The Neverending Story - eller noget

Ja, om vores sammenføring, forstås…
Igår nåede vi en ny milepæl, for jeg fandt dem alle sammen liggende og sove sammen. Ikke på hinanden, men - tæt. Og det har jeg ikke set før. Faktisk kom det ovenpå et par dage, hvor jeg igen-igen tænkte om det her ville gå i længden. ::dokdok: :gruble:
Men se:

Jeg har opgivet at finde hoved og hale i deres trekantsdrama. :rulleøjne:

Hr Hvid vil så gerne i kontakt med Frk Brun. Men hun vil ikke og smækker ham lussinger, så han sidder og virrer med hovedet. Men har han respekt for hende af den grund? Næh nej, ikke det mindste :gruble: Han jager rundt med hende længe efter hun har vist meget håndfast at det er NOK :øhmm:
Frk Grå og Hr Hvid leger glimrende sammen - fræs for alle pengene og-jeg-skal-gi-dig-ska-jeg. Men når Frk Grå synes det er nok, stopper hun bare og sender ham BLIKKET - så stopper han, bakker og smider sig for hendes fødder. :respekt: Selv om hun faktisk aldrig rører ham!
Så burde rækkefølgen være klar?
Nej, for Frk Grå vil også så gerne i kontakt med Frk. Brun. Nogle gange lykkes det, men ofte er det her Frk Brun der sender BLIKKET, så den lille grå dame bakker. :uha:
Jeg forstår ingenting. Men hvis bare de er ved at finde ud af det, kan jeg jo også være ligeglad :wink:

Jeg har prøvet at få et par billeder af Whiskey, men han har for meget krudt bagi. Lige som jeg tror den er der, ender det i billeder som dem her i stedet for pæne portrætter; så det må I nøjes med. Man kan da se, at han nærmer sig model “voksen kat” nu :ok:


Ja, jeg kan godt forstå at du er forvirret… Det ville jeg også være :tihi: Men jeg håber at det løser sig, så de snart alle tre kan finde ud af det sammen :kryds:

Men dejlige næsten-putte-i-bunke-billeder, og Whiskey ser rigtig flot og harmonisk ud :slight_smile: Du må sætte ham på et bord og få manden til at stå og vifte lidt med en drillepind, så du kan få ham forfra :høhø:

:wehu::wehu::wehu::wehu::wehu:

Og :tihi:

Katte ér ikke til at blive kloge på :klapper:

Og sikke fin og stor og skøøøn den lille “Hr. Hvid” er blevet :slight_smile:
Det varmer jo hans “gamle mors” :hjerte:

Tak for update Ann :kram:

/Mette

Nui han er blevet stor og fin! Stadig flot lys på kroppen også :smiley:

Og katte… somme tider tror jeg de sidder og aftaler “lad os nu forvirre de tobenede, nu gør vi sådan her, så…”

Hm. Sæt dig til at tænke “det her går virkelig ikke” noget oftere… Så kommer de som alle tre dele af et Kinder æg og overrasker dig :tihi::klapper:

Gir’ Trekkie ret!.. Ann, du må sidde og signalere, at “det her går virkelig IKKE!”… så går det… :slight_smile:

Så’n en flot fyr… tsk…tsk… kræsne damer!! De skulle skamme sig!!

PS…

Ann - tegner du selv de stiliserede misser i din signatur?

[QUOTE=TrekkieGrrrl;861561]Nui han er blevet stor og fin! Stadig flot lys på kroppen også :smiley:

Og katte… somme tider tror jeg de sidder og aftaler “lad os nu forvirre de tobenede, nu gør vi sådan her, så…”

Hm. Sæt dig til at tænke “det her går virkelig ikke” noget oftere… Så kommer de som alle tre dele af et Kinder æg og overrasker dig :tihi::klapper:[/QUOTE]

Du har sgi nok ret… :muhaha:
Og jeg er nok heller ikke færdig med at tænke - det går virkelig ikke. :cool: Jeg er ikke så naiv at tro at det hele bare klapper nu. Det er en laaaaaangsom proces… :doh:

Han er fint hvid, med en anelse skygge på hofter og i nakken. Men det var Tullen også i samme alder. Det var dengang hun fik tilnavnet “Den Hvide Tornado”. Idag, hvor hun er 3, er hun grå stort set over det hele i mange forskellige nuancer. Jeg er rigtig spændt på hvordan Whiskey udvikler sig og om han med tiden afslører hvide pletter på kroppen også :gruble:

Tullen, 11 mdr - som Whiskey er nu:

[QUOTE=KartoffelChips;861597]PS…

Ann - tegner du selv de stiliserede misser i din signatur?[/QUOTE]

Nej. Det er clipart jeg købte for læææænge siden. Så længe at jeg ikke husker hvor mere, desværre. Farvelægningen er min…
Jeg venter på at få ordentlige billeder af Whiskey, så kommer der nok et billed-banner igen…

Jeg ELSKER dit nye banner! Særligt Creamy der sidder og ser så snotfornærmet ud L

Hehe og jeg tænkte - sikke en lækker fed vom Whiskey har fået G :tihi:

/Mette

[QUOTE=KartoffelChips;861590]
Så’n en flot fyr… tsk…tsk… kræsne damer!! De skulle skamme sig!![/QUOTE]

Jamen, de har jo allerede haft den bedste i verden. Grevens fodspor ER ikke lette at træde i… :brist:
Men med tiden, måske… jeg tror mere på det nu :slight_smile:

Tak :slight_smile:
Jeg ville gerne ha’ haft en kat i samme stil som de to andre - men de øjne var på den anden side ikke til at stå for… :wink:
Og det passer. Creamy er ikke fornærmet - men hun har altså et roligere og mere værdigt gear end de to andre :rulleøjne:

[QUOTE=Mette Mejdahl;861624]Hehe og jeg tænkte - sikke en lækker fed vom Whiskey har fået G :tihi:

/Mette[/QUOTE]
Hvis han så sådan ud, ville jeg blive bekymret :wink: Han har en lille mavedelle :pose: Men ellers synes jeg han er pæn :hjerte:

Haha . hvis den er lille, skal du være glad - Coffee’s er STOR (lige som hans vom) og slægter de deres mor på, så kunne jeg godt forstille mig, at det er noget vi må lære at leve med :wink:

Men hva hunne gør det, når bare mislingerne har det godt :wink:

/Mette

Sådan en sammenføring er helt vild sjov, ikk’???
Man lærer i hvert fald en hulens bunke om katteadfærd… eller - at observere katteadfærd og at man reelt intet ved alligevel :smiley:

Siger hende med skovkatten, der ikke kan lide coonen, som godt kan lide den og abyen, som egentlig synes at coonen er sød nok, hvis ellers den kan opføresig ordentligt (læs ligesom en abypige), mens at abyen faktisk er glad fpr perseren, som ikke fylder noget særligt i skovkattens bevidsthed, selv om den gerne vil være venner med både hende og coonen…

Ann - vi burde lave katteversionen af SOAP :klapper:

Skønne billeder. Jