Taurin

Taurin er mere vigtigt end man tror. VI har indenfor aby (også andre racer) en sygdom der hedder Renal Amylodosis, RA, som er dødelig. Det er et protein i forbindelse med en kronisk infektion i nyrene. For 10 år siden troede man nærmest racen ville uddø. Nå ja, tidligere var racen også befængt med hjertefejl, sagde man.
Jeg har diskuteret det en del med en veninde jeg har i udlandet, der er stort set ingen der dør af RA mere, og der er heller ingen, ihvertfald ikke flere end hvad der er normalt, der har hjertefejl.
Vi er begge overbevist om det skyldes at foder idag tilsættes Taurin.
Mine drægtige og diegivende hunner får ekstra taurin, det gør killingerne også under deres opvæskt. Katte der fejler et eller andet får også lige lidt ekstra.

Super indlæg -thumbs

Her er linken til hvor jeg købte det i Tyskland
http://www.omikron-online.de/cgi-bin/co … /lshop.cgi

1 kg. 69 euro - så er man et par stykker til at dele er det billigt.
Ved en del MC opdrættere tilsætter taurin for at forebygge HCM, ved ikke om det virker

Ydermere kan man også ved at give sine dyr rå kød OG muslinger give dem et bedre taurinniveau end ellers.
Det største taurinindhold findes forøvrigt i mus…hvor er det ærgeligt man ikke fra priducenternes side laver foder på mus.
Jeg spurgte engang en oplægsholder fra Royal Canin hvorfor de ikke lavede en musvariant når nu de laver SÅ mange andre varianter…hun blev sur -mai
Jeg ved så godt hvorfor… -shhhh
Brita

Gad vide om der også er Taurin i muldvarper, for dem snupper nogle af vores katte en del af i haven …

spiser de dem?

Tusind tak Lis -thumbs

spiser de dem?[/quote:1be0i5zv]

Jeg har set en af vores katte spise muldvarpeunger flere gange, men den store jeg har fundet på græsplænen, var der ikke spist af.

Tusind tak Lis -thumbs[/quote:t5q40nlp]
Jeg ved at Lene houe også for det meste har taurin og mange andre gode ting på lager…

www.felismir.dk

Tusind tak Lis -thumbs[/quote:koksseh7]
Jeg ved at Lene houe også for det meste har taurin og mange andre gode ting på lager…

http://www.felismir.dk[/quote:koksseh7]

Det har hun - og det koster …

Det største indhold taurin man kan indtage er via mus…endnu engang må man konstaterer det er naturen der er visselige smart indrettet. [smilie=hate-tunz.gif]
Katte ville nemlig vælge mus, hvis de kunne -høhø

Hvis jeg eks. køber indmad i supermarkedet…
Hvordan skal jeg så forholde mig… tænker på hvad jeg skal gøre ved det, hvordan jeg skal servere det og hvor ofte.

Kh Annette

Det skal serveres råt vil jeg tro, meget går tabt i forberedning. Det anbefales ikke at give rå lever mere end een gang om ugen da det indeholder meget B vitamin mener jeg der er. Desuden skal katten en ha’ en stærk tarmfloro for ikke at få dårlig mave af lever

Her er en liste over naturlige forekomster af Taurin:
Taurinkilder Ingredienser Taurin (mg/kg)
Kyllingekød 337
Lammekød 473
Oksekød 362
Svinekød 496
Torsk 314
Østers 698
Muslinger 2400

Så ud at købe muslinger:-))

Ja hold da op!!

Tusind tak!

Ville ikke tilbrede det GG men tænkte at det måske er godt at servere i lidt store stykker?? Så de kan rive og flå det lidt??

Vi har længe haft fast Muslingedag [smilie=hate-tunz.gif] …har dog glemt det her på det sidste, men tror jeg vil genoptage den faste muslingedag igen.
MEN vær sikker på Jeres misser har en stærk mave…for HUSK på Muslinger er sidste led i fødekæden i naturen og kan være en barsk omgang for maver der IKKE liiige er gearet til noget sådant.
En rendemave er et dårligt bytte -mai kontra et øget taurintilskud -uh

Tusind tak for jeres svar - det skal klart afprøves!!!

VÆR’ obs på det er muslinger naturel i får med hjem, og ikke alle de krydrede varianter hylderne bugner med.
Det er utroligt hvad porducenterne kan finde på at komme i et naturligt produkt -rulleøjne
Muslinger med Chilli…jøsses -uha
Brita -høhø

Brita, hvad for muslinger er det du køber, frosne, dåse eller hvad, og hvor.
Denise Muslinge-nød -hahaha

Huskede at købe muslinger idag. Det er i dåse og i væde…og KUN i væde. Ikke med chilli hvidløg eller andet Adddd -brækkesig
Imorgen skal der så serveres muslinger.
Idag stod menuen nemlig på FY FY tun -shhhh og kyller [cat01.gif]
Det er en sort dåse til omkring 23 kr og jeg køber den i Brugsen.
Gider ikke gå op i køleskabet og se hvad den hedder…længe leve dovenskaben.
Brita

Jamen Brita, jeg venter da bare til du har læst hvad der står på dåsen. Længe leve tålmodigheden -høhø -høhø