Tanker om virus

Altså internettet er noget biiip engang imellem…:thumbdown: Jeg læser og læser og får pludselig en klump i maven… For JEG kan jo fejle alt muligt - men værre endnu… Misserne kan jo fejle noget…:besvimer:

Mange af jer ved jo at både Balloo og Gucci døjer med virus af en slags… Og da jeg hentede dem efter indlæggelsen, snakkede jeg jo med dr dyr om mange af de her forskellige virus typer… Og siden da har jeg nærstuderet nettet for ALT om katte virus af alle typer…

Den her vanvittige, altædende FIP er ved at skræmme livet af mig… Mine katte har jo en del symptomer, som faktisk kunne minde om FIP… Ikke nye symptomer som er kommet efter de var indlagte - så det er jo trods alt symptomer dyrlægen kender… Men alligevel… Jeg ser godt nok spøgelser for tiden. Dumme internet. Og dumme virus :gruble:

Jeg har ikke haft syge katte i mange år, og havde heldigvis helt glemt hvordan det er… MEN desværre har jeg jo også glemt hvor lang tid kattene kan tage om at blive sig selv igen…

:hjerte:Jeg har brug for at mine kræ snart blir sig selv igen. Jeg har brug for deres pels igen blir blank, blød og skinnende. Jeg har brug for de ser på mig med kække øjne. Jeg har brug for at de, mens de tålmodigt sidder og blir aet, allerede er igang med at udtænke den næste omgang ballade de vil give sig til. Jeg har brug for at de vasker hinanden, leger med hinanden og er hinandens bedste venner igen. Jeg har brug for de snakker med mig - lige så højt og lige så irriterende som de plejer. Jeg har brug for de spiser og spiser - og drikker om de plejer. Jeg har brug for at de begynder at bruge lejligheden til indendørs rally igen. Jeg har brug for at de vækker mig tidligt når solen er ved at stå op, fordi DE er klar til at starte dagen. Jeg har brug for… ÅHHH… Jeg har brug for at mine katte igen blir mine små elskede banditter. Jeg har brug for den dumme virus snart forlader dem og alt går tilbage til normalt. Jeg har brug for det IKKE udvikler sig til noget værre end “almindelig” virus :hjerte:

Og hov… Jeg havde vist også brug for at komme af med mine tanker…:ked:

Vi er SÅ mange med dårlige missere for tiden, og jeg græder for os allesammen, for der er ikke noget værre end dyr, der ikke kan fortælle os hvad der gør ondt, hvor det gør ondt og hvad de har brug for:brist:

Jeg forstår dig så godt :trøste:

Har du snakket med din dyrlæge om, at de ikke rigtig kommer sig? Hvis jeg var i tvivl om, hvorvidt alt var, som det skulle være eller ej, så ville jeg kontakte dem. I hvert fald ringe og høre, om det nu også kan passe. Og måske få nogle råd og lidt ro i sjælen.

Han er tilfreds med deres udvikling… Så længe de spiser og drikker bare en smule - og maverne fungerer, så mener han vi er på rette spor… Han sagde der sagtens kunne gå yderligere et par uger inden de var sig selv igen…:S Men ØV hvor er det trist de bare sover og sover… Og slet ikke har noget energi. De fik den sidste medicin (Loxicom) igår - og den KAN give kvalme, og jeg håber da de får mere lyst til mad/drikke, når den er ude af kroppen… For får de ikke nok næring, er det jo klart de ikke har energi til andet end at sove…:gruble:

Vi gik jo blodprøverne igennem - men jeg har jo GLEMT alle de tal og forklaringer… Og så var det jeg faldt over den der SK*DE FIP… :doh:
Og da jeg så læste om dine misser også… Især om din tråd ang tvansfodring, fik jeg bare sådan en dum fornemmelse… Du ved… Den der bare gør SÅ ondt!!! Men jeg er nødt til at stole på dyrlægen… Selvfølgelig GØR jeg også det… Men jeg SAVNER bare mine glade løver:hjerte:

Håber du har fået piller i kræet forresten:tihi:

Alene fordi dine katte begge er syge, tror jeg ikke, det er FIP. Det skulle være mere end almindeligt uheldigt, hvis du fik to FIP-katte på én gang. FIP smitter ikke - den coronavirus, der kan mutere til FIP, kan smitte, men kun en meget lille andel af de katte, der er smittet med coronavirus, udvikler FIP. Så som sagt - to på én gang, når man kun har to i alt, vil være meget uheldigt.

Skulle du imidlertid stadig være i tvivl, så få dyrlægen til at sende resultatet af blodprøverne til dig i en mail og læg dem herind. Så er jeg sikker på, at nogle af dem, der er gode til at fortolke den slags, kan berolige dig.

Selv om alt er muligt i denne verden så vil jeg sige, at det vil være MEGET usandsynligt hvis begge dine katte har FIP. FIP er en sygdom der ikke i sig selv er smitsom men tværtimod er en sygdom der muterer i selve katten pga kattens dårlige immunforsvarssystem. Risikoen for at man skulle støde ind i to katte på samme tid der havde samme immunproblem er meget ringe.

Faktisk vil jeg sige, at det faktum at du har to katte der er syge på en gang er noget du skal se positivt på. For det betyder snarere at dine katte har en forholdsvis “uskyldig” virus.

Det DU kan gøre - hvis du kan få kattene til det - er at give dem et ekstra tilskud af vitaminer. Hvis du kan få fat i noget vitaminpasta så giv dem lidt af det hver dag. Jeg har også selv haft gode resultater med Animastrath - kan købes i Matas og det er også noget der styrker immunforsvaret.

Der er andre der sværger til Colostrum.

Alt sammen noget der ikke skader men KAN støtte immunforsvaret.

Derudover skal dine katte leve så stressfrit som muligt og så skal du have tålmodighed. For det kan godt tage nogle uger til en måned før katte kommer sig over en virus.

Held og lykke - og op med humøret.

Teresa

Er der nogen bedring med deres appetit, efter de er færdige med medicinen? Du må jo prøve at forkæle dem med deres livretter, lidt rejer og tun og den slags. Med mindre, selvfølgelig, de er på specialdiæt?

I øvrigt er jeg ked af, hvis min tråd om tvangsfodring gjorde dig urolig for dine egne misser. Dyrlægen sagde til mig, da jeg hentede Asani, at en teske mad om dagen er nok til at holde dem i gang, så de ikke får fedtlever (i en periode - det kan de selvfølgelig ikke leve af altid :)). Så hvis dine faktisk spiser af sig selv, om end kun lidt, så er alt sikkert i orden på den front.

Mine har på mirakuløs vis fået deres appetit tilbage begge to og prøver nu at indhente al den mad, de er gået glip af i de foregående fem dage eller så :rolleyes:

Jeg håber, der snart er lidt godt nyt om og fremgang for dine :kryds: :kryds:

Tak Ingrid:)

Din tråd om tvangsfodring satte tankerne igang. Men mest om kattene var blevet " bange" for at maden ikke var god for dem. De virkede nemlig som om de havde kvalme (fik noget der minder om mennesker, der lige laver den der synkebevæglese, som om man VIRKELIG prøver at holde sig fra at kaste op) og gik derefter fra foderet. Jeg er rigtig glad for du lige skrev det om at en teske mad er nok, for så er de i hvert fald dækket ind. Jeg syntes bare de skal æde for at få energi lige som vi også er nødt til at tvinge mad i os, selv om vi IKKE har lyst!:S

Anyway. Den sidste medicin blev jo givet tirsdag morgen. I går morges snakkede jeg med dr dyr, og han mener stadig at alt er “ok”. Han mener ikke de har FIP - men som han siger, kan man aldrig gardere sig, og den ene af kræene stresser let, så jeg skal selvfølgelig være opmærksom, når han/de ændrer personlighed. Han nævnte IGEN det her med at det kan tage op til nogle inden de er frisk - som Teresa (tror jeg det var) også skrev længere oppe. Det har han sagt før, men jeg vil jo bare have dem friske NU!!!:venter:

Igår eftermiddag/aften fik jeg Gucci (den stressede - og den der blev syg senest) til at æde en hel del vådfoder. Jeg var LYKKELIG!! Bagefter kom Balloo også og ville have!! Eller rettere - jeg hentede ham fra sengen og satte ham foran skålen - og han spiste noget der nok svarer til 3 SPISEskefulde vådfoder!!! Og jeg var ENDNU mere lykkelig. De skal heldigvis ikke have specialfoder, men jeg har gemt linkene til nogle af de alternativer du også fik i din tråd. Det er nok meget smart at have hjemme i tilfælde “af”… De æder begge deres vitamin- og malt godbidder - og de sidste dage, har de fået ekstra af dem, bare for at være sikker på de fik noget i sig (som Teresa også var inde på med ekstra vitamin). De får tilbudt lige præcis det de vil. Hellere få noget i dem og gå på kompromis med mine idealer. Og jeg har stadig et køleskab fyldt med 4-5 forkellige ting til de 2 kræ!!:høhø:

I aftes fik jeg hver især til at lege - ganske kort - med mig. Bare et par minutter hver, men jeg var nødt til lige at se om jeg kunne lokke med dem, og det lykkedes altså. Bagefter kravlede Balloo i seng - igen igen… Gucci blev hos mig, og så havde vi ellers hyggestund. Åhhh, hvor har jeg savnet det. Og ingen tvivl om at han spandt fordi han hyggede sig - og ikke fordi han var utilpas.:smelter:

Igennem natten har de begge spist ganske meget tørfoder. Den ene skål var tom bortset fra lidt krummer og de har også været igang i et par af de andre skåle. Så det er FANTASTISK. Til morgen fik Gucci igen en ske vådt - men Balloo ville hellere sove. Jeg har det sådan, at hvis de sover om dagen og fylder op af væske og foder om natten, så er det helt ok! BARE de fylder op!!!:kryds:

