Tegn på livmoderbetændelse eller underlivsbetændelse

[QUOTE=PiaR;774784]
Hun blev behandlet med Alizin, og blev parret ved næste løbetid med fremragende resultater :)[/QUOTE]

Den frmegangsmåde har jeg hørt om før:)

fujitas var åben - opdagede to små snotklatter med nogle timers melemrum. hun havde det fint. det var den allerførste p-pille. tror jeg var uheldig at give hende den lige inden et løb.
det gik fint med alizin- og han advarede mig om at næste lø nok kom kort tid efter og var meget kraftig- hun nåede dog at flytte, og det udsatte løbet men i første løb blev hun parret - med 7 fine babyer som resultat.

[QUOTE=dkkorat;774721]Tak, Lis:)
Er der noget særligt ved flådet, man skal bemærke (fx tykkelsen eller en lugt):? Jeg mener, nogle hunkatte har lidt flåd, bare de i løbetid - de er jo ikke syge (selvom mangen en katteejer har klaget deres nød til dyrlægen i hunkattens første løbetid:tihi:) ;)[/QUOTE]
:tihi: Det var lige nøjagtigt min tanke :slight_smile:
Djamilla havde jo sin første løbetid for 14 dage -3 uger siden og der slikkede hun sig ofte dernede - Så nu hvor jeg læste denne tråd, blev jeg da en lille smule nervøs :slight_smile:
Men tror bestemt det var pga løbetiden - For hun er bestemt fit for fight :wink:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;774727]Åben livmoderbetændelse, kan hunkatten have det ganske fint, men har flåd fra skeden.
Løbetidsflod er helt klart og vandigt - betændelsesflåd er tykkere og med “farve”.

Lukket livmoderbetændelse kan man ikke “se”, men katten får det oftest dårligt og man tager så til dyrlæge med en “syg kat”.
Jeg har aldrig selv prøvet en lukket livmoderbetændelse.[/QUOTE]
Jeg vil også lige takke for den meget udførlige besvarelse :slight_smile:

[QUOTE=DK Mammarazzi;775274]:tihi: Det var lige nøjagtigt min tanke :slight_smile:
Djamilla havde jo sin første løbetid for 14 dage -3 uger siden og der slikkede hun sig ofte dernede - Så nu hvor jeg læste denne tråd, blev jeg da en lille smule nervøs :slight_smile:
Men tror bestemt det var pga løbetiden - For hun er bestemt fit for fight ;)[/QUOTE]

Det vasker sig også lidt mere under løbetiden der forneden, er min erfaring. :slight_smile:

Ja det tænkte jeg nok :wink:

nogle laver ikke andet s saffir bliver dyng våd når hun er i løb. meget lidt charmerende… sådan så man får våde pletter af at have hende på skødet .
men det er helt tyd og klart.