Tara er en Buddhini

Jeg vidste det godt. Jeg er selv buddhist og det er derfor hun fik navnet.
Læs om min hunkats navn her:

http://www.wildmind.org/mantras/figures/greentara

Tara er buddhismens Girlpower, feminismens første spor i denne trosretning, en superstærk kvindeskikkelse.

Nanoq har sit navn med fra opdrætteren. Han er en bjørn. Isbjørnen er smuk, reserveret og fri. Det passer til ham, så han beholdte det.
Nemo hedder sådan fordi han måtte så grueligt meget igennem, før han endelig kom “hjem”. Ganske som fisken i filmen “Finding Nemo”.

Hvad med jeres katte? Hedder de noget specielt af en særlig årsag?

Tara’s moster hedder Cedille, og en Cedille er et lille vedhæng under C’et på eksempelvis portugisisk eller fransk…nu udtales ti ll’er som ij, men jeg har valgt at halde Cedille for Cedille…som det staves. At hun så ikke er lille er en anden sag…hun kan størrelsesmæssigt hamle op med Tara (som hed Oline de første 3 måneder i sit liv)…men de deler jo også genetik -høhø
Oline/Tara’s mor hedder Habibi…og historien er, en af mine kolleger kom hjem fra ferie sidst på sommeren 2003…og da gik jeg og samlede på G og H-navne…og så fortalte hun om de Ægyptiske mænd der kaldte deres vandpiber for en Habibi…SÅ var den lige i kassen…h-kuldet blev forøvrigt kaldet for vandpiberne -shhhh
Ouna er opkaldt efter en person i en fantasy-roman.
Og så er der alle de andre…Pipo, Binalto, Diao, Gobo, Lu-Touli, Lo-Oya (begge af hankøn og også personer i romaner), Naidoo (forfatter)…og mange mange flere -forelsket

Habibi betyder min skat på arabisk :smiley:

Ziza: Vi havde længe snakket frem og tilbage om navnet til hende. En aften ser vi en film, hvor den yndigste lille pige træder frem. Pigen hedder Ziza, vi kigger på hinanden ganske indforstået… Ziza -love

Chili: Hende har vi ikke navngivet og kender desværre ikke baggrunden for valget af dette navn.

Inuus: Ligeledes har vi ikke navngivet ham, til gengæld har jeg slået navnet op og Inuus er navnet på den romerske fertilitetsgud… nu håbe rjeg han laver op til navnet GG

-love

Habibi betyder min skat på arabisk :D[/quote]

-høhø skulle lige til at skrive det…det er også et meget brugt ord mellem venner…i overført betydning min ven… -høhø

nemlig… min ven/min kære/min skat -forelsket

Gizmo hedder Gizmo fordi han hed Trold da han kom - og det skulle han absolut ikke blive ved med at hedde. Gizmo var det eneste navn der gik igen på forslagslisterne min bror og jeg havde lavet, så min mor slog igennem og sagde at det var navnet. Han er opkaldt efter den søde lille Mogwai Gizmo i Gremlins-filmene, fordi han på det tidspunkt allerede var så sød og kærlig, men havde nogle frustrationer under overfladen -høhø

Min Freya hed Freya fordi jeg mente hun skulle have et stærkt navn, da hun kom som skrantende tilløber. Og det virkede da i tre år, så lidt godt har det gjort -love

Devi kommer fra sanskrit og betyder gudinde og det kostede en hel nats research på internettet at finde det helt perfekte navn til en guddommelig smuk kat. Min bror bliver ved at påstå at jeg har glemt et L i slutningen af navnet, bare fordi hun godt kan finde på at bide - hårdt -muhaha

Junior kom til at hedde Junior fordi han jo kom som Junior i familien og jeg ikke skulle have flere katte på det tidspunkt. Og det er ikke bare Junior. Han er skam opkaldt efter Indiana Jones -høhø - og når han laver ulykker, så lyder der et Junior med tyk, skotsk Connery-accent fra mig. Det er det eneste tidspunkt jeg ikke udtaler navnet på dansk -thumbs

Og Niggi…tja - det kommer fra opdrætteren, der allerede kaldte lille Enigma for Niggi inden hun flyttede ind, så ingen spændende forklaring der.