Guccis pels er mere blank igen - og ikke nær så “klumpet” at mærke på. Og idag sover de begge her hos mig i stuen… Åhh jeg håber at det er ved at vende… I nat var begge forresten på tur i lejligheden - ikke sammen, men på skift. Jeg sover let og vågnede fordi jeg kunne høre dem derinde… Resten af tiden lå Balloo ved min armhule, så jeg knap turde flytte på mig - og Gucci lå ovenpå min ankler, så jeg var HELT låst!!! Herligt:smelter:

Alt i alt lyder det vel lovende. Ikke?? :thumbup: Jeg SKAL bare lære at slappe lidt af. Men det er svært, når kræene er det mest stabile jeg har haft siden jeg var 27. I vores 8 år sammen er vi gået igennem skilsmisse, diverse flyt, min egen sygdom og en masse andet - så jeg blir simpelthen sååå påvirket ved tanken om at de ikke har det godt!!:brist:

Ingrid, hvor ER det godt at høre, at begge dine er på vej til at blive sig selv igen. Jeg kan lige se for mig, at de prøver at æde for de manglende dage… Hahahaha.:tihi:
Jeg håber du kan på pillerne i dem? Og håber det bare fortætter i den rigtige retning for dem:kryds::hjerte:

[QUOTE=Marianne;668813]Alt i alt lyder det vel lovende. Ikke?? :thumbup: Jeg SKAL bare lære at slappe lidt af. Men det er svært, når kræene er det mest stabile jeg har haft siden jeg var 27. I vores 8 år sammen er vi gået igennem skilsmisse, diverse flyt, min egen sygdom og en masse andet - så jeg blir simpelthen sååå påvirket ved tanken om at de ikke har det godt!!:brist:

Ingrid, hvor ER det godt at høre, at begge dine er på vej til at blive sig selv igen. Jeg kan lige se for mig, at de prøver at æde for de manglende dage… Hahahaha.:tihi:
Jeg håber du kan på pillerne i dem? Og håber det bare fortætter i den rigtige retning for dem:kryds::hjerte:[/QUOTE]

Jeg synes bestemt, det lyder lovende. Og at det nok har været medicinen, der har givet dem kvalme. Det er klart, at de skal spise meget mere end en teskefuld mad for at få energi, men i det mindste er det nok til at holde systemet kørende i en kort periode. Men det lyder jo også, som om de er i gang med at gøre det begge to - at spise mere. Asani har simpelthen været så kælen, siden han kom hjem fra hospitalet den anden dag, så jeg kender god fornemmelse af at have en storspindende kat liggende hos sig, når man næsten ikke har kunnet komme til den.

Pillerne, ja. Det er jo en udfordring. Magic er ikke et problem, og jeg kan også godt give Asani den ene af de piller, han skal have. Men Flagyl - fy for den lede og ind i helvede, siger han, når jeg giver ham den, og spytter den ud igen :høhø: Så det lykkedes mig ikke at give ham nogen i går. I dag har jeg så fået de hersens Pill Pockets, og sørme om ikke han åd den uden nogen former for ballade :uha:

I øvrigt - det der med at slappe af, når de er syge, det duer jeg heller ikke til, men det har du sikkert nok også fornemmet :høhø: Især når de ikke vil spise! Så jeg kan sagtens forstå dig. Men :kryds: for, at bedringen fortsætter, for så varer det nok ikke længe, før de er et par ballademagere igen :tihi:

Haha, læste lige om dine pill-pockets i den anden tråd! Det ER da intet mindre end en fantastisk opfindelse lyder det som. Det er sjovt så meget de sætter pris på én når man vel er hjemme fra “det dér sted”. Men selvfølgelig - det MÅ da også bare være skønt at komme hjem til sine egne lugte og til ens revir hvor man kan finde rundt NÆSTEN med lukkede øjne… Og at moar så er med?? Så blir det da ikke bedre… Balloo var også glad de første 5 min efter mine kom hjem… :hjerte:

Og DEJLIGT andre katte gale har det som mig med de små kræ… Dvs er lidt GALE:love2::tihi: Men det skal vi have lov til, og så er det jo bedst at dele tankerne med folk, der VED hvordan man har det:thumbup:

Jeg vækkede lige Balloo. Pga varmen fik han en pipette fuld af vand… Og gu hjælpe mig om han så ikke både spiste og drak bagefter! Nu er han så kravlet ind i sengen igen… Men alligevel:thumbup:

Gucci fik også 2 pipetter - den første med sådan lidt tvang a la “vågn lige op 2 sek. misse” - den anden “bad” han næsten selv om… Isterningerne i vandskålen er også sjove for dem begge - men NEJ om Gucci gider drikker når de ligger der og smelter!!! Så er det jo kun poterne der skal ned en tur… Balloo elsker isterninger - eller idag gjorde han da - haha:love2:

Dejligt at læse din positive opdatering - håber det er fortsat den vej. :kryds:
Ja, de katte kommer til at betyde meget for os. Især dem, der har fulgt os mange år, i gode og dårlige tider. De får for altid en helt speciel plads i hjertet. :slight_smile: