Tanker i marts

Det er over et år siden jeg sidst har glemt min mobil hjemme (var ellers slem til det på et tidspunkt …), men det skulle så lige ske i dag :rolleyes2:
Men jeg fik fat i en ung pæn mand, der kørte mig hjem (var ca. 6 km. fra, at nå hjem), hvor jeg fik fat i min dejlige svigersøn :star_struck:
Så nu står bilen hjemme i min indkørsel, med lidt forskellige typer dæk monteret … men det skal jeg nok få styr på :ok:

10 Synes om

Det er nu godt, du har fået den svigersøn. Og du kan uden tvivl bare udnytte ham på det groveste. Han ved nok, at det er en god idé at holde svigermor glad, nu hvor der snart kommer familieforøgelse :wink:

6 Synes om

I går eftermiddags postede jeg - som ofte før - et billede på Instagram. Denne gang er antallet af kommentarer og likes dog stukket helt af, og jeg aner ikke hvorfor eller hvordan alle de mennesker er faldet over mit billede…?! :open_mouth:
Sjovt, men vildt.

10 Synes om

11.000 likes - hvem har du betalt? :wink:

Men altså bortset fra det - hvad søren er der sket i weekenden :uha:

1 Synes om

Men han er okay igen @Lovehjerte? Det lyder som om det har været nogle hårde dage?

1 Synes om

Ja, det er crazy vildt for en ikke-Instagram-habil fattiglus som mig. :smile:

Weekenden har ganske rigtigt været modbydelig hård. :confounded:
Fredag vågnede vi op til en apatisk Fritzz med feber, så afsted til dyrlæge som undersøgte og udskrev antibiotika. Om eftermiddagen begyndte han så pludselig at bløde ud af snuden, og så drønede vi afsted igen. Heldigvis viste det sig bare at være ufarligt flåd fra øjenhulen.
Lørdag var Fritzz stadig slap og ville hverken spise eller drikke. Samtidig var han nu begyndt at kaste op og have diarré. Sååå til dyrlæge igen, igen. Her blev det konstateret at han nu var dehydreret, så han fik ny antibiotika, kvslmestillende og væske under huden. Samtidig fik vi ernæringsdrik med hjem, som vi skulle tvangsfodre ham med… Og søndag, efter at vi igen havde haft fat i dyrlægen, begyndte han så endelig at rette sig.
I går mandag fik Fritzz endelig fjernet sting og krave, og han er nu næsten sig selv igen. :slight_smile: Dejligt, for hold op, hvor har vi savnet vores frække, råbende, glade mis. :hjerte:

17 Synes om

Det går begge veje … i dag var det jeg der måtte tidligt op for at samle ham op inde i Næstved, da hans bil skulle på værksted :wink:
Der bliver kun én bedstemor at trække på, så de har bare at være søde ved mig, de unge mennesker :grin:

9 Synes om

Og nu er der kommet klokker, så det færdige design må testes i aften - gad vide, hvor højt han kan hoppe efter den? :crazy_face::joy:

1 Synes om

Den kattegrus jeg var landet på, efter jeg opgav mit elskede trægrus (på grund af hvor meget der blev slæbt med ud på gulv), er udgået :argh:
Så nu skal jeg vel til at afprøve alt muligt igen, før jeg finder noget der både fungerer og er til at betale …
Det udgåede grus var fra Petworld og der har jeg købt en pose af noget grus der koster det samme for 2 poser, men hvor der er 2 kg. mindre i hver pose, så der er altså 4 kg. mindre til prisen.
Petworld og MaxiZoo ligger nærmest side om side i Næstved, så der var jeg lige inde for at kigge også … købte en pose af dette grus https://www.maxizoo.dk/multifit-kattegrus-diamonds-comfort-klumpende-8-l-3-6-kg.html , der ikke er ler, men samme materiale som de der perler man skal røre rundt i, dog i en meget finkornet og klumpende kvalitet.
Det er jeg meget spændt på, så nu er det hældt i en af bakkerne til afprøvning :slight_smile:

Nu skal du ikke give hende nogle gode idéer :scream:

2 Synes om

:muhaha:

Hvis jeg kender hende ret, behøver hun ikke andre til at give sig gode idéer :hoho:

4 Synes om

Da jeg flyttede tilbage til min egen lejlighed fik jeg en vaskemaskine i indflyttergave :smiley:

Jeg elsker stadig bare at kan smide tøjet i maskinen når det passer . og lyden af den mens den arbejder :smiley:

Og det allerbedste er at min allergihud har fået det så meget bedre efter at jeg nu kun får mit eget vaskemiddel på tøjet, og ikke rester af alle andres der er fyldt med ting jeg ikek kan tåle.

15 Synes om

1 Synes om

Hmm … har lige modtaget besked fra SKAT ang. nye oplysninger, der gør, at jeg får ca. 200 kr. mindre tilbage, end først beregnet.
Gad vide, hvad det er for nogle oplysninger … :gruble:

Også jeg.
Jeg kan heller ikke finde ud af hvilke oplysninger de rer tale om…

1 Synes om

Det tyder jo på, at de i første omgang har glemt et-eller-andet i forhold til førtidspensionen.
Jeg har en kedeligt stabil økonomi … får kun min pension og har ingen gæld, udover hvad jeg skylder på mit Mastercard fra tid til anden, så kunne ikke forstå, der lige pludselig kom nye oplysninger ind fra højre :wink:

Jeg har også fået ny skattemeddelelse med ca 200 kr mindre retur i skat. Jeg gemte ikke en kopi af tidligere årsopgørelse, så jeg kan heller ikke se, hvor der er ændringer.

1 Synes om

Og jeg har netop fået besked om at jeg skal betale ca. 70 kr. mere. Sært, for jeg ved heller ikke hvad der er nyt under solen.

Knerk er i gang med at laver hylder hele vejen rundt i maskinehuset :jubiii: Det giver anledning til den store oprydning :slight_smile: noget sælges andet har vi sat ind til bortgives efter devisen at det andre henter skal vi ikke bruge resurser på selv at køre væk, men havde godt nok ikke forventer at to gamle defekte trailer uden papir kunne give sådan en storm af henvendelser :grin::grin:

2 Synes om