Tellington Touch

:smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Kender du metoden Tellington Touch ??

Jeg har med stor interesse set det udført - der er et program hver aften på National Geographic kl. 19.30 - og det er vildt imponerende at se.

Bange dyr, agressive dyr, utrygge dyr - alle som én bliver rolige af berøringen med f.eks. en fjer - og efter at blive rørt i små cirkler forskellige steder på kroppen.

Jeg lærte noget nyt, for der var en sky skildpadde - den blev nusset på skjoldet med en fjer - for selv skjoldet har følelser - se, det vidste jeg ikke.

Måske fordi Rynke glad og gerne ruller hele pergamenthalsen ud, så mor kan nusse ham i forbindelse med at han får lidt mad.

:D:D:D

Tusind tak, Therese - jeg lå her til morgen og vred min hjerne; ‘Hvad hed det nu, det der touch, noget med ton og tre stavelser…’
Jeg så noget af programmet, da jeg zappede rundt, og hang på. En vis perser-pige fik nulret ørespidser og spandt prompte, selvom jeg lige havde aet hende, uden, at der kom lyd på.
Super-spændende at lære mere om, der må være bøger om det?
Ved nogen mere?

:smiley: :smiley: :smiley:

Hvor sjovt, at jeg lige skrev det i dag - når du lå og tænkte på det i morges.

Her kan du se om en bog om metoden Tellington Touch med katte - men den findes også med en lang række af andre dyr - og til en ganske overkommelig pris.

:thumbup:

http://www.adlibris.com/dk/product.aspx?isbn=1570762546&utm_source=bogpriser&utm_medium=www&utm_campaign=bogpriser

Den må jeg straks foreslå for mit foretrukne bibliotek! Tak igen :slight_smile:

:):slight_smile:

Var så lidt…

Ja jeg kender det og har endda taget nogle kurser i at bruge det.

Jeg bruger det ofte på katte, så sover de i mine arme:-) Folk tænker Kattetække! Men nix alle kan lære det:-)

har en kat fx små hårde “buler” på spidsen af ørerne er det et tegn på stress. De kan let masseres væk ad flere omgange stille og roligt.

MVH Helle

Har man en meget aktiv eller urolig anlagt kat, så kan massage af kattens poter give mere jordforbindelse

MVH helle

:D:D

Tak for de gode råd - jeg har prøvet at gøre det på Silke’s ører, hun bliver heeeelt salig…

-engel

Det lyder spændende det her, hvor kan man læse mere om det?

:slight_smile:

Pia, prøv at Google på det - så kommer der en masse frem - og jeg har lagt et link længere oppe med en bog om emnet.

:slight_smile:

[quote=Therese;103324]:slight_smile:

Pia, prøv at Google på det - så kommer der en masse frem - og jeg har lagt et link længere oppe med en bog om emnet.

:)[/quote]

Det prøver jeg :slight_smile: