Tanker i maj 2021

Rune: Hvad er ideen med 5 katte, hvis ingen af dem vil fange en edderkop for mig?

:lol:

8 Synes om

Den parfume jeg har fået stintet på mig i dag er en af de være :prut: afløb drillede på badeværelset, havde nævnt det en par gange, men der skete intet, nå min tålmodighed slap op, riste op og vandlås, det var så næste rør det var galt med, men da jeg ville hive den op gik ringen itu, kunne så lige nå det hvis jeg fik hele armen ned og fiske den med de yderste af fingerne og lagde halv nede i kloaken. :coool: men nu er det hele renset, sat ned igen, noteret der skal indkøbes en ny ring til næste gang det skal skilles ad, og det virker :rock:

Det greb om sig nu er køleskab sat til afrimning (stor skabs køleskab) så den skal tømmes og vaskes, imens jeg venter på den kan jeg lige så godt se om jeg kan løse problemet med køkken afløbet, kan ikke selv efter bade, ja det er fleretal. komme til og stinke mere end jeg gør, af det modsatte end lagkage med venlig hilsen beimis ejer

5 Synes om

Onsdag aften havde jeg første “møde” i min nye madklub - hjemme hos mig. Cocky og Dopey reagerede helt som sædvanligt på de nye mennesker. Cocky er en tøjte, der er til fals for hvad som helst (her en varm sweater at putte på) og Dopey har ingen hjerne, så da han opdagede, at en gæst havde snoretræk i sine bukser (legetøj!!) OG ville lade ham kravle rundt under hendes sweater og lege dyne, var han solgt :joy: :joy:

Men overraskelsen kom, da jeg pludselig opdagede, at Jools også ville have opmærksomhed fra dem. Det er meget sjældent, hun leger med legetøj, men pludselig var det meget vigtigt at jonglere med et stykke pels, så alle kunne beundre hende og hun sluttede aftenen af med at trone i papæsken fra den kage, jeg havde købt. Seeeee, hvor yndig jeg er og hvor nuttet jeg ser ud i min nye papkasse :hjerte: :hjerte: :hjerte:

15 Synes om

Kender I det - skulle lige lave en lasagne, OG vaske tøj, Og i bad OG… inden jeg skulle hente barn. Pludselig opdager jeg, at hverken ovnen eller vaskemaskinen siger noget - der er røget en sikring. Skifter sikringen, men intet resultat. Skifter dem alle, intet resultat. Så nu har jeg tigget en elektriker om at komme hurtigt - og står her i tøj med ladagnepletter og med havregrød i håret fra i morges… Det bliver vist en af de aftner…
I det mindste er der strøm på køleskab og fryser :woozy_face:

14 Synes om

Undskyld men… :klappe: :lol:

6 Synes om

Muffe fik fjernet flere tænder i dag, og tog åbenbart bedøvelsen ret skidt. De kæmpede med at holde hans blodtryk oppe :s:

Heldigvis virker han ‘normalt groggy’ nu.

12 Synes om

Stakkels Muffe :klappekat:

. :kryds: for han er bedre meget hurtigt

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Muffe vil gerne kæle og nusses som han plejer :lovelove: Også på kind/kæbe…

Alligevel sidder pyllermor her og tænker, om vi burde give ham det ekstra stærke smertestillende, vi fik med, hvis nu han virkede til at have ondt :ups:

5 Synes om

Pyramiderne… der er 30 grader på min terrasse og der er ikke en vind som rører sig.

Det må siges der er blevet forår i Østjylland.

5 Synes om

Det måske pga.det gode vejr, at vi helt har glemt at stemme: Uge 21 - På tur med …? :sunglasses:

2 Synes om

Godt nok vil jeg elske at kunne sidde ude på altanen og nyde solen, uden at frygte at Jeppe låser mig ude, men når jeg ikke må kattesikre den, er det nu ligeså hyggelig at Jeppe insisterer på, at vi skal putte med dynen på sofaen :hjerte:

Efter den her uge, så er krop og hoved helt enige om, at en lille gåtur og total afslapning er nok for sådan en lørdag, efter en af de sjældne nætter, hvor jeg har sovet 7-8 timer uden at være vågen overhovedet :slight_smile:

5 Synes om

Virkelig god film på DR senere i dag, men absolut ikke en mutter film.

"Den enfoldige morder - DR2 | FRA 16:45 - 18:30 - 15 ÅR

Svensk drama fra 1982. (Den enfaldige mördaren) Sven er en ung mand med læbespalte, der gør det svært for ham at tale. Hans arbejdsgiver Höglund er et menneske, som udnytter sine omgivelser på det grusomste og derved sætter dem på en hård prøve. Hvor længe skal man vende den anden kind til?

Medvirkende: Stellan Skarsgård, Hans Alfredson, Maria Johansson m.fl. Instruktion: Hans Alfredson."

DR tv-guide

1 Synes om

Tro efter beskrivelsen det er god film du har fundet der, men er helt 110 procent sikker på jeg ikke skulle have set den nej tak :cold_face: :slightly_smiling_face: fik du den set ,eller har du før set den

Med venlig hilsen beimis ejer

Jeg så den ikke i dag, men har set den ret mange gange og har den på dvd. Den er lavet over bogen En ond mand, skrevet af Hans Alfredson, jeg læste bogen efter at havde set filmen. Kan ikke huske bogen særlig godt, men filmen ret godt.

“Den enfoldige morder er en svensk film fra 1982 instrueret af Hans Alfredson med Stellan Skarsgård i hovedrollen som Sven Olsson. Filmen er hovedsagelig baseret på afsnittet Idiotens Berättelse i Hans Alfredsons roman En ond mand, men også elementer fra de øvrige kapitler i denne bog indgår i handlingen. Wikipedia”

Jeg synes virkelig det er en god film, og der er da positive stunder i den, men grundlæggende beskriver den frygtelig forhold og hvor onde mennesker kan være.

1 Synes om

Tak for oplysningen om der er en bog, den vil jeg prøve og få fat i og se om det er en der skal læses :slightly_smiling_face:

Med venlig hilsen beimis ejer

Som sagt husker jeg den ikke tydelig, men husker den helt sikkert ikke som hyggelæsning, det er den for brask til. Men nok god.

1 Synes om

Beimis er lige en lille smule forkælet i dag :flojte: igår havde nogle vi kender været ude og fiske og fået to hele torsk, de overholdt mål men små.
De mangle en hjælpende hånd til noget, det fik de og vi fik hele torsk da det ikke er noget de regner, fik dem gjort rene i aftes og i fryser, men hoveder stod jeg så og fumlede lidt med, for at få de små stumper kød ud, så nu her beimis fik sin medicin, var der lige lidt ny kogt lun torsk til morgen mad

Med venlig hilsen beimis ejer

7 Synes om

Frokost og hyggedag med min datter idag :heart: Glæder mig :slightly_smiling_face:

6 Synes om

Jeg har lige fået nyhedsbrev fra Aalborg Zoo, hvor de har fået Nandu kyllinger:

Nanduer er ikke verdens klogeste fugl, og det kan faktisk godt være en udfordring at lære kyllingerne at spise

De lyder som fuglenes svar på bimser :klappe:

8 Synes om

Var lige en tur i haven og rep. mit vandfald med lidt akvarie silikone. Det var næsten mørkt og duggen var faldet.

Og hvad er jeg så nærmest ved at træde på??? En dræbersnegl.

Nu er den så en dræbt snegl!!!

:face_vomiting: hvor jeg synes de er klamme. Fandt 3 mere som også blev eksporteret til Naraka…

1 Synes om