Tanker i september

:shushing_face: Shhh det siger vi ikke til ham. For enig de to krikker får jeg ikke ind i denne model.

Men omvendt hvor der er vilje er der vej :joy: mon man kan ombygge noget El-cykel.

billede

3 Likes

Fedt billede! :ok:
Sådan helt seriøst, så illustrerer det godt, hvor meget man kan “udsætte” dyr for, når tilliden og samarbejdet er på plads… :heart_eyes:

1 Like

Hold da op… Og her kan de ikke køre over 10 km/t med hestetrailer, hvor hesten er pakket noget bedre ind end det der :joy:

Aby killinger fyldt 7 uger i dag :flag:
Så mener mormis helt klart det er tid til at lære dem at benytte kattelemmen.
Hun sætter sig på ydersiden og kurrer lokkende - det tager ikke den kvikkeste pige mange forsøg, før hun har luret det.
1 - 2 - 3 og vupti så er man ud hos moar…:surrender:
Det er jeg så ikke helt enig i - så nu er kattelemmen sat til “indgang only” og så må jeg jo bare servicere de store når de vil en tur ud.
Suk - det er en lettere stressende periode, når de små går fra kravlegård/kun i soveværelset til at indtage hele huset. - og tro mig aby babyer kan absolut ikke holdes indespærret længere end til maks 6½ - kun 5 uger i reel kravlegård…
De vil være hvor vi mennesker er - BASTA :p:
I kan da lige få de nyeste billeder af bøllerne :hjerte:

Drengene Octavian og Othello

Pigerne Olita og Ofelia

22 Likes

Uha, det rykker i hjerterødderne når jeg ser billeder af aby-killinger, de er simpelthen så vidunderlige - og disse 4 er bestemt ingen undtagelse
:two_hearts::two_hearts::two_hearts::two_hearts:

1 Like

Hvor er de skønne! :smelter:

De er lækre, må indrømme jer er imponeret over du kan holde dem i soveværelset så længe, de fleste af vores missemødre kræver at komme i stuen inden der er gået en uge

Tak :hjerte:
Det er heller ikke altid lige så nemt.
Lige netop denne missemor har været super til at holde mislingerne i fødekassen indtil de var 4 uger. Derefter accepterede hun at de var en uge i kravlegård i soveværelset, hvor de lærte at bruge bakken.
Hun har altid haft fri adgang til huset bortset fra de første 2 døgn.

Andre af mine missemødre har slæbt killingerne ind i stuen i 2 ugers alderen - så her har kampen været større.
Mine killinger hopper, kravler eller bryder ud af kravlegården når de er omkring 5 uger.

5 Likes

Det var meningen, vi ville en tur til Godsbanen i Århus i dag, men Birk er bare totalt pyller, så den står vist på hjemmedag :heart:

1 Like

Og det er så, hvad min dag er gået med.

Hvis I ikke kan regne ud, hvad jeg mener, så se på farven på stakittet :rock: Det var godt nok meningen, den skulle være dækkende hvid, men det bliver den vel, når det får mange gange nok. Det bliver så ikke i denne sæson, det får mere. Det har virkelig taget det meste af dagen, og jeg er helt smadret i ryg og nakke. Meget dårlig arbejdshøjde!

Der er maling nok til at give det 5 gange (vil jeg tro), men jeg har et problem. Det var mig fuldstændig umuligt at få låget af den malerbøtte. Jeg asede med det i 20 minutter med en skruetrækker, og til sidst var jeg nødt til at gå ind at se en Youtube-video om, hvordan man tager låget af en malerbøtte :roll_eyes:

Den viste mig så, at jeg gjorde det rigtigt nok, men låget ville ikke af. Til sidst lykkedes det ved brug af alt for meget vold, så det er nærmest ødelagt. Det viste sig også helt umuligt at sætte på igen. Så hvad gør man? Hvordan kan man opbevare maling, så det holder sig i hvert fald til foråret? @Dorte_Birkedal, @Lykke, andre?

2 Likes

pak det i en pose så det bliver lufttæt …vil jeg mene

2 Likes

Hæld det over på syltetøjglas. Fyld det næsten helt. Skru låget godt til. Og stil glasset på hovedet.

1 Like

Vi har været en tur på Fyn i dag :slight_smile:
Vi skulle på Egeskov marked.

Vi kom også en tur gennem Svendborg, der kørte vi forbi et hus hvor der åbenbart bor en forkælet mis med sin egen flotte indgang. Navn og husnummer havde den også :grinning: Rumle 7 B står der :smile:

18 Likes

Helt bustet i mine fødder. Vi var blevet advaret at der var betongulv. Og ja det er drønhårdt at gå på.

Men Godsbanen er fin hal at holde udstilling i :slight_smile:

3 Likes

Hvor har jeg haft en dejlig dag. Min søn og svigerdatter kom og satte et nyt mørkelægningsgardin op i mit soveværelse. Jeg havde bagt chokoladekage, lavet æblekage og sat en flæskesteg i ovnen. Så kom mit barnebarn og hendes kæreste og spiste med og bagefter spillede vi kort lige til nu. Ind i mellem kom Vaffel ind med mus han have fanget. Hele tre i løbet af eftermiddagen, hvoraf han spiste de to. Han er så dygtig til selv at slå dem ihjel og spise dem ved madskålen.Og tænk engang - jeg er endda på arbejde, samtidig med at jeg hygger mig med familien. Livet er slet ikke så tosset endda :smiling_face_with_three_hearts:

11 Likes

Har du egentligt ikke været i Australien nu? :gruble:

2 Likes

Ja det har jeg og det var den mest fantastiske tur. Tænk at man kan finde familie på den anden side af jorden, som man dårligt nok vidste eksisterede og når man så møder dem, så ER de bare familie. Som om man har kendt dem altid. Min fætter føltes mere som en bror, men det er vel egentlig ikke så underligt, når hans og min far var enæggede tvillinger.

Men Australien er godt nok meget langt væk. Så langt væk at man slet ikke fatter det, før man er afsted. Jo man ved jo godt det tager så og så lang tid at rejse derned, men det er noget helt andet at opleve det. Men hvis jeg fik chancen, tog jeg gerne derned igen. Jeg savner dem dernede :love:

12 Likes

Det hujer godt i træerne i dag…har lige hentet en spand æbler før de faldt af sig selv…så nu skal der …noget…

Åh, hvor lyder det skønt :heart:

Australierne er bare et meget gæstfrit folkefærd. Jeg var jo dernede i et år og gå i skole. Det ændrede mig totalt. Var blevet mobbet, så jeg var blevet en helt stille mus… Jeg kom ud af min skal dernede.

Har desværre ikke været der i nu 10 år. Men så min ene veninde, da hun kom og overraskede mig til vores bryllup :smiling_face_with_three_hearts:

Næste weekend skal vi mødes med et par af mine værtsforældre. Har ikke set dem i 16 år!

5 Likes

Hvor skønt for dig, at se dem igen
Jeg oplevede også australierne som yderst gæstfrie og lige ud af landevejen. Man bliver bare accepteret som man nu engang er. Min søster er mentalt som et barn og kan ikke et ord engelsk. Det var så dejligt at se hvordan de passede på hende og sørgede for hun havde det godt.

Kan være jeg skulle lave en billedtråd med nogle af alle de billeder jeg fik taget dernede?

8 Likes