Tara er syg

Min lille pussipige er dårlig - det har været undervejs et stykke tid, kan jeg se nu. Faktisk siden Nemo kom væk.

Jeg skal til dyrlæge med hende i dag. Hun spiser og drikker, men er passiv - hvis I forstår. Jeg kan ikke sætte fingeren på det præcis, men hun er bare ikke som hun plejer - mere passiv, sover mere, mindre deltagende og så er jeg overbevidst om, at der er noget med et øre… Når jeg rører ved hende, så lægger hun det ene øre fladt ned, hun kradser ikke i det, men jeg frygter øremider (hvor de så end kommer fra?). Dyrlægen siger ørebetændelse - men vi får svar i eftermiddag.

Hun har også givet en del små nys på det seneste (jeg er begyndt kun at ryge ude men jeg er stadig bange for om det er ebn begyndende astma eller noget værre), så det skal også tjekkes - der kan være en sammenhæng.

Jeg hader at se hende sådan. Hun er normalt en snakkende, social drillepind. Siden Nemo kom væk - og han var hendes bedste ven - så har hun været en trist kat. Jeg har forsøgt forskellige ting, og hele tiden observeret for at se om der var en fysisk ændring - nu er den der altså.

Jeg er ikke i tvivl om, at min elskede ven er syg. Nu håber jeg dyrlægen kan gøre noget for hende, så vi kan få vished.

Det påvirker mig meget - mine MCO er normal de sundeste dyr i min flok. Tara syg virker som en ren utopi. Men naturligvis kan alle blive syge. Det er bare første gang på tre år en af de katte fejler noget.

Eddie er hun glad for, men hun trækker sig fra alle kattene nu. Hun deltager kun ganske lidt. Jeg kunne banke mig selv oven i hovedet med en stor hammer for ikke at have set det før. Nanoq og Maggie har ligget klods op af hende i to dage nu - og ikke været ret deltagende heller - pludselig i morges gik sandheden om de to sortes adfærd op for mig - de har ikke flyttet sig fra stuen fordi det er for varmt for dem (det er svært at fyre med træ lige nu:-)) men fordi Tara har flyttet sig og de samler sig simpelthen om hende.

Sikke et vink med en vognstang!

Send hende positive tanker. Hun er et unikum - min klogeste kat.

MVH

Håber det bare er en harmløs infektion, der hurtigt er overstået :kryds:

Ja, de kan helt bestemt godt fornemme hvis en stor personlighed i flokken har det dårligt.

God bedring med Tarapigen. -kramer

:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Tara - Tante Therese sender de dejligste healerknus og tanker til dig… skynd dig at blive frisk igen.

:kryds:

Jeg burde have set det før… , men det gjorde jeg bare ikke. Der er sket meget - Nemo, Ace og Eddie - jeg har løbende undret mig, men så var hun frisk igen. Så kom der lidt, meeen ikke helt nok til at jeg så en tråd… men nu er jeg sikker.

Nogle der ved om en ørebetændelse kan give disse symptomer? En betændelse giver vel en feber?

Jeg har ikke taget temperatur, for hun er STOR og vil ikke den slags. Så jeg venter og lader dyrlægen senere i dag.

Ingen af de andre kradser ører, og hendes ører ser fine ud, men det ene er måske lidt rødt, men det er langt inde så… Hun lægger det sådan ned, og holder det ene øje en milimeter mere lukket end det andet.

Tandbyld er måske også en mulighed?

MVH

Håber på godt nyt og det hurtigt kan fixes så hun bliver med i flokken igen -kramer

Forstår din bekymring-kramer Forhåbentlig er det hurtigt overstået:kryds:

Åh ha…stakkels Tara…hun får en masse :kryds: for det blot er noget harmløst…fra hele familien Kamikaze:pote:

Brita forstår sikker min bekymring - de katte er SÅ kernesunde altså… men bare vent og se - Tara er ung, stærk og sej - hun er frisk før vi får set os om!
Det er jeg overbevidst om.

Nu skal det bare behandles.

Åh nej, det er virkeligt forfærdeligt når en af ens katte pludselig er syge! Men godt du er så obs på hende og dine andre katte, mange ville sikkert have overset det til det var endnu værre.

Jeg krydser fingre for at det er noget der nemt kan kureres så hun snart er frisk og glad igen.

:kryds::kryds::kryds: for at Tara snart er frisk igen.

-kramer

Åh nej - jeg håber i finder frem til problemet og at det nemt kan løes - rigtig god bedring med hende :kryds::kryds::kryds:

Min hund Biva døjer med ørebetændelse ind imellem, men har vist ikke haft feber i den forbindelse. Hun kradser bare og ryster meget på hovedet.

Det er lykkedes mig, at tage det et par gange i opløbet ved, at bruge Otoclean ( kan købes hos dyrlægen ) med jævne mellemrum.

Anyway- rigtig god bedring med hende. Hvis det bare er ørebetændelse er det jo nemt, at behandle- at hun er trist over, at have mistet en ven kan nok godt tage lidt længere tid…

Sender gode tanker herfra.:kryds:

Åh hvor træls. Jeg krydser fingre for, at hun er på toppen igen lynhurtigt :kryds::kryds::kryds:

Det er øremider! Godt og skidt. Godt fordi det kan behandles - og fordi det er opdg7frrotl.æææææææ (hov Eddie på mit tastatur!)

Og fordi det er opdaget i god tid.

Skidt fordi det smitter ad h… til. Alle kattene får advocate i pipette på tirsdag (minus Tara), Tara skal af sted igen om 14 dage og her får hun igen det samme som i dag - en rensning af øret - jeg siger jer det var kulsort! - og en sprøjte med Dectomax.

Herefter håber dyrlægen, at det er taget i opløbet. Det håber jeg også.

Men okay det vigtigste er, at vi fandt årsagen. Hun er synlig lettet nu!

Tak for jeres store opbakning!

PS vi kender smittekilden, men smittekilden er SÅ gennemført sød, at hun er tilgivet allerede nu:

PPS. Gæt min hunkats vægt!

9,8 kilo - og dyrlægen mener ikke længere hun er for tyk! JESUS! Heldigvis sad hun bare og tog imod hele behandlingen med stil!

jeg er rystet over at hun vejer næsten 10 store! Jeg har sagt 7-8 ca, og at det nok var højt sat… men 9,8! Jeg havde aldrig troet det muligt. Vildt!

Tak for opdateringen Helle. Godt det ‘‘kun’’ var det :slight_smile:

Ja helt enig - pyyyha.

Jeg ved ikke om jeg skal tage Maggie derned… hun har sorte ører, men klør sig ikke. De andre har fine ører.

Maggie havde det med, da hun kom. Hun blev behandlet to gange, men det var ikke nok, for hun smittede også Elins stakkels Pippi.

Jeg er iøvrigt ked af at give Eddie en pipette. Han vejer 1300 gram ca… Og det er hårdt ved maven!

Nu brækker Tara sig… tror I der er en sammenhæng?

Jeg er bekymret igen nu. Logger lige af

MVH