Tanker i september

Hun skal ikke ligge i den men under den,. Så den er vist nærmest en gravsten

aha godt så - det lyder straks langt bedre.
Jeg troede bare at sarkofag lå man inde i - jeg må have læst op på sarkofag :slight_smile:

Normalt gør man vist også… Men dronningen skal vist ligge i et rum under den (tænker også det kan tage lugten forrådelse)

Kongelige balsameres så der er ingen rådnelugt :wink:

4 Synes om

Sarkofagen ser sådan ud. Og hun bliver stedt til hvile i en krypt under sarkofagen.

3 Synes om

Lynkonkurrence i denne uge :slight_smile: Skynd jer at post de mest højlydte billeder :slight_smile:
Uge 38. Nu med lyd - #2 af Andreashttps://kattegale.dk/t/uge-38-nu-med-lyd/237878/2

2 Synes om

Så er der bestilt stolpefødder til projekt indhegn-haven :smiley:
Det var næste skridt.
Nu skal de bare komme og der skal planlægges træ-fældning.

5 Synes om

Jeg undres til stadighed over killinger og ungdyr , når der kommer køber på besøg.
Dora fra januar kuldet har til dato bar ikke været int i køber, hun kunne logges frem til leg med drillepinden, men de skulle ikke forsøge at røre hende
men i dag tog det 2 min for hende at sælge sig selv. I det øjeblik de kom ind af døren rendte hun lige i armene på damen :tihi:

9 Synes om

Det burde da ikke kunne undre dig…en kat vælger selv sin fodermester

1 Synes om

Nej det undre mig ikke, vi plejer nu også at sige, at her er det kat der vælger familie og ikke omvendt, det var mere hendes reaktion på at hun kunne vende så hurtig i forhold til alle andre der har været på besøg.

Jeg kan ellers stadig huske hende den lille blå ting med det trælse temperament :tihi:

1 Synes om

Hvordan er det nu man gør, hvis man vil indsætte en video direkte i et indlæg?
Der er vist noget med at den skal ligge på fx YouTube, men er linket så nok?

Ja, hvis den ligger på Youtube, burde den blive indlejret, så den kan afspilles direkte i indlægget. Det virker ikke med fx FB og Instagram.

2 Synes om

Har lige bestilt et par nye hjemmefutter

15 Synes om

Det her er fantastisk! En hel metrostation i London, hvor reklamer er blevet udskiftet med billeder af katte, som mangler nye hjem. :heart_eyes_cat:

Every advert in Clapham Common tube station replaced with cat photos | Metro News

11 Synes om

Endnu engang undres jeg. den ene killing flyttede i søndags, han var klart bøllen i flokken og vi var klar over at vi ville mærke en stor forskel når han ikke var her mere, men at det gav så meget ro i huset, havde vi absolut ikke forventet :tihi:

Dora flyttede jo i Tirsdags, hun har altid være overbevise om at killinger spiste unge kastrater, så der var altid lidt fnidder og en af vores avlspiger havde vi måtte skille helt fra flokken :ked: men der gik max et par timer, før vi kunne fornemme at der nu var en helt anden balance i flokken. I går da vi havde afleveret hende der skulle til Sverige, valgte jeg at tage vores avlspige ind igen, tænkte det skulle prøves om hun kunne med de andre. hun gik en runde og fik snust og duttet næser med dem alle også vores nye pige. Der var ikke så meget som et hvæs.

Før århus udstillingen havde vi 10 katte til at gå sammen og det føltes som 30, nu har vi stadig 10 til at gå sammen og det virker kun som vi har 2.

Andre der har prøvet at en ung kastrat på knap 8 mdr kan lave så meget rav i den ??

4 Synes om

Jeg var ude for en rigtig træls oplevelse idag. Min klassekammerat og jeg er ude og hente mad til klassen og på vej tilbage kører hun over en kat ude på en stærkt trafikeret vej ved Aalborg. Hun havde ikke en chance og katten døde. Da jeg så har fået standset trafikken for at få den ind fra vejen og ringer til FALCK oplyser jeg katten er chippet da den har et c i øret. Det viste ham jeg fik i røret ikke hvad betød. Jeg forklarede jo hvordan det hang sammen og han synes det var skide smart.
Men der har vi åbenbart også en opgave… når ikke engang dem der skal afhente trafikdræbte katte ved hvad et c betyder :neutral_face:

2 Synes om

Tja, jeg har set andre historier med, at Falck slet ikke henter kattene …

Det er dælme ikke ok :frowning_face: Men nogen havde hentet den et par timer senere, hvor vi kørte forbi stedet på vej hjem, jeg håber det er FALCK.

1 Synes om

Årh altså. Har lige set min lille nye nevø “live” for første gange - dog på facetime. :hjerte: Han og min søster har haft nogle lidt hårde første dage ind og ud af hospitalet med først hende og så ham og så hende igen. Men nu håber vi, de er hjemme for good. Og når de har fået lidt ro på, skal jeg op og se ham i virkeligheden. Hååååber det kan blive søndag :kryds:

8 Synes om