Teacup Breeders

Findes de også i DK?

Jeg fandt en hjemmeside med persere som bevist avler meget små katte.

Har du et foto af dem ???:øhmm:

[quote=birtheras;267172]Findes de også i DK?

Jeg fandt en hjemmeside med persere som bevist avler meget små katte.[/quote]

link?

http://www.pocketkittys.com/welcome.html

Har aldrig hørt om

:høhø:Ligner de så gravhunde som dværkatte:høhø:

[quote=birtheras;267172]Findes de også i DK?

Jeg fandt en hjemmeside med persere som bevist avler meget små katte.[/quote]

Nej, der ser meget almindelige ud, de er bare mindre :slight_smile:

Her kan du se billeder

Ja man kunne heller ikke tænke sig til andre racer der er så mærkelig som den dværgkat…
Syntes det er lidt spændende med den snak vi har i dag på tråden her og den jeg lavet om dværgkatten.
For der findes mange racer, som vi slet ikke kender her hjemme:)

Så hellere et ordentlig lokum af en Maine Coon tak:)… gerne sort:rock:

Ja, men det har jo ikke særlig meget med sagen at gøre :slight_smile:

De ser rigtig søde ud … det kunne være du skal havde en mine til de andre perser:)

quote=birtheras;267201]Moms and Dad Teacup Persians

Her kan du se billeder[/quote]

De er da bedårende :wehuu:

Problemet er vel, hvis de er for indavlede for at få dem så små, som muligt.

:?:?:?

[quote=Eva;267227]De er da bedårende :wehuu:

Problemet er vel, hvis de er for indavlede for at få dem så små, som muligt.

:?:?:?[/quote]

Ja eller også er det selektivt. At det kun er de mindste som bruges i vidre avl, men jeg ved det faktisk ikke og derfor oprettede jeg tråden :slight_smile:

Måske ikke… men jeg kan for min del ikke fatte, hvad formålet dog skulle være med at avle en anerkendt race på den måde :slight_smile:

håber ikke der er nogle i dk som går efter at opdrætte små perser katte…

‘teacup’ perser er noget visse amerikanske perser opdrættere sælger som om det var speciel ‘race’ …det er bare et ‘salgs trick’ i mine øjne.

Det er specielt sølv/golden katte som jo kan være lidt mindre som man ser sælges som ‘teacup’ (andre betegnelser bruges også…)

…uetisk pga potentielle problemer med fødseler ect (og som nævnt den indavl der sikkert også bruges til at få så små katte så hurtigt som muligt)

…bondefangeri overfor købere (teacup persians sælges ofte for store beløb hvis man skal dømme udfra hjemmesider) som jo egentlig ‘bare’ får en almindelig perser kat…

…useriøst da perser katten skal være en stor og robust kat

i øvrigt var ‘oprindelsen’ til det vist en amerikansk hankat som rimelig konsekvent gav meget små killinger - men hallo han skulle jo være taget ud af avl…

denne her opdrætter skriver også lidt om det:

WARNING: THERE IS NO SUCH THING AS A TOY OR TEACUP PERSIAN! There have been quite a few websites with silver and golden Persians popping up recently that claim to have toy or teacup size Persians for extraordinary prices for pet quality cats with questionable healthy bloodlines ($2000-$4000!). Do to color selective breeding silvers and golden’s have always been a smaller division than other divisions/color of Persians because we can’t really breed them to other colors freely without losing the special traits that makes them beautiful. Like another nationality or living on an island the silver and golden Persian are different but NO different then the so called tea cup Persian. An average silver or golden Persian female weighs 5-6 pounds. An average silver or golden Persian male weighs 7-9 pounds. Reputable breeders (those who show and are trying to improve the breed) are working to breed away from this small size as a Persian should be a medium to large cat. However the unscrupulous are banking on it by misleading unsuspecting pet owners into thinking this trait is rare, coveted, or new, and charging exorbitant amounts of money for their kittens.

http://www.missyspersians.com/kittens.html