Ved skam godt Habibi betyder min elskede, mit kæreste eje -høhø
Men i daglig tale kaldes hun også for Brita’s lille puddelhund. Hun har en pelspragt der vil gøre den mest pelrige Perser MISundelig -rulleøjne
Mange af mine mislinger er forøvrigt opkaldt efter fodboldspillere…en aftale jeg har med mine to poder…for de er forboldtosser om nogen er.
Anelka, Bebeto, Cocu, Diao, Emanuell Pepit (som forøvrigt var den største i kuldet), Figo, Guti, Inzaghi, Kuranyi, Karim Zaza, Pelè, Pipo (kælenavn for Fillipo Inzaghi…tror jeg det er), Puyol.
Alle er sorte, sort/smoke eller sorttabby
Brita

Jeg har ellers altid benyttet mig af Leksikonet, når jeg skulle gi mine killinger navne, for at få historie og andet godt hæftet på.

Navnet på min pige fra sidste kuld (T i alfabetet) har to dimetioner, først er hun opkaldt efter den store sø TANA i Ethiopien - hvor mit barnebarn kommer fra - og dernæst er hun opkaldt efter sin oldefar på sin mors side Sebasco’s Santana. Han var den første sølvkat vi mødte, og han har siden været noget helt specielt for os.

I får lige et billede af Tana og Laurits

Hold op hvor har de det dejligt…billedet ligefrem oser af samværd og sødme
Tana er forøvrigt en rigtigt flot navn…hvis ikke det var fordi jeg IKKE stjæler andres navne, så stjal jeg det -høhø
Jeg har så også 4 pigemislingenavne i min mislingenavnebog…og det burde være nok. Håber så de p.t. er ved at blive lavet -jegkrydser

Min bella er opkaldt efter min mors tante som betyder rigtig meget for os i familien… hun hedder isabella men bliver kaldt Bella… og det betyder jo smuk på spansk, hvilket jo passer godt til vores lille Bella [bigloony]

Cirkeline fik navnet efter tegnefilmen om den lille pige cirkeline… well vist mest fordi jeg synes hun er vildt nuttet…

Aladdin fik sit navn fordi han også skulle have et navn i tegnefilm verden også lignede han en aladdin …

Famoso Fernando er opkaldt af opdrætteren og det betyder den store/berømte Fernando… er ik selv sikker på grunden, andet end at hun synes det passer til ham…

Haha hvor er det nogle skønne fortællinger:-)

Myten siger jo, at en kat tiltrækker sit navn. Det navn, der passer kun til den, og at det er derfor, at det så pokkers svært som ejer at navngive dem.

Finder du kattens navn, så vil den også komme, når du kalder, slutter myten.

Husk det - hvis de ikke kommer, så er det ikke deres navn:-)

Jeg kan så tilføje, at Buddha aldrig fandt sin kats navn:-)

og at mine kommer når jeg kalder:-) [smilie=hate-tunz.gif]

Elsa er opkaldt efter dokumentaren “Born Free” med løven Elsa. Elliot er opkaldt efter drengen fra E.T. [bigloony] Ellers har vi kun haft indflydelse på Isis og Alpha. Isis er en ægyptisk modergudinde og Alpha valgte vi, fordi han er den eneste i kuldet og virker stærk, så han var helt klart en Alpha -thumbs

Ramses og Sethi er opkaldt efter 2 af egyptens største faraoer…

Sethi - var den store, rolige men umådeligt magtfulde skikkelse - den store hærfører og strateg… manden med overblikket
Ramses - faraoen søn - var den iltre krigeriske men fremfor alt storslåede farao der med en kæmpeløve ved sin side kæmpede og vandt over hittiterne ene mand… fantastisk historie

Med de to røde løvemisser - så virkede det bare så umådeligt passende…

Vi går jo lidt og håber på at der måske bliver en familie-forøgelse i løbet af efteråret da en af Ramses og Sethis halvbrødre måske skal ud som kælekat…

Navnet er allerede bestemt - den store farao Keops der byggede pyramiden over dem alle

Så til jul kan vi måske (hvis vi er heldige) fejre jul i selvskab med 3 store navne i verdenshistorien [bigloony]

stor kæl til Ramses og Sethi og måske til Keops (din dejlige røde løvemis)