Tanker i oktober

jeg brækkede en knogle i foden i gymnasiet, men blev belemret med en traditionel gips. Da den kom af havde jeg også ondt i nogle uger efter, i varierende grad, muskler og senere skal lige i gang igen.

1 Synes om

Tænk, at det kan være så svært at finde små lynlåsposer (til frø). Ja, jeg kan finde masser af dem på nettet - hvor jeg så kan få 1000 stk. og betale 4 gange så meget i fragt, som poserne koster :roll_eyes: Men de er ikke til at få i almindelige forretninger. Var inde i Panduro Hobby i går. De har dem normalt, men de var udsolgt - og de får dem først hjem igen engang i januar :roll_eyes:

Til sidst fandt jeg et sted på nettet, hvor jeg kunne nøjes med at købe 100 stk. og kun betale ganske lidt for fragt. Jeg ved godt, man kan opbevare frø på andre måder, men nu var det altså poser, jeg havde besluttet mig for, at jeg ville have! Men hvis der er nogen, der lige står og mangler sådan nogle poser (40 x 60 mm), kan de godt få tilsendt nogle stykker for portoen. Evt. inkl. frø af mørklilla pragtsnerle, som jeg tror, jeg må have mindst 500 af :slight_smile:

Ikea har nogle 0,4L til små penge

ebay? :slight_smile: der kan jo så være lang levering, men jeg købte en del lynlåsposer på ebay for nogle år siden (til madpakker til de små ørkenrotteunger, når de flyttede hjemmefra :slight_smile: )

Jeg var ude efter nogen på 40 x 60. Jeg så godt dem i IKEA, men jeg syntes, de var for store. Men nu har jeg altså også bestilt dem i Smykkebiksen :slight_smile:

Det er altså ikke det bedste at opbevare frø i plastik. Papir er langt bedre. Husk det næste gang du skal købe. :wink:

2 Synes om

På grund af fugt? Nå, men jeg synes ikke, det er første gang, jeg har stået og mangle nogle små plastikposer til alt muligt andet …

2 Synes om

Nemlig. De skal helst kunne ‘ånde’. Plastik er alt for tæt. :slight_smile:

Man kan også bruge teposer eller kaffefiltre. :slight_smile:

1 Synes om

Jeg bruger kaffefiltre nu :slight_smile: For den slags ved Hrönn jo også, og hun kom med en masse frø til mig sidste sommer. I kaffefiltre. De er bare ret besværlige at opbevare på en fornuftig måde - i forhold til mit organisatorgen :wink: Så jeg ville gerne have haft noget småt og firkantet. Men i virkeligheden er poser af papir måske nemmere, hvad det angår.

Man kan jo finde alt på nettet, og jeg har nu lært, hvordan jeg kan folde en masse forskellige typer af poser. Jeg har også fundet nogle skabeloner til poser, der skal limes. Og så fandt jeg et enkelt sted, hvor private faktisk kunne købe poser beregnet til formålet :hoho:

4 Synes om


hmmmmmm…
det er brunsvigerens dag …og jeg åd det sidste i går…bradepander var nu større i gamle dage

1 Synes om

Fedt at have fundet en kur, der virker - og som endda er rimeligt nem at “tage med i byen” og hvor man spiser sig mæt i fornuftige portioner, så der slet ikke er behov for at snacke :smiley:

4 Synes om

hvad er det for en om man må spørge? :slight_smile:

Skal de mon være større eller mindre end disse? :slight_smile:

(man kan finde “næsten alt” på ebay :ups: )

2 Synes om

Jeg må indrømme jeg er blevet jævnt inspireret af dine mange facebook opslag.
Beslutningen er derfor taget - når jeg flytter for mig selv igen, så skal det prøves, sådan for alvor! :slight_smile:
Det passer ikke helt ind i de madvaner hos mine forældre, og de næste 4 måneder prøver jeg lige på at være så lidt til besvær og så meget til hjælp som muligt :tihi:
Men indtil da samler jeg bare inspiration og viden ind, så jeg kan starte godt op, når jeg helt selv bestemmer køleskabets indhold igen :smiley:

1 Synes om

Det må man da - jeg lever næsten 100% efter keto-principperne, dvs. meget lavt indtag af kulhydrater, men til gengæld en masse ost, æg, kød, fisk, skaldyr og en vis mængde grøntsager (man skal lige huske, der er kulhydrater i grøntsager også, selvom tallet er betydeligt lavere end i f.eks. pasta :slight_smile: )

Jeg spiser tre pænt store måltider om dagen, snacker stort set aldrig - og hvis jeg gør, er det på ost eller flæskesvær (man skal sørge for at få fedt) og har nu tabt næsten 9 kg på lige over 6 uger :smiley:

4 Synes om

Dejligt, mine opslag kan bruges af andre :smiley:

1 Synes om

Jeg købte en kæmpe stak af sådan nogen her på nettet for nogle år siden. De var ikke så dyre. :slight_smile: Kan dog ikke lige huske hvor…

I kan stadig nå at deltage i Ugens Kattebillede - denne uge med temaet
Det gjorde du bare ikke
Kom og vær med. :slight_smile:

1 Synes om

Vi har haft besøg af interesserede køber i dag, efter en del leg med killingerne kommer der et forsigtigt spørgsmål fra dem.
Er det normalt for racen at have så korte knurrehår :rofl:

4 Synes om