Tanker i november

Tror måske Sigga er ved at få en kattebekendt. Jeg har flere gange set hende stå og kigge ud gennem hegnet, mens jeg har kunnet høre en kat kalde på den anden side. Og i dag kommer jeg så ud i haven og ser Sigga sidde 1.5 m fra en kat - uden at nogen af dem hverken hvæser eller vræler. Da jeg nærmede mig rykkede Sigga tættere på katten, som dog hoppede op på hegnet, da jeg kom for tæt på. Vi har tidligere haft besøg af naboens hankastrater og dem hvæser hun af og jagter - også hvis de bare går forbi udenfor hegnet. Men denne (som jeg tror var en hun) virkede ikke til at “tænde” hendes kampgejst helt så meget. Måske fordi den ikke var dominerende?

7 Synes om

Nogen der har øje på en forhandler, der virkelig har et godt Black Friday tilbud på kattegrus? Jeg kunne godt snart bruge en hel palle, hvis prisen ellers var rigtig…

Petworld har Extreme classic på fredag til 75,- pr pose

2 Synes om

Fnug har fundet sit spejlbillede i termokanden…

3 Synes om

Sikke en dag, de killinger bliver ski snart foræret væk. ALDRIG har vi haft nogle med så meget krudt i måsen, de starter i formiddags med at vælte vandfontænen fyldt med vand, nøj det var sjovt at lege i og endnu mere da jeg begyndte at tørre op :ahhhhhhh:
senere lukkede de døren op ind til vores spisestue om muntrede sig i alle Knerks blomsterfrø og babysengen og øvrige babyting der stod derinde :ahhhhhhh:
nå ja så tagder de lige en omgang stafet og sotere ud i et par glaspokaler, mon de var for grimme :stuck_out_tongue_winking_eye: nå vi var så ikke lige enige om hvor smart det er at lege med glasskår, så alle blev smidt ud i løbegården, så kunne de bruge deres energi der :ahhhhhhh:

nogle der mangler et par balademagere, for en weekende i autocamper med dem virker lige pludselig som en stor mundfuld :rofl:

6 Synes om

Kom nu, alle I kreative mennekser. Lav en LOL-kat!

1 Synes om

Jamen, vi har kun haft en OMG kat :stuck_out_tongue:

2 Synes om

" Det vrimler med vildkatte: DF vil med ny kattelov skelne mellem land- og bykatte

Landkatte skal have lov til at gå frit, bykatte skal holdes på egen grund, mener DF."

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/sjaelland/det-vrimler-med-vildkatte-df-vil-med-ny-kattelov-skelne-mellem-land-og

Jeg kan godt følge tanken… men hvor mange uønskede katte bliver mon så dumpet på landet :thinking: altså fler end før. For så må de jo godt løbe frit derude …

1 Synes om

Tror du folk der gør denslags, bekymrer sig så meget om lovgivningen på området?

1 Synes om

Enig - det er der meget lidt sandsynlighed for. Samtidig kan man så også sige, at der jo nogle gange ikke er så langt fra land til by, så hvordan skal man dér skelne mellem umærket fritløbende landkat og umærket fritløbende bykat i sin have?

Både ja og nej. For jeg kan faktisk godt blive nervøs for, om nogle vil se det som en mulighed for at dumpe dem derude, nu loven giver kattene “frit løb” på landet. Nok ikke størstedelen, men helt ærligt så er der nogle der spekulerer mere i lovenes smuthuller end hvad der er ordentligt at gøre :frowning:

Og ja med grænselandet bliver det svært.
Mit lille nye rækkehus ligger f.eks. i skel mellem byzone og land. Min nabo til venstre er rækkehus, træder jeg ud over skel til højre er jeg i landzone og står på en mark. Så mine katte måtte så løbe frit ud til højre, men ikke til venstre :thinking:

4 Synes om

Det lærer du dem da bare lige - hvor svært kan det være :joy::joy:

4 Synes om

Netop min tanke. Endnu et uigennemtænkt forslag, der ikke kan fungere i den virkelige verden.

1 Synes om

Det er en ret upraktisk ide.

By-landzone grænsen handler især om, hvor man må bygge hvad, og hvor meget eller lidt man skal betale i ejendomsskat. I alle småbyer går den i et forfærdeligt zig-zag. For eksempel fordi man har bygget parcelhuse på bakkerne, som så blevet byzone, Mens bækken nede i den sumpede dal er forblevet landzone.

3 Synes om

jeg kan kun snakke for det område hvor jeg bor.

Ja der dumpes rigtig mange katte ude på landet, rigtig mange har den tanke at der er jo fri adgang til mad og de opdager ikke en fra eller til :frowning:
Da vi have stadlkatte fik vi hver år mange på den bekostning og ved at naboerne stadig får katte foræret på den måde.

I 2006 stoppede vi med at have staldkatte. jo der har da været en del, der er sat af her, men de er hurtig flyttet videre, da her var der ingen foder.
jeg ved jeg er hård, men jeg kan og vil ikke tage ansvar for andres katte. nu er det kun vilde hankatte der kigger forbi fra tid til anden, de indfanges og kommer en tur forbi dyrlægen.

Jeg er godt klar over, der bliver dumpet katte her og der, men jeg tror stadigvæk ikke at de der gør det bliver stoppet af en lovgivning om bykatte/landkatte

1 Synes om

Det tro jeg bestemt heller ikke, folk der dumper en kat er total ligeglad både med kat og lovgivning :frowning:

1 Synes om

Ja jeg har hellere ikke den store tiltro til at sådan et lovforslag vil gøre en forskel for kattene.

ja da - så nemt som at tømme kattebakken jo! :laughing:

Eller også så indhegner jeg bare haven og holder dem trygt hjemme :stuck_out_tongue:
Det er vist lettere at lære dem :slight_smile:

1 Synes om