Tanker i september

Tøsepigen føler sig rimeligt hårdt ramt lige nu. Bogstaveligt talt :joy: Først hopper hun ind foran mine fødder, da jeg går rundt om et hjørne, hvilket resulterer i at hun får et ordentligt slag først på den ene side af hovedet og bagefter den anden side. Hun bliver noget usikker på mig, men løber med ind i soveværelset, hvor jeg skal lægge tøj på plads. Hun løber så stærkt, så da hun hopper op på sengebordet, skrider hun og glider baglæns og falder ned :joy: Hun “lader som om det er med vilje”, tager nyt afsæt op i sengen og rammer forkert og falder ned :joy: Jeg har NÆSTEN IKKE grint af hende. Altså… Næsten ikke :joy: Men hun har også fået masser mysser af ren og skær medfølelse for hendes hårde medfart :joy:

6 Synes om

Dag 4 uden komfur … varmer suppe på brændeovnen:

11 Synes om

Hvor er det nogle søde brændeovnskatte - hvor har du købt dem?

Jeg kan ikke vide det, men jeg kom straks til at tænke på, at det ligner katte fra Getter Keramik på Fyn :slight_smile:
VH
Susanne

1 Synes om

I et havecenter for maaaange år siden … de er af messing og blev solgt som dekoration til haven

2 Synes om

Minder lige om ugens konkurrence. Der må være flere religiøse katte derude :slight_smile:

2 Synes om

Lille springfyr - var Asani lige ved at blive, da slusen for første gang i den tid, jeg har boet her, svigtede. Eller - det er selvfølgelig ikke helt rimeligt at give slusen skylden. Det var jo nok mig, der ikke sikrede mig, at kattene var bag den rigtige dør, da jeg lukkede fordøren op. Han nåede da helt ud på forterrassen, før jeg opdagede ham og fik ham skræmt ind. Og nu tigger han selvfølgelig for at komme ud af den dør igen :hoho:

1 Synes om

Vi havde alle 6 katte til deres årlige sundhedseftersyn hos dyrlægen i går.

Det gik super fint, sikken en ballade de kunne lave i konsultationsrummet, de fik startet både den automatiske vandhane ( vasken var meget spændende at opholde sig i) og fik papirdispenseren til at spytte papir ud i lange baner og diskret dasket poserne med godbidder og mad på gulvet. Så er det jo også lettere at spise :slight_smile:

Diva har haft en skede infektion og været i behandling med smertestillede og antibiotika, den er heldigvis helt væk og hun er rask og frisk igen.

Tejn har haft en slem omgang blærebetændelse / grus i urinvejene, heldigvis kunne han tisse / systemet stoppede ikke til, men der var blod og “snask” i urinen. Han fik antibiotika og smertestillede af 3 omgange og vi har ændret på deres foder og giver massere af vådmad nu, samt han får cystofan dagligt nu. Og der er ingen problemer / grus nu.

Alle 6 katte har rigtig fine tænder, faktisk blev dyrlægen helt imponeret over deres fine bisser.

Vægt, pels, kondition, muskler og led var også rigtig pænt.

Så er det helt skønt at være til dyrlægen.

15 Synes om

Elektrikeren er lige kørt … nu virker komfuret igen :rock:
Nu må jeg så se om, jeg gider lave mad i aften :hoho:

9 Synes om

… og mureren har lige meldt sin ankomst i morgen kl. 9
Der sker ting og sager lige for tiden …

3 Synes om

Nu har de lige hakket hul og så murer de det allerede til igen :wink::joy:

Har lige taget en personlighedstest:

Sammenlignet med befolkningen som helhed ligger du:

* Under gennemsnittet på Openness (Åbenhed), hvilket indikerer, at du finder det vigtigt at bevare, hvad tidligere generationer har opbygget, stedet for at smide det hele overbord i et lune.
* Gennemsnitligt på Conscientiousness (Samvittighedsfuldhed), hvilket indikerer, at du har en afbalanceret tilgang til planer og deadlines og er fleksibel omkring dine mål.
* Under gennemsnittet på Extroversion (Ekstroversion), hvilket indikerer, at du er et sted imellem en ren ekstrovert og en ren introvert - du er en “ambivert.”
* Over gennemsnittet på Agreeableness (Venlighed), hvilket indikerer, at du skifter mellem at være barmhjertig i nogle situationer og hård i andre.
* Gennemsnitligt på Neuroticism (Neuroticisme), hvilket indikerer, at du reagerer hensigtsmæssigt på ændringer i dit nærmiljø og kan føle en vis grad af stress uden at lade det gå dig på.

1 Synes om

Endelig endelig, er jeg afmeldt som ledig! Slut med telefonmøder med jobcentret og hvad det ellers har medført :smiley:

6 Synes om

Den er lidt sjov, og rammer mig egentlig ok :slight_smile:

Sammenlignet med befolkningen som helhed ligger du:

  • Højt på Openness (Åbenhed), hvilket indikerer, at du er meget utålmodig med den måde, tingene er på, og at du altid er på udkig efter nyt.
  • Gennemsnitligt på Conscientiousness (Samvittighedsfuldhed), hvilket indikerer, at du har en afbalanceret tilgang til planer og deadlines og er fleksibel omkring dine mål.
  • Lavt på Extroversion (Ekstroversion), hvilket indikerer, at du er en introvert, der foretrækker rolige omgivelser frem for store sociale sammenkomster.
  • Gennemsnitligt på Agreeableness (Venlighed), hvilket indikerer, at du skifter mellem at være barmhjertig i nogle situationer og hård i andre.
  • Over gennemsnittet på Neuroticism (Neuroticisme), hvilket indikerer, at du er hurtig til at reagere på ændringer i dit nærmiljø, og at du reagerer kraftigt på sådanne ændringer, både gode og dårlige.
1 Synes om

Heller ikke helt tosset her:

Sammenlignet med befolkningen som helhed ligger du:

  • Over gennemsnittet på Openness (Åbenhed), hvilket indikerer, at du foretrækker at finde en balance mellem at søge nyt og at bevare status quo.

  • Over gennemsnittet på Conscientiousness (Samvittighedsfuldhed), hvilket indikerer, at du har en afbalanceret tilgang til planer og deadlines og er fleksibel omkring dine mål.

  • Gennemsnitligt på Extroversion (Ekstroversion), hvilket indikerer, at du er et sted imellem en ren ekstrovert og en ren introvert - du er en “ambivert.”

  • Højt på Agreeableness (Venlighed), hvilket indikerer, at du er meget empatisk, tolerant over for andre, og socialt omstillingsparat.

  • Gennemsnitligt på Neuroticism (Neuroticisme), hvilket indikerer, at du reagerer hensigtsmæssigt på ændringer i dit nærmiljø og kan føle en vis grad af stress uden at lade det gå dig på.

50 spørgsmål — det må være en anden dag :wink:

1 Synes om

Jo jeg kan godt genkende mig selv i dette. :slight_smile:

"Sammenlignet med befolkningen som helhed ligger du:

  • Højt på Openness (Åbenhed), hvilket indikerer, at du er meget utålmodig med den måde, tingene er på, og at du altid er på udkig efter nyt.
  • Under gennemsnittet på Conscientiousness (Samvittighedsfuldhed), hvilket indikerer, at du har en afbalanceret tilgang til planer og deadlines og er fleksibel omkring dine mål.
  • Over gennemsnittet på Extroversion (Ekstroversion), hvilket indikerer, at du er et sted imellem en ren ekstrovert og en ren introvert - du er en “ambivert.”
  • Over gennemsnittet på Agreeableness (Venlighed), hvilket indikerer, at du er meget empatisk, tolerant over for andre, og socialt omstillingsparat.
  • Højt på Neuroticism (Neuroticisme), hvilket indikerer, at du er hurtig til at reagere på ændringer i dit nærmiljø, og at du reagerer kraftigt på sådanne ændringer, både gode og dårlige."

Den rammer også mig ret godt.

Sammenlignet med befolkningen som helhed ligger du:

  • Over gennemsnittet på Openness (Åbenhed), hvilket indikerer, at du er meget utålmodig med den måde, tingene er på, og at du altid er på udkig efter nyt.
  • Under gennemsnittet på Conscientiousness (Samvittighedsfuldhed), hvilket indikerer, at du er fleksibel med hensyn til mål og deadlines, og at du improviserer konstant, idet du forfølger dine mål.
  • Lavt på Extroversion (Ekstroversion), hvilket indikerer, at du er en introvert, der foretrækker rolige omgivelser frem for store sociale sammenkomster.
  • Over gennemsnittet på Agreeableness (Venlighed), hvilket indikerer, at du er meget empatisk, tolerant over for andre, og socialt omstillingsparat.
  • Højt på Neuroticism (Neuroticisme), hvilket indikerer, at du er hurtig til at reagere på ændringer i dit nærmiljø, og at du reagerer kraftigt på sådanne ændringer, både gode og dårlige.
1 Synes om

Lille pige kører forbi på cykel, mens jeg er ved at tømme postkassen.

“Hej, hvad hedder du?”
“Jeg hedder Ingrid.”
“Jeg hedder Victoria - pænt navn, du har.”

Og så var hun væk igen :slight_smile:

:heart::heart::heart:

16 Synes om

Jeg er altså ved at føre det til noget med musikere :joy::joy::joy:

Kørte som sagt band i weekenden - og har i dag fået venneanmodning fra Lionel Richie … som om :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ved ikke om det er et step op i forhold til dem jeg har fået fra tldligere soldater i den amerikanske hær :thinking::thinking:

3 Synes om