Tanker i oktober

Der må findes flere gale katte på Kattegale … :wink:

1 Synes om

Sikke en ballade! Den lille sorthvide kat var i nabohaven og kom helt hen til hegnet, hvilket Asani fik øje på inde fra stuen. Han strøg derud og gik helt amok. Han skreg og hvæste og forsøgte at grave sig under hegnet. Han hvæste flere gange ad Chili, og han hvæste af mig og kradsede mig, da jeg ville samle ham op og bære ham ind.

Det lykkedes heldigvis til sidst, men han er ikke faldet helt ned endnu, og jeg tør ikke lukke ham ud, selv om han selvfølgelig vil det.

Irriterende med den sorthvide. Jeg plejer at kunne skræmme nabokattene væk ved at lave lidt spektakel og klappe i hænderne, men ikke denne gang. Den blev bare siddende deromme på den anden side af hækken og provokerede Asani :s:

Her har der lige været en nabokat forbi (i min indhegnede have), som kradsede på havedøren for at komme ind :angry: Sigga har mødt ham et par gange på vores gåture og er IKKE interesseret i at hyggesnakke med ham. Men denne gang fik jeg ham jaget væk uden for meget bøvl. Han er da en meget sød kat, men det kunne være fedt, hvis hans ejere holdt ham hjemme hos sig selv!

1 Synes om

Jesus, det var da godt nok også noget af en reaktion på at der er en anden kat på den anden side af hegnet :slight_smile: Håber han er faldet ned igen

Det lyder som Ellie når hun ser min nabos, nabos kat på terrassen. :tired_face:
Der har aldrig før været problemer med andre katte på terrassen, men lige den … hende kan Ellie bare ikke snuppe.
Det er helt forfærdeligt med sådan en stemning i ens eget hjem/flok, pga. en fremmed kat på den anden side.

Jeg har nu fået sådan noget frosted folie på ruderne, som, 7-9-13, lader til at have løst problemet. Så må jeg se hvad jeg gør til sommer, når jeg er nødt til at åbne vinduet.

For dem som er bedre til slik end til farvegenetik så er dette den perfekte kombi :joy::wink::joy:

2 Synes om

2 posts were split to a new topic: Hvad hed jeres første kat?

Det var lidt vildt, ja. Det er jo ikke første gang, der har været katte derude lige på den anden side af hegnet, og de plejer da også at få tyk hale og måske hvæse lidt. Men Asani var helt hysterisk. Hvis den anden kat var kommet inden for hegnet, er der ingen tvivl om, at Asani var faret lige i flæsket på ham. Hvem der så var sluppet bedst fra det, kan jeg jo ikke vide, men der var helt sikkert blevet slagsmål.

Jeg synes, vi skal lave en separat tråd til vores første katte, så jeg vil gerne flytte de to indlæg, der er kommet?

Edit: Er flyttet til ny tråd.

5 Synes om

Go ide. Det kunne blive en hyggelig tråd. :blush:

1 Synes om

nja - der er noget som går lidt galt i det 2.-3. led, for den gul/røde kan ikke afgive begge farver, medmindre vi snakker noget andet end “simpel” recessiv/dominant :slight_smile:

Men ideen er da meget sjov :slight_smile:

1 Synes om

Fem katte med haveadgang = tyve mudderpoter = et hus der er møgbeskidt igen så snart der er gjort rent :angry:
Jeg synes godt nok det er slemt i øjeblikket, hvor kræene kommer ud i vådt græs og jord og render ind og ud hele tiden. Men de nyder det :grinning:

6 Synes om

Jeg opdagede lige en fin række af sorte poter på mit hvide lagen til morgen. :breakdance: her tørrer jeg katte ligesom hunden når de kommer ind. :hoho:

2 Synes om

Jeg tror ikke det var meningen at nørder skulle kigge på den :slight_smile:
Omend det kunne være en ide at finde den originale post og så svare “jamen dette er jo ikke korrekt, fordi…” Gad vide om man fik et bamsesvar retur eller om svaret blev citron surt? :slight_smile:

Det kommer også lidt an på om det er gener/farver eller fx. racer det skal illustrere. En krydsning af to racer vil jo give lige dele af begge racer videre til et afkom, men så holder vingummimodellen alligevel ikke helt da der så vil være 25% af hhv. rød og gul og 50% grøn i den generation.
:crazy_face:

2 Synes om

haha endnu er nørd :wink::joy::joy:

Det ender med jeg må spore hvor den vingummimodel er fra så vi kan få den rettet til :wink::joy:

Dyrenes Beskyttelse er åbenbart meget kede af, at vi ikke har en kattelov. Det giver dem problemer nu i Gjerlev-sagen, hvor naboerne har besluttet at modarbejde dem i forbindelse med fjernelse af den dømte kvindes 7 katte. Så vidt jeg har forstået, var DB ikke særlig aktive i forsøget på at skaffe underskrifter :s:

Det er til at skrige af grin over! Nej, de var som de andre organisationer stort set ligeglade de første 4½ måned man kunne skubbe til borgerforslaget, og da de endelig kom lidt op i sadlen, var hesten for længst på vej ud af stalden. Jeg så en eller anden tåbelig folketingskandidat konstatere at vi må have et dyrepoliti. Jow da - hvad skal vi med det, hvis ikke der er nogen paragraffer, de kan læne sig op ad. Skal de så bare være en slags smagsdommere eller hvad mon tanken var med det??? Det er bare så meget op ad bakke :confused:
VH
Susanne

4 Synes om

Hun er altså en bette en :heart:
Og jeg er nervevrag for Mulle han tror at hun er en mus…
Så snart hun går rundt på gulvet så er han der og SÅ skal hun fanges :scream::smile:

9 Synes om

Har I ikke Rottefjæs mere - så kunne han få den at muntre sig med?
Det går jo ikke, at han tror hun er en mus, som han skal fange, den lille bandit :astonished:

1 Synes om