TEST: Hvor god er du til at aflæse ansigtsudtryk

http://www.aspergers.dk/ressourcer/systtest/eyes/dan/eyes.php

Resultatet som er præsenteret i artiklen kom frem til at personer med autisme / Aspergers syndrom i gennemsnit kunne identificere 21 korrekte følelser og at almindeligt udviklere personer i gennemsnit kunne identificere 26 korrekte følelser

Korrekt svarark kan downloades her: http://aspergers.dk/index.php?Ressourcer:Eyes_Task_Test

31 rigtige ud af 36, det er da ikke helt ringe :tihi:

Min egen test gik i kludder da jeg kom til at lukke testen ved billede 24…så jeg prøver igen senere.

Men du er da ret go :rock:

Jeg fik 29 korrekte ud af 36 mulige.

Men jeg kan ikke læse mig frem til hvad det eventuelt betyder? Er det fordi folk med aspergers ikke kan aflæse folks ansigtsudtryk eller hvad?

[quote=Chicabee;352446]Min egen test gik i kludder da jeg kom til at lukke testen ved billede 24…så jeg prøver igen senere.

Men du er da ret go :rock:[/quote]

Jeg synes dælme også der var mange billeder :uha::venter:

28 rigtige

Det virker da ikke her hos mig

det halve af siden er fyldt med den her sætning
Notice: Undefined variable: spg in C:\www\hosted\Arc\Aspergers\public\ressourcer\systtest\eyes\dan\eyes.php on line 68*

Og så er der et lille billede af noget af et ansigt nederst…der står “start test”, men når man klikker der kommer der en rude: “du skal vælge et ord før du kan skifte side”…men der er sgu da ingen ord at vælge

[quote=Gry Gressbakken;352449]Jeg fik 29 korrekte ud af 36 mulige.

Men jeg kan ikke læse mig frem til hvad det eventuelt betyder? Er det fordi folk med aspergers ikke kan aflæse folks ansigtsudtryk eller hvad?[/quote]

Nu har jeg en søn med asperger, og han er netop ikke god til ansigtsudtryk, han skal have tingene råt for usødet, og forstår derfor heller ikke ironi.

De fleste ting skal pensles ud for ham, for ellers risikerer man at han misforstår både målet og hensigten med det sagte.

Folk med asperger har svært ved det sociale, og virker på folk som ikke forstår dem (det kan jo ikke ses) som lidt uopdragne børn.

Der er en i min søns klasse som konstant og hele tiden træder over grænsen for privatsfæren (staves :?) så h*n er kun 2 cm fra ens ansigt når vi fører en samtale.

Felis du skal bare klikke i en af ruderne så starter testen,

Jeg fik 29 rigtige. Det overrasker mig, for så er jeg blevet bedre. Normalt kan jeg score højt når jeg ser hele kroppen, for det trænede vi hos Roger Abrantes som jo er supergod til at afkode menneskers kropssprog - det non verbale sprog, som han kalder det.

Og er mennesket foran mig i rummet kan jeg også fornemme deres sindstilstand og så er min score 100 % korrekt. Det er kun glippet et par gange - og det var seriemordere, som vi skulle gætte - der skød jeg HELT ved siden af - ret skræmmende ikk? :slight_smile:

26 rigtige :ups:

14 rigtige… :thumbdown::ups::s:?

jeg fik 22 rigtige, men har nu heller ikke brugt meget tid på det.
syntes det er lidt synd man ikke ka få at vide hvilke man havde forkerte og hvad det rigtige svar så er

Jeg fik 30 rigtige, men jeg synes det var rigtig svært når man ikke kan se hele ansigtet og mange af billederne var også af dårlig kvalitet.

Tror jeg havde scoret højere hvis ansigt og bedre endnu, hele kroppen havde været afbilledet

En af dem var Ted Bundy - så der valgte jeg lidt ud fra at jeg kunne genkende ham :slight_smile:

Håber det var rigtigt, men det var sikkert en af dem, jeg havde forkert:-) Skræmmende!

Jeg fik 31, men jeg må indrømme, der er nogle af billederne, der er dobbelt tydeligt :høhø:

Jeg fik 29 rigtige—:slight_smile:

Resultatet som er præsenteret i artiklen kom frem til at personer med autisme / Aspergers syndrom i gennemsnit kunne identificere 21 korrekte følelser og at almindeligt udviklere personer i gennemsnit kunne identificere 26 korrekte følelser

Korrekt svarark kan downloades her: aspergers.dk

Resultat af Eyes testen. Du fik 29 ud af 36 mulige korrekte. :slight_smile:

Jeg fik kun 20 :S Nøj det er svært kun med øjne og ikke HELE ansigtet. Mon man skulle testes har en bekræftet lav social intelligens og er elendig til at omgås folk :? -surrender-what

27 rigtige

Det var lidt svært :slight_smile:

Så kan vi sammen blive testet :):tihi: