Tennisalbuer

Jeg er den heldige vinder af to tennisalbuer - og jeg spiller ikke en gang tennis :frowning:

Har I nogle gode råd ud over 600 mg Ibuprofen 3 x dgl og masser af Voltaren gel?

Ja, spil tennis, så er der en grund :høhø:

Ej, stakkels dig :trøste:

Akupunktur - det har hjulpet en mine kolleger :slight_smile:

Hvad med at prøve de ting www.backontrack.dk har

Jeg fik det og der fik jeg anbefalet varmecrem eller tigerbalsam. Jeg fik af vide man skulle smørre om aften inden sengetid og binde et støttebind på.
Ved man kan få nogen støtte nogen med noget velcro bånd på de kan også være gode

Du linker til en psykolog?

min mor, som har en helt igennem dum albue pga. kontorarbejde gennem mange år - hun har haft helt utrolig effekt af akupunktur her hen over det sidste ½ år :slight_smile:
… og massage når jeg er hjemme hos dem :tihi: :slight_smile:

Den var tidligere i mange år fuldstændig tosset i perioder, varm og opspændt - ja der har sikkert været inflammation, som hun ikke fik behandlet, fordi hun jo “ikke havde tid”, når det hele skulle passes…
men i vinters begyndte hun akupunktur hos en læge faktisk - og det har virkelig hjulpet allerede efter få gange.

dertil har hun udskiftet den alm. computermus med en “ollermouse/mousetrapper” (de har vist mange navne - men noget i stil med denne fik hun via arbejdspladsen http://www.dustinhome.dk/product/5010103227/mousetrapper-advance-usb/#intcmp=searchProvider_dacsa)
det har faktisk fjernet alle hendes smerter på arbejdet, hvor hun før havde meget ondt i armen pga hun sidder så meget ved computer og bruger mus til meget :slight_smile:

sorry…jeg er dum
Håber PiaB kan gøre det bedre for jeg mener hun har handsker fra det link der burde have været sat ind (af mig)

Det er www.bot-shop.dk du mener, ikke?

Mine tennisalbuer er kommet af at håndtere bøger.
Jeg arbejder jo på bibliotek, og har derfor fat i mange, mange kilo hver eneste dag når jeg sætter bøger på plads.

Det er gribebevægelsen, der er ved at “tage livet” af mig.
Jeg taber ting, især små ting som fx nøgler, rigtig mange gange. De glider simpelthen ud mellem fingrene på mig :frowning:

Som det er lige pt, bruger jeg to hænder til at tage rundt om bøgerne :frowning:

Jeg er med på holdet der siger akupunktur

Min mand og min søster har haft rigtig meget glæde af det, og de har begge afprøvet stortset alt andet, uden ret gode resultater…
Min søster er endda opereret og det gjorde det bare værre…

Jeg har ikke selv erfaring fra albuerne (de er nærmest det eneste led i min krop der ikke er ødelagte), men fra en del andre led…

jo. Jeg tror du kan få hjælp ved at købe lige den rette dims på hjemmesiden
Gå til lægen med dit problem…måske skal du have noget smertestillende, gigtmedicin eller antibiotika…hvem ved.

[QUOTE=kamikaze;863936]jo. Jeg tror du kan få hjælp ved at købe lige den rette dims på hjemmesiden
Gå til lægen med dit problem…måske skal du have noget smertestillende, gigtmedicin eller antibiotika…hvem ved.

[/QUOTE]

Jeg var til læge i går - og fik et glas Ibuprofen.

ved min mor også har gjort god brug af støttebind (sådan nogle neopren nogle, som kan spændes ind), både oppe om albuen og om håndleddet/rundt om tommelfingeren, for at hun kunne bruge armen…
dertil “kulde omslag” om aftenen, når det “turrede” inde i armen, når hun endelig fik sig sat med aftenskaffen…

prøv evt. at gå til en decideret massør og få det masseret RIGTIGT igennem - du har sikkert en grum inflammation, som ibuprofen altså ingen gavn gør på…
og akupunktur - det kan altså et eller andet :S

Ibubrufen gavner altså på inflammationen, andet må du ikke sige Pia :slight_smile:
Eller meget enig i brugen af neoprendimserne omkring armen - ikke den til håndleddet med fast skinne (den er til seneskedehindebetændelse i håndleddet), massage og is… fandt lige et bilede KLIK
Akupunktur har jeg ikkke prøvet - men det kunne da være at man skulle give det en chance også :slight_smile:

Hvor får du tennisalbuerne?

Hvad er din teori selv?

på mig har det aldrig virket en dyt på inflammation - i hvert fald slet ikke som eneste “tiltag” - og slet ikke når først man har så slem en arm som tennis albue :S
Det er imho naivt at tro at ibuprofen skal tage inflammation alene :S

Jeg har sådan en albue-bind-dims jeg har købt, jeg har i perioder døjet meget med tennisalbuer (takket være salgsvognen i toget… den vejer altså næsten 100 kg når den er pakket op, så det kræver lidt at svinge den rundt i et slingrende tog indtil man får øvelsen ;))

Det er sådan en fra Matas (tror jeg… eller Apoteket…) Hvor er er lissom en pude der skal trykke ind på det sted der gør ondt. Den øger blodgennemstrømningen og masserer lissom lidt. Det gør STJERNE ONDT de første par gange, men så begynder der at hjælpe.

Og så Voltaren Gel på det ømme sted, sammen med Ibuprofen. Det fik i al fald bugt med min :slight_smile:

Har du også ondt i nakken?

Jeg har en golf albue, jeg aldrig helt får væk. Selvom jeg aldrig har spillet golf :muhaha:

[QUOTE=DK Blackangel;864103]Har du også ondt i nakken?

Jeg har en golf albue, jeg aldrig helt får væk. Selvom jeg aldrig har spillet golf :muhaha:[/QUOTE]

Ingen nakkesmerter.
Men en venstre skulder der ikke er god - armen kan ikke løftes mere end til knap vandet, og slet slet ikke bagud.