Tanter

har i andre også dem…gamle neutraliserede hunner der bare vasker og pusler om store og små killinger…
min Cheri og Dahlia er tanter i stor stil…og mine efterhånden 5 måneder gamle killinger hygger sig med at blive vasket af tanterne…Gaia forsøger dog stadig i ny og næ at få en tår hos mormis…men der er lukket…mormis er måske drægtig, det vil tiden vise
men tilbage til tanterne…jeg elsker at se at de hygger sig med de små…og at se at de små hygger sig med tanterne…
det kan virkelig smelte mit hjerte…jeg elsker mine gamle kastrathunner endnu mere …de er sgu så sociale…(om end begge 2 er modtaget som sky katte, fra gamle opdrættere)

Her i huset har de en onkel, han er ikke så gammel endnu (snart 2år) men han fungere som en hyggeonkel :slight_smile:

jamen min endnu ikke helt kønsmodne dreng er også en slags “tante”…han er kun 11 måneder…men igen det er en perser, og de er altså ikke så hurtige

Sugieh nurser ALT :slight_smile:

Da jeg fik Rose havde Sugieh været neutraliseret længe, men alligevel nursede hun Rose så den bette til sidst selv “hvæsede fra” :smiley:
Tino og Sugeih har selv nu, hvor Tino er to år gammel et helt specielt “bånd” Ind imellem nurser Sugieg ham som var han en lille killing, og han NYDER det. Hun slikker ham ikke rigtigt ren bagi, men passer og plejer ham som var han en lille ny :slight_smile:

Jeg er ikke i tvivl om at når der kommer killinger i huset igen, så er Sugieh på pletten til at aflaste mormis :slight_smile: Jeg kan faktisk godt forestille mig hun kunne finde på at lægge mælk ned… Det gjorde hun da Kaya skulle barsle, men da var hun dog selv fertil :slight_smile:
Men hun lod Friis die til hun var over 6 mdr gammel og da var Sugieh længe snittet.

Sådan var Rudolf også for Milly - det var så sødt at se. Rudolf var nok den eneste kat, Milly virkeligt har brudt sig om, for ellers er hun mest til mennesker. :cool2:

Og selv om Rags er en voksen mand med børn ude i verden, er Snehvide alligevel blevet en slags tante for ham. Hun leger med ham, sætter ham på plads og belønner ham med slik ovenpå hovedet. Han lærer alt muligt af hende (også unoderne), men der er ikke tvivl om, hvem der bestemmer…

Adfærden tjener sikkert til at få de små (eller nye) til at finde deres rette plads i flokkens rangorden. Ja, de katte er sør’me meget mere sociale, end de ellers har fået ry for at være… :smiley:

Her er det altid Bølle der står for nus og vask, det er altid ham der slikker Sputnik oven på hovedet og i ørene, jeg har aldrig set hende gøre det samme for ham.

Det ender som regel sådan her:D

[QUOTE=Bølles mor;828174]Her er det altid Bølle der står for nus og vask, det er altid ham der slikker Sputnik oven på hovedet og i ørene, jeg har aldrig set hende gøre det samme for ham.
Det ender som regel sådan her:D[/QUOTE]

Hvor er han sød - men det kan jo blive for meget til sidst… :klapper:

Ja, her i huset har vi onkel Magic:

Der er da en helt masse onkler herinde…

Jeg har flere tanter og en onkel. Og det er både kastrater og fertile katte.

Jeg har en ung hunkat, som aldrig selv har fået killinger, som også er en slags tante. Hun besidder bare det største modergen på trods af hun altså aldrig selv har prøvet det. Hendes mor har det også, når hun har killinger, kan hun ikke være sammen med andre hunkatte med killinger, for så stjæler hun dem. Men denne unge hunkat hun nusser omkring de halvstore killinger, som en anden “storesøster”. Det ultimative var, da jeg kom hjem og min ene hunkat havde født før jeg havde regnet med. Forvirret havde hun født killingerne rundt omkring i stuen (kunne jeg se fra pletterne på gulvet). Men min unge hunkat havde stille og roligt været rundt og samlet killingerne ind og lå med dem i en af min nulleputsenge. Her lå de varme og bløde, dog uden mælkebar. Men det reddede helt sikkert deres liv, for ellers var det temmelig sikkert blevet for nedkølede til at overleve. Så det må vist kaldes moder-instinkt :smiley:

herligt med alle de nursing katte…sikke en dejlig historie Marsini

Her er det Bastian der har ageret onkel, når her har været killinger. Han legede med dem, opdrog på dem og vaskede dem og puttede med dem. Sommetider forsøger han at vaske lidt på Isis, men det gider hun i hvert fald ikke.

Dejligt at læse om alle de kærlige tanter og onkler. Katte er altså noget helt specielt :love2:

Det må være dejligt med sådan en tante i huset :slight_smile: hvor er det godt din hunkat kunne redde killingerne Diana, sådan en hunkat mangler jeg endnu at have til gode, til trods for mine mange år med katte, jeg tror mine tøser er lidt for ego-agtige :slight_smile:
Ty ( 8 år ) er måske en gammel onkel fordi han ALTID slikker Delle ( 6 år ) i nakken, men det er nok fordi hun presser ham til det LOL

Da Ting flyttede ind, fik to gamle onkler… og sin helt egen Moar…
Et lidt umage par… men med et fantastisk indbyrdes forhold :hjerte: