Testtråd med "nyt" apparat

[QUOTE=PiaB;1033677]Haha ja man må lære i starten at ca hver 10. er måske noget man kan bruge sådan for alvor :slight_smile: og 100 er peanuts ift. hvad du ender med! :smiley:
Jeg er næsten nede på hver 4. nu med de dyr jeg har øvet mig meget på :slight_smile:

og lys - jeg siger dig - lys er gud! mere lys er mere gud! :smiley: Især blødt, ikke direkte lys! :slight_smile:
en ekstern flash til at pege op i loftet er guld værd til hverdags billeder indendørs :slight_smile:
(og så SKAL jeg have råd til et polfilter til sommer, så jeg får lidt mere kant i mine udendørsbilleder!)[/QUOTE]

Kald din eksterne blitz for blødt lys ÈN gang til :tihi: Husker noget om 100% blændet i flere minutter hos Charlotte :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

      • Updated - - -

[QUOTE=Ravn;1033678]Som min far siger…

Ud af 100 billeder er der måske en håndfuld han er tilfreds med. :slight_smile:
Jeg ville gerne vise dig hvordan nogle af de forskellige ting virker, men du er lidt langt væk… G

Dog kan du helt sikkert finde instruktioner og video’er om div ting på nettet. Håber dit engelske er godt… :tihi:[/QUOTE]

Jeg har meldt mig til noget fotokursus for dummies og skal med til Randers her i marts :slight_smile:

Det er for avanceret til at gøre helt selv, for så er det spild af penge at købe sådan et kamera :slight_smile: Jeg skal lære at bruge det :slight_smile:

[QUOTE=DK Sugieh;1033683]Kald din eksterne blitz for blødt lys ÈN gang til :tihi: Husker noget om 100% blændet i flere minutter hos Charlotte :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

      • Updated - - -[/QUOTE]

hey man skal jo IKKE kigge ned i den :høhø:

Lidt “auto” billeder fra i aften :slight_smile: Tager stadig tilløb til “M-mode” :wink:

Tino, HVORFOR har den kat altid øjenklatter??? årk!

Ja ja til grin kan man altid blive med siam i huset :wink:

For at man skal ha’ noget at bruge sine billedbehandlingsprogrammer til :ok:

Det har Creamy nemlig osse… :wink:

Jeg synes da kameraet og du tager rigtig gode billeder :slight_smile:

Men jeg når heller aldrig længere end de automatiske programmer :wink:

Aiiii… mere teknik at lære og forholde sig til :tihi: Men tak, det ser godt ud :ok: Jeg bruger photoscape, og det er langt fra photoshop, men jeg kan bruge det til husbehov :wink:

Hvis der er en smudge og/eller en form for “pletbehandling” i programmet, så er det nok til sådan noget som at fjerne øjenklatter (eller udgrattet neglelak :fløjte:)

Jeg glemmer altid at fjerne øjengrat på billederne af mine… Det er ganske vist mest Stevie der “gratter” men han gør det så osse grundigt… problemet er at jeg er blevet så vant til at se det at jeg … ikke ser det L

hehe photoshop kan du bare få på søndag når nu jeg alligevel kommer til Gunderup :slight_smile:

Smukke Lucky

Dione med de blå øjne…

Sugieh på skabet fordi??

Der bliver lige taget “prøve” af luften

“Hjem” er der, hvor man klør, hvor det klør :smiley:

Lidt siatalerleg i solen :hjerte:

Det nye apparat ser ud til at virke ganske udmærket på dem alle sammen… :thumbup:

Nøj, det er et godt billede af Lucky! :hjerte: Han er altså så SMUK!

:slight_smile: Tak for det :slight_smile:
Det er rigtig sjovt at lege med det :slight_smile: Men for pokker, vejret har også været 100% fantastisk idag :slight_smile:

Rookie eller ej - det ser da godt nok ud i mine øjne :hjerte:

Nu “overfalder” jeg dig lige… Hvad “udgave” har du? Søren fandt et program til mange tusinde, og det er slet ikke sådan noget jeg har brug for… :wink:

Altså med det i mente, at jeg dårligt kan åbne programmet endnu, så står der noget med CS3 :tihi:

Har du ikke glemt et billede :tihi:

Det ligger i MIStanke tråden :smiley:

Kan dælme kun finde CS6, som er den udgave kæresten fandt, der koster en mullion :besvimer:

jep - photoshop ER brækdyrt at købe i dag.

Jeg lever fint med min “gamle” CS3 version :slight_smile:

[QUOTE=PiaB;1036095]jep - photoshop ER brækdyrt at købe i dag.

Jeg lever fint med min “gamle” CS3 version :)[/QUOTE]

Det er ret OT (og undskyld for det), men har du nogle alternativer til CS?

ikke det der ligner… der er GIMP som er gratis, men hvor godt det virker og hvordan det virker… men det sku vist ku en del i billede redigering…