Temadag om HCM og urinvejslidelser i Randers

BB-klubben inviterer til
Temadag om HCM og urinvejslidelser i Randers.

[LEFT]Det foregår lørdag d. 23. oktober 2010 fra kl. 10.00 til kl. ca. 16.00.[/LEFT]

[LEFT]Vi får besøg af dyrlæge og Ph.D.-studerende Rebecca Langhorn, som til daglig arbejder på Hospital for mindre Husdyr, KU-LIFE i København.[/LEFT]

[LEFT]Rebecca vil starte med at fortælle om HCM, hvor hun vil gennemgå sygdommen generelt, men med fokus på nyeste forskning inden for området. Rebeccas Ph.D.-projekt har blandt andet til formål at undersøge en markør i blodet, der kan sige noget om HCM-kattes overlevelsestid, og hun er meget interesseret i at rekruttere HCM-katte til at være med i projektet. [/LEFT]

[LEFT]Efter frokost vil Rebecca fortælle om urinvejslidelser, urinvejssten og nyresvigt.[/LEFT]

[LEFT]Hele dagen vi der være mulighed for at stille spørgsmål.
Ligesom der også vil være mulighed for at booke tider til HCM scanning af katte på LIFE.[/LEFT]

[LEFT]Vi starter kl. 10.00 med kaffe / te og morgenbrød.
Mellem de 2 foredrag vil der ved 12.00 tiden blive serveret frokost, og til sidst slutter vi af med eftermiddagskaffe / te og kage.[/LEFT]

[LEFT]Prisen for dette arrangement incl. foredrag, formiddagskaffe/te m. brød, frokost, eftermiddagskaffe/te m. kage : [/LEFT]

[LEFT]100.- kr. pr. person uanset om man er medlem af BB-klubben eller ej.[/LEFT]

[LEFT]Vand og sodavand kan købes.[/LEFT]

[LEFT]Arrangementet foregår på Vorup Bibliotek lokale 1 og 2, Bøsbrovej 16, 8960 Randers SV.[/LEFT]

[LEFT]Tilmelding senest d. 17. oktober 2010 til Lisbeth på
[email protected]
Eller tlf. nr. : 2227 0595[/LEFT]

[LEFT]Vi glæder os til at se Jer.[/LEFT]

[LEFT]Venlig hilsen
Mariann på vegne af
BB-klubben
(specialklubben for british og burmeser)
www.bb-klubben.dk
[/LEFT]

Det lyder ellers spændende, summer lige over om jeg kan/vil komme

Virkeligt flot tiltag :rock:

Det kunne jeg rigtig godt tænke mig at deltage i, men dels bor jeg på Sjælland (det kunne jeg nok overkomme), dels skal jeg noget andet den dag, det kan jeg desværre ikke aflyse.

Men det lyder rigtig spændende.
Er det specielt ‘møntet’ på BB’ere, eller gælder det alle racer?

Hej alle
Rebeccas foredrag om HCM drejer sig om måling af en markør i blodet hos HCM-katte. Denne markør er ikke speciel for briten, og derfor kan alle med racer, der er ramt af HCM have glæde af at deltage i dette fordrag - og andre med interesse for området selvfølgelig.
Anden del af foredraget handler om urinvejslidelser der er en generel problematik.

Så derfor er alle velkomne, og vi håber at se rigtig mange af jer, både medlemmer af BB-klubben og andre.
:velkommen:
Mange hilsner
Mariann

Årh, det ville jeg gerne! Hvorfor skal vi lige til Esbjerg til Caspers mormors 70 års fødselsdag den weekend :frowning:

Det vil jeg med til! Det er helt sikkert!
Jeg vil få tilmeldt mig hurtigst muligt!

Gugs - Ved du om hun har fået offentliggjort nogen videnskabelige artikler om emnet?

SÅ er min lørdagsvagt på biblioteket byttet :thumbup:.
Dorthe tager d. 23. og jeg tager hendes aftenvagt imorgen :wehu:
Så nu skal der tilmeldes.
ER der nogen på vejen fra Hammel til Randers der vil med så mail/PB mig…jeg kører lige forbi

Jeg har også tilmeldt:) Glæder mig!

[quote=Bamse;461103]Det vil jeg med til! Det er helt sikkert!
Jeg vil få tilmeldt mig hurtigst muligt![/quote]

Godt Bamse, se så at få meldt til :). Vi ses.

Mariann

Hej Eife
Det er jeg faktisk ikke rigtig klar over. Jeg ved, at hun arbejder på en ph.D om emnet med blodmarkører - troponin og at hun gerne vil finde nogle HCM-katte at følge med halvårlige kontroller til dette formål.

Mvh
Mariann

Jeg havde mixet rundt i weekenderne, det er første weekenden efter vi skal til Esbjerg, den weekend skal vi “bare” til mine bedsteforældres bryllupsdag, men det er heldigvis om søndagen… Såeh, jeg kommer også :smiley:

Æv, det ville jeg gerne være med til, men jeg har lørdagsvagt på biblo - og den kan ikke byttes væk.

:ups: Jeg kommer nok til at tage nogle nullerputsenge med og andet. ER der nogen der har i sinde at købe noget så sig endelig til for I sparer jo portoen.
Jeg HAR fået lov at tage tingene med OG tager desuden noget sødt med til tænderne…OG kaffen/theen:tihi:
Vi har vel alle en sød tand (jeg har munden fyldt):uha:

Skønt, at annonceringen her på kattegale giver POTE :thumbup:

Hilsner
Mariann

Mariann - Kan jeg ikke bare tilmelde mig her?? Laina Espensen, jeg kommer!! :slight_smile:
Jeg kan tage to runde briter med, som gerne må kigges på, en som ahr fået taget testen og en som ikke har endnu.

[quote=Bamse;463435]Mariann - Kan jeg ikke bare tilmelde mig her?? Laina Espensen, jeg kommer!! :slight_smile:
Jeg kan tage to runde briter med, som gerne må kigges på, en som ahr fået taget testen og en som ikke har endnu.[/quote]

Hej Laina
Jeg er bange for, at det er Lisbeth der har styr på antallet af tilmeldte, så det bedste er at tilmelde direkte til hende, men jeg gør lige en undtagelse i dit tilfælde:tihi:.

Mange hilsner
Mariann

Mange tak Mariann! Det var sødt af dig!

Trækker lige tråden op igen.

Der er stadig ledige pladser til dette spændende arrangement.
Så er du interesseret, så skynd dig at melde dig til.
:velkommen: