Tanker i november

Vi har i dag klokken 1520 fået en mail om, at vi nok får vores varer i morgen og at der skal underskrives… Det er bleep da umuligt lige at arrangere at være hjemme en hel dag med så kort varsel! Og da slet ikke, når varerne NOK kommer :roll_eyes:

Det skulle jeg have vidst. Havde 7-lingerne med, der var masser af killinger til at klappe på.

Det var en travl dag lørdag med rigtig mange udstillere og dejligt mange publikum.

Ja, øv da. Dem ville vi bestemt også gerne have haft fornøjelsen af. :slight_smile:

1 Synes om

Kender I det … man har bestilt en kjole for over en måned siden og da den endelig dukker op, er der fejl i stoffet lige på det mest afslørende sted, nemlig på brystkassen! :ahhhhhhh:

At kjolen, bestilt i str. XL, er ca. en størrelse 38 (max.) … er en helt anden sag :roll_eyes:
Hvordan formulerer man ‘‘fejl i stoffet’’ på engelsk?

Du kan skrive “a defect in the fabric”.

2 Synes om

Aha … det var lige det ord der ikke dukkede op i skallen på mig, da jeg søgte efter ‘‘fejl’’ :laughing:
:tak:

1 Synes om

Jeg gætter på det er @Lis_Dahlstrom, der bliver taget for her :tihi:

2 Synes om

Det er det… men billedet er taget fra en facebook gruppe, hvor det ikke er lis der har givet tilladelse…

Lis er ligeglad, men lige nu er der en storm igang på facebook pga det billed

Jeg har ikke (og har aldrig haft) en fb-profil, men tænker, der ikke skal så meget til for at starte en storm på facebook :sunglasses:

5 Synes om

Nej det skal der ikke…

Det her handler bare om at nogen har taget et billed af lis billed og sendt videre… så der er vist meget princip i det…

Men med formandsvalget og larm på flere andre grupper kunne jeg også godt overveje at lukke ned for facebook…

Gider ikke alt det larm i tiden, men jeg er tilpas nysgerrig til at jeg skal fjerne det for at give mig selv ro

1 Synes om

Det forstod jeg godt :slight_smile:

Argh men hvorfor er det lige i dag det skal kikse… :expressionless: Mads har bestilt macarons til barnedåben på søndag, og har aldrig prøvet det er mislykkedes før… Men i dag har jeg så formået at få hele 3 portioner til at kollapse… Ej men jeg orker det bare ikke… Så nu må vi ud og handle så jeg kan forsøge igen igen…

Jeg har lige læst om den lille norske skovkat, som der var et til salg-skilt oppe for på udstillingen i søndags.
Efter to dage hos ny familie finder de ud af, at de ikke kan beholde han, men opdrætter nægter at lade handlen gå retur…
Det er jo på alle måder en uheldig situation - særligt for katten - men den manglende vilje til at lade handlen gå tilbage undrer mig. Er det kotume? Jeg synes jo netop at jeg ofte læser, at lovgivningen er som for ethvert andet forbrugerkøb?

Jeg tænker der altid kan være grunde til at det er svært at tage en kat tilbage.

Men jeg er da ret sikker på At der er 14 dages retur ret i forhold til købeloven, men der kan jo stå andet i kontrakten (en vare der købes som beset er der jo ikke 14 dage på)

SÅ kort tid efter den er flyttet har jeg personligt svært ved at se nogen gode grunde til det. Det er noget andet, hvis der er gået et par måneder, for så kan killing og de gamle katte ikke nødvendigvis huske hinanden, killingen kan have fanget noget smitsomt hos tidligere ejer og opdrætter har måske ikke mulighed for isolation og - ikke mindst - killingen kan muligvis ikke videresælges til samme pris, så der er et økonomisk tab.

Der er ikke bestemmelser om returret i købeloven, medmindre der er tale om internetkøb, så lovmæssigt er opdrætter i sin gode ret.

Jeg ville så nok handle anderledes og som absolut minimum hjælpe med at finde et nyt hjem så hurtigt som muligt. Det er i killingens interesse, at det sker hurtigt og gerne uden for mange miljøskift.

7 Synes om

Jeg har også læst tråden :frowning: Jeg ville blive skuffet hvis en killingekøber ikke henvendte sig… og efter 14 dage ville jeg heller ikke betænke mig ved at tage katten hjem. Jeg vil sige der skal enormt meget til før jeg ikke ville tage en kat hjem.
Velvidende at der er ualmindelig mange nuancer, to sider af sagen og formentlig sandheden :wink:
Men jeg undrede mig også over den bette mis ikke bare flytter hjem igen :slight_smile:

3 Synes om

Når den julegave man bestilte i sidste uge, er blevet udleveret til Mette i Silkeborg i går formiddag :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

Er julegaven så til Mette eller er hun ligeså overrasket over nissens besøg :smiley:

Haha, ja det er jo så spørgsmålet. Det er der desværre ingen opfølgning på i dag :wink: Jeg skal spørge til det i morgen, når jeg ringer til salgsstedet :joy:

Jeg er næææsten sikker på at jeg ved lidt mere om situationen. HVIS det er den sag jeg fra helt anden side er blevet bedt om at kommentere i forhold til lovgivningen, så er det således at køber gerne vil have en kat. Køber mener dog at have allergi, men vil gerne have kat alligevel, da vedkommende mener det nok ikke gælder skovkat. Killing bliver leveret og købt. Der er en kontrakt, hvor der tydeligt står at der IKKE er returret i tilfælde af allergi. Da der få dage efter alligevel er tale om allergi, har sælger altså sikret sig allerede at have gjort opmærksom på dette. Der er IKKE returret på varer, der ikke fejler noget. Hvis varen er fejlbehæftet, kan der være tale om returret (fx. en liter mælk man har købt er sur) - men hvis varen er OK og man bare ikke vil have den (fx. man kan alligevel ikke lide kærnemælk eller kan ikke tåle cacaomælk), så er det ikke sælgers problem - det er købers.
Vi kan snakke rigtigt længe om hvordan vi hver især ville have handlet i situationen - der er helt sikkert mange forskellige varianter :slight_smile: Min eneste pointe her er at sælger har ret i, at der ikke er nogen returret i den pågældende situation, udfra gældende lovgivning.
VH
Susanne

3 Synes om