Tanker i november

Vi fejrer Mortens Aften - eller generalprøve til juleaften som vi også kalder det. I år bestod generalprøven i at afprøve en opskrift på pastinakpuré - alt klappede og smagte skønt :ok:

3 Synes om

Skulle man gå ud og smide lidt i en gryde og koge suppe? Ja det tror jeg da man skal :smiley:

2 Synes om

Så kom Hadsund da lige på landkortet, @Andreas :uha:

Det er ovre i byen. Sådan gør man ikke her på sydsiden.

Du bor på den rigtige side af broen :slight_smile:

Man skal altså holde tungen lige i munden, når man skifter bank! :uha:

Lige nu har jeg faktisk 2 banker, jeg skal holde øje med, fordi ikke alle konti er overflyttet endnu. Så hvem sørger lige for, at regningerne bliver betalt? En overgang manglede der et beløb på flere tusinde, som hverken stod det ene eller det andet sted. Det er heldigvis dukket op igen nu, men det har været AWOL i hvert fald siden fredag.

Det gør du :wink:

Vi var til fødselsdag med kinisisk buffet i lørdags, som dog også indeholdt and.

Meeen, der manglede brunnere og rødkål, så min moar laver andesteg med det hele til os i aften. :savle:

2 Synes om

Ja ja, men det er jo med liige at have pengene på den rigtige konto, og være sikker på at det aftalte sker :wink: nemmere sagt end gjort

1 Synes om

Ja, naturligvis. Så jeg har tilmeldt dem BS eller lagt dem ind på netbank til betaling på bestemte datoer. Men lige nu er der ingen af bankerne, der viser nogen form for kommende betalinger, så jeg ved ikke, hvem af dem der har dem, eller om ingen har dem :s:

Bankerne skulle gerne internt sørge for, at dine betalingsaftaler også bliver overført til den nye bank. Så du ikke skal lægge betalingerne ind igen, såfremt de allerede har været oprettet. Sådan var det i hvert fald da jeg skiftede bank tidligere i år.

Jeg oplevede da jeg for et par år siden flyttede fra Nordea til Djurslands Bank at Nordea ikke slap betalingerne, men min løn gik jo ind på den nye konto, så den gamle konto i Nordea gik jo så i minus

Det eneste der er helt sikkert er at hvis der er noget der går i koks så skal de to banker nok sørge for at tørre deres hænder.

Ærgrede mig noget da mine dejlige Salomon sko gik stykker kun 10 mdr gammel.
Prøvede at reklamere over det til Salomon, og fik så et tilgodebevis på det fulde beløb efter en masse billeder af skoene.
Så nu er der i stedet bestilt et par lækre korte vinterstøvler, som til sommer også kan bruges i skoven - og så til billige penge endda ift hvad de ellers koster normalt :smiley:
https://www.salomon.com/en-dk/shop-emea/product/x-ultra-3-mid-gtx-w.html#848=9067

Dem tror jeg nu nok, at jeg bliver glade for :smiley:

2 Synes om

Men det er jeg faktisk efterhånden ret sikker på, de ikke har gjort, så der er en regning, der er røget ned i et hul mellem de to, og det er jeg temmelig sur over. Jeg fik jo at vide, at den slags ville gå af sig selv :frowning_face: Ellers ville jeg have ventet med at gå i gang med at skifte, til efter alle betalinger var foretaget i denne måned. Når jeg spørger den nye bankrådgiver, siger han bare, at han desværre ikke kan se kommende betalinger her til at begynde med. Jeg kan heller ikke se dem, hverken i den ene eller den anden bank. Det kunne de jo i det mindste have fortalt mig, hvis det ikke kan være anderledes :s:

Jeg fik også at vide at mit bare ville gå heeeelt automatisk, det skulle jeg ikke bekymre mig om. Da det så fik galt, så havde bankerne travlt med at beskylde hinanden

1 Synes om

Jaja den sang har jeg hørt ved to bankskifter.
Den ene gang var det tæt på at give mig en ekstra regning på kr. 10.000 fordi nogle pantebreve var blevet glemt at blive tinglyst etc.

Jeg blev så sur på Jyske Bank, min daværende bank, at de ikke tog vare på det som var aftalt og bare sagde ‘intet vi kan gøre ved fejl i Nordea’.

Jeg skrev mange mails og inddrog filiallederne i de to afdelinger. Jeg anmeldte begge afdelinger til deres interne fejlretterafdelinger mv. Tilsidst gik de med til at slå halv skade og holde mig udenfor.

Men jeg tænker bare på alle de mennesker som ikke gider/kan magte/har evner/tør klage, de var bare blevet opkrævet 10.000 kr for noget som de ingen skyld havde i.

Jeg skiftede bank med det samme tinglysningen var på plads en måneds tid senere. Der var ingen tillid tilbage…

1 Synes om

Happy 2 års gotcha’day, elsklings Ease :heart:

15 Synes om

Molly nyder livet mellem bøllerne :heart:
Hun vokser og vokser…50 g om ugen :grinning:
Så nu er hun oppe på 900 g :grin:

16 Synes om

Hun ender jo med at blive en helt Grand Danois :thumbup: