Tanker i september

Naturlov for katte. Det er jo først spændende når du spiser det. :grin:

7 Synes om

Jeg er lidt bekymret for Asani i de her dage. Synes ikke, han spiser ordentligt (det er ikke kun laks, han ikke gider). Jeg er bange for, det kan være Surefeed-skålene, han ikke rigtig kan komme overens med. Han har ingen problemer med, at låget åbner og lukker, selv om det larmer. Men han kan tilsyneladende ikke rigtig huske det fra gang til gang.

I stedet står han og venter på, at Chili åbner sin, og så stikker han hovedet ned mellem det åbne låg og bøjlen fra siden og spiser af Chilis skål sammen med Chili. Jeg har så forsøgt at flytte ham over til den anden skål, men det har nok bare haft den modsatte effekt. Han kan ikke lide at blive løftet og båret (og tror i øvrigt nok, det betyder, han skal til dyrlæge), så han har muligvis oplevet det mere som et overgreb end som en hjælp.

Chili har fuldstændig styr på det, og jeg er lidt overrasket over, det er Asani, der har problemerne. Men hvis han ikke liver lidt op og får mere humør igen, så er jeg måske nødt til at opgive skålene :s:

Mon han hellere vil have hendes foder?

7-lingerne er med nede i underetagen hvor min stue og køkken er.
Har et større køkkenprojekt kørende tænkte det ville være godt med hjælp fra 10 katte.

Men jeg får jo intet lavet på køkken når jeg betaget sidder og kigger på deres tumlen rundt.
Hvor er de 7-linger altså bare sjove og søde og lækre og og og og :hjertehop:

13 Synes om

Det er ikke umuligt, at han tror, det er bedre - men de får det samme indtil videre, så der er ingen objektiv grund til det i den forstand :slight_smile:

Mon ikke der findes lidt flere dyrlægebilleder. :huh: Du kan nå det endnu. :wink:

Uge 35-36 - Hos dyrlægen

Jeg ville så godt sætte et billede på, sjovt tema, men jeg har bare aldrig taget et billede af dem hos dyrlægen. Så ærgerligt, men desværre.

1 Synes om

Jeg ville også gerne selv deltage, men 1. jeg har aldrig taget billede af mine hos dyrlægen. 2. Mine er absolut ikke afslappet hos dyrlægen, desværre. Jeg skal helt tilbage til Hannibal, katten jeg levede sammen med fra 1992 til 2001. Han er den mest afslappet kat jeg har kendt, også hos dyrlægen. :hjerte:

Jeg troede bare der ville komme flere billeder, fordi jeg synes da jeg med mellemrum ser billeder her inde, af skønne katte der har det fint med at være ved dyrlægen. Men lidt har også ret. :slight_smile:

1 Synes om

SuperBrugsen havde de fineste blomster til salg for en 10’er, og jeg købte en af hver - en angelonia og en heliotropium, begge lilla, og den sidstnævnte med en næsten bedøvende duft. Og begge 1-årige sommerblomster, viser det sig. De kunne måske godt lige have nævnt, at de havde en meget begrænset forventet levetid :venter: Men hvad kan man forlange for en 10’er nu om dage …

Ville gerne deltage - men har aldrig taget billeder hos dyrlægen, selvom mine katte altid skal lave ballade, så har travlt nok med at sætte alting på plads eller redde skraldespanden for ikke at blive væltet… eller som vores europe gjorde en af de første gange hun var afsted - tømte hele hylden med pas og sundhedsbøger… uh den dag tror jeg nok min dyrlæge var lidt træt i håret… :joy:

6 Synes om

Tak for reminder! De er dårlige, men med konkurrence i tankerne huskede jeg faktisk lige at knipse lidt med min ipad hos dyrlægen forleden dag :slight_smile:

1 Synes om

Ingrid, en lynhurtig googling viser, at begge formentligt er stauder. Bare ikke i vores klima. Men nu har jeg jo kun SLÆGTSNAVNENE og ikke ARTSNAVNENE - og der er jo mange arter inden for hver slægt, så der KAN både være nogen, der er enårige, og der kan også være stor forskel på, hvor meget kulde hver art kan tåle. :slight_smile:

Men har du ikke et frostfrit men lyst og køligt sted, du kan prøve at overvintre dem? :slight_smile: Alternativt så sæt dem tæt på husmuren i en krukke, som du pakker GODT ind i bobleplast/gamle tæpper/halm, og så smid godt med visne blade eller lidt gran på toppen. Og kryds fingre. :smiley:
Jeg kan finde info om at arten Angelonia angustifolia (hvis det er den du har, det er vist den der ofte sælges) står til at være hårdfør i omkring zone 8/9-11, og Danmark ligger omkring 7-8. Så der burde der da være en chance. :slight_smile:

Har du det fulde artsnavn, så prøv at google det, så kan du finde mere info omkring hårdførheden. :slight_smile: Og gør det på engelsk - så får du meget mere brugbar info. :wink:

1 Synes om

Tak, Diana - desværre har jeg vist kun slægtnavnene. Jeg ved jo godt, der som regel er mange arter, men den slags bekymrer supermarkeder sig ikke rigtigt om :slight_smile:

Jeg vil da prøve at se, om jeg kan få noget ud af dem. Jeg har ikke rigtigt et garanteret frostfrit og slet ikke lyst sted, de kan overvintre, så det bliver nok krukken tæt ved husmuren. Og hjælper det ikke, har de i det mindste ikke kostet en formue :smiley:

Men fine er de altså. Det er lige før, jeg tror, du måske også ville kunne lide dem :wink:

1 Synes om

Lidt sjovt :grin:

I går da vi skulle ind at handle…vi kører ud af indkørslen og ud på Rødbyvej…
Og så var det at vi så…3 storke kredse rundt lige over os,altså lige midt i byen her :smiley:

Ja, og jeg havde heldigvis ikke lagt nogen sukkerknald i vindueskarmen :joy:

2 Synes om

Og så blev det den 8/9 og så blev Clara 7 år :smiley:

Og snart skal vi ud og fejre hende :heart:

8 Synes om

Man ville ellers tro min veninde kendte mig bedre, end at ringe til mig kl. 09:45 på en søndag (eller en hvilken som helst dag :cool:) med et spørgsmål om orm hos en kattekilling … hun var var heldig, at jeg glemte at gå i seng i går/nat og derfor var vågen og nogenlunde i stand til at tænke … :roll_eyes:

Ja det er jo ikke engang rigtig lyst endnu…:hoho:

1 Synes om

Glemte at gå i seng @Skattekat, så må du være mast! Håber du har fået sovet lidt nu.

Jeg vågnede så tilgengæld kl. 7.30 og kunne ikke sove mere der. Træls, for jeg havde da overhovedet ikke lyst til at stå op.

1 Synes om

Nej, det bliver først til aften (måske før midnat, for engangs skyld :cool:) … jeg har travlt med stoffer :slem:

1 Synes om

Temaet for næste uges kattebillede er
En lille lur - se her. :slight_smile:

4 Synes om