernes katte er i forhaven :roll_eyes:

Mit fuglehus er så elendigt, at det vælter, hvis kattene forsøger at hoppe derop, så der er ingen fare der :hoho: Det er kun sket en enkelt gang, at jeg har set en masse fjer ude i forhaven, antageligvis efter et succesfuldt kattetogt. Nej, 2 - der lå fjer derude den anden dag. Men bedømt på placeringen tror jeg, det desværre er en fugl, der er fløjet mod ruden, som en kat så har nappet.

Jeg har også et foderbræt til at sætte på jorden til solsorten og rødhalsen m.fl. Det står i et bur, som de små fulge kan komme igennem, men katte og rovfugle (og duer og skader) kan ikke. Og så æder naboens kat heller ikke foderet.

1 Synes om

narj…troede faktisk jeg havde et, og nu er det taget ned…det har fået lidt tæsk de sidste par år, snoren holder ikke mere end et år…og får man den ikke skiftet i tide…ærligt…ved ikke om det kommer op igen. eller om det bliver et nyt…men det bliver på samme måde, og så skal jeg lige skyde det en gang eller to

1 Synes om

jem og fix, harald nyborg og sikkert andre, har dem som sæsonvarer…riiiiimeligt billigt …
skal de rigtig guffe kan du få tørrede melorm herfra
de har også levende foder …melorm, fårekyllinger, græshopper OSV

Melorme har jeg masser af. De er bare ikke i så høj kurs lige nu af en eller anden årsag. Det er nødderne, der er trækplastret for alle de små mejseunger :slight_smile:

I øvrigt er melorme langt billigst på Zooplus. Lige nu knap 190 kroner for 2 kg - normalt ca. 225 kroner for 2 kg.

1 Synes om

Ja, “vi” har så mange lækre misser. Og mange killinger i pleje, der snart skal finde nye hjem <3

1 Synes om