Tanker i oktober

Jo, vi har Rottefjæs (og en masse af hans søskende) men de er slet ikke så sjove som hende her…sagde Mulle …
Nej, jeg gruer også for når ferien er slut og vi skal på job på mandag.
Jeg tør ikke lade hende være alene med bøllen…
Men så må vi lukke hende og Mosquito i spisestuen…ellers får jeg ikke et øjebliks ro…

3 Synes om

Det forstår jeg godt - man når I har pladsen, så er det jo bare om at have dem adskilt, når I ikke er hjemme.
Når hun bliver lidt større betragter han hende nok ikke som et bytte - har I indtryk af, at han ligefrem vil dræbe hende, eller er det mest leg?
Men bedst ikke at tage nogen chancer.

1 Synes om

Det er helt sikkert leg, men al for voldsom leg til den lille vovse.
Så vi må dele dem til hun selv kan sige fra.
Og der mangler vi Bibi​:heart: Hun ville have vogtet og passet på hende og kun en tåbe frygtede ikke Bibi. :heart:
Hvor jeg savner hende…men vi må videre…kan ikke lave om på noget og det skal nok gå :slight_smile:
Men hende her er altså bette…så adskilt når vi ikke er hjemme :slight_smile:

1 Synes om

Lige om lidt så skal jeg til diamantbryllup :heart:
Min søster og svogers…jo, jeg er en efternøler og de blev gift unge, dengang skulle man søge kongebrev hvis man skulle giftes før en hvis alder, ved ikke lige hvad den var dengang…i dag er der vist ikke noget som hedder kongebrev…men ihvertfald kom min niece til kort tid efter…og da jeg et par år efter blev født…ja, så var jeg moster i samme øjeblik jeg kom frem :slight_smile:
60 år er mange år at være gift…gid de to må få mange flere år sammen endnu :heart:

6 Synes om

Den ene af killingerne har åbenbart et hul den render ud af :ahhhhhhh: har snart ikke tal på hvor mange gange vi har hentet hende ned fra taget :ahhhhhhh:
og ja selvfølgelig er det hende der skal blive hjemme :ahhhhhhh:

Vi har ellers været ude og lukke huller også fordi Finn åbenbart havde et hul han gik ud af, den har vi heldigvis fundet og lukket :grin:

1 Synes om

For en uges tid siden tog jeg dette billede af frk fis, hvor hun af en eller grund minder. mig om Sid fra Ice Age. Jeg har ikke set filmene siden jul sidste år (de viser dem altid på tv), så i dag kører jeg Ice Age til den store guldmedalje :heart_eyes::heart:


11 Synes om

Jeg sov først kl 3 i nat og vågnede kl 8. Tænkte at 5 timer var liiige i underkanten, nu jeg endelig havde mulighed for at få sovet lidt mere. Så lå fra 10-11 og prøvede at falde i søvn til en lille lur. Forgæves.
Lavede morgenmad, og forsøgte igen kl 13. Jeg er så lige vågnet. :roll_eyes:
Hej-hej søndag og alle intentionerne om at få lavet noget praktisk.

Den ønskede kattelov fik desværre ikke nok støtter, så dermed er forslaget forkastet. :disappointed_relieved:

Øv, hvor ærgeligt! :rage:

Enig!

Det havde været god stil, hvis alle dyreværnsforeningerne havde arbejdet for det fra starten :frowning:

4 Synes om

Kom nuuuu DKhostmaster. Giv mig mit domæne!

Den 1. oktober gik vi i gang med et nyt affaldssorterings system i Næstved Kommune og indtil videre, har jeg ikke over noget at klage (andet end, at jeg ikke pt. har plads til beholdere til de forskellige ting i mit køkken … men det kommer forhåbentlig, med et nyt køkken :grinning:).
I dag skulle den nye storskraldsordning så stå sin prøve, men jeg havde helt givet op på den gamle … de var blevet så selektive med hvad de tog med og de sidste par gange jeg stillede noget ud, var det lige før at de efterlod mere, end hvad jeg havde stillet frem :doh:
Nu skal vi bestille afhentning (før var det fast den 1. onsdag, hver 3. mdr. - nu kan vi få hentet storskrald hver 14. dag) og sætte kryds ved, hvad vi stiller ud … jeg havde sat krydser ved lidt af hvert, men var i tvivl med nogen ting, f.eks. gamle foldegardiner og en (overstrintet) bordlampe … om det faldt ind under ‘‘møbler’’? :gruble:
Der var ingen slinger i valsen, da bilen kom … rub og stub blev taget med :thumbup:

9 Synes om

Vi sorterer også i Århus Kommune. Det er alm. skrald, pap/papir og metal/glas. Fungerer fint og jeg vil gerne sorterer. Vi er faktisk så gode til det i min afdeling at vores containere bliver fyldt for hurtigt :see_no_evil:

3 Synes om

Eeeeeeeeemil! :rage: Helt ærligt - Chili burde have heddet Emilie! Hun er simpelthen sådan en skarnsunge.

Har været væk hele dagen og sidder i bilen på vej hjem og tænker på, hvordan kattene altid modtager mig, når jeg kommer hjem. Kommer til at smile for mig selv. Det gør jeg også, da jeg endelig er hjemme og ser dem sidde inden for døren og vente begge to.

Altså indtil jeg opdager, der mangler en plante i vindueskarmen i køkkenet. Der ligger kun et par blade og lidt jord. Og selvfølgelig er det en af de få tilbageværende skjulere, som kan gå i stykker, og som ER gået i stykker, hun har raget ned. Blomsten er også gået temmelig meget i stykker. Har tabt en masse blade, og flere grene er knækket (paradistræ).

Så det var ikke lige den hjemkomst, jeg havde glædet mig til :venter: Skarnsungen har gemt sig nu, fordi jeg jo måtte have støvsugeren frem. Men det har hun selv været ude om. Mon ikke hun kan lokkes frem, hvis jeg rasler med tørfoderet.

4 Synes om

Ikke for at forsvare Chili, men hvordan kan du være sikker på, at det er hende, der er den skyldige, når du ikke har været hjemme?

1 Synes om

Jeg ved at det er Ellie, når jeg kommer hjem til:

  • Åbne skabslåger
  • Kattegrus spredt ud over det hele
  • Tis på måtten foran bakken

Det er uden tvivl Alba når:

  • Ting er væltet på gulvet

Og selvom jeg ikke kan se nogle katte og lave udelukkelsesmetoden, så er det helt sikkert Einsten når

  • Jeg kan høre en kat bruge mit tøjstativ som klatremiljø
  • Nogen er ved at vikle sig ind i en persienne

Ja, man kender vel sine katte. :sweat_smile:

5 Synes om

Åh, det er der vist ikke så meget tvivl om. Jeg har aldrig oplevet Asani gøre den slags, og det er ikke sket ved et uheld. Mine potter er alle placeret sådan, at det kræver forsæt at få dem til at vælte ned :blush:

Louis er lige kommet ind med en død fugl :uha:

1 Synes om

Go Louis! :rock:

1 Synes om

Hvorfor sætter du ikke dine ting fast med elefantsnot?

De ting jeg gerne vil have skal overleve er i huset sat fast mrd elefantsnot. Det koster ikke mange basører men det virker.

5 Synes om

Dygtig dreng :grin:

1 Synes om