Florian har jo lige rundet de 6 måneder, og han er simpelthen blevet så flabet. Han bider i mine fødder, hårdt!, også selv om jeg piber højlydt, hvilket han aldrig har gjort før, og han har bidt alle fjerene af en Da Bird, som lå fremme, det er også første gang. Han får 1-2 lange ture i haven hver dag, hvor han løber rundt, snuser og leger, og er godt træt bagefter. Vi leger med drillepind, og han bliver stimuleret med foderbræt, skal selv søge sin mad og godbidder rundt omkring i lejligheden, og han får store tørrede fisk til at gnave i.
Jeg tænker, han nok er kommet i teenage-alderen for katte. Men hvad skal jeg regne med, at han kan finde på, og falder han efterhånden til ro igen? Hvor længe tror I, der går, før han bliver mere fredelig at være i rum sammen med?
Nå, nu kom han igen og gav et ordentligt HAPS! i min fod! Så jeg hvæste af ham, for det var altså et dybt bid og gjorde ondt. Nu er han gået ind i soveværelset og er sur. :S
[QUOTE=Cecilie;1268811]Florian har jo lige rundet de 6 måneder, og han er simpelthen blevet så flabet. Han bider i mine fødder, hårdt!, også selv om jeg piber højlydt, hvilket han aldrig har gjort før, og han har bidt alle fjerene af en Da Bird, som lå fremme, det er også første gang. Han får 1-2 lange ture i haven hver dag, hvor han løber rundt, snuser og leger, og er godt træt bagefter. Vi leger med drillepind, og han bliver stimuleret med foderbræt, skal selv søge sin mad og godbidder rundt omkring i lejligheden, og han får store tørrede fisk til at gnave i.
Jeg tænker, han nok er kommet i teenage-alderen for katte. Men hvad skal jeg regne med, at han kan finde på, og falder han efterhånden til ro igen? Hvor længe tror I, der går, før han bliver mere fredelig at være i rum sammen med?[/QUOTE]
Tror bestemt ikke du skal være bekymret… Jeg har selv en på 8 måneder og en på 6 1/2 måned, og de er virkelig også kommet i den fase med tæer og ja så tapet på væggene :S Heldigvis er det i en periode - også alligevel at de til tider i denne alder virkelig kan give en grå hår!
At han flår DaBirden i stykker, synes jeg nu ikke, man give teenagealderen skylden for. Det tror jeg, en kat i en hvilken som helst alder kunne have fundet på, hvis den lå frit fremme. At han så ikke har gjort det tidligere, er nok bare heldigt
Mht. at bide - har han skiftet tænder? Ellers kan det måske være derfor, han har behov for at motionere gummerne?
Jeg troede faktisk, at han var færdig med at skifte tænder. Han har i hvert fald fået fine nye hjørnetænder, og han tygger ikke i ledninger længere (jeg ved ikke, om I kan huske, at jeg havde problemer med det til at starte med? Løsning: God Negl på alle ledninger og tørre det godt før de kom på plads. Og så tørret kød/tørrede fisk at gnave i i stedet for. Det virkede fantastisk!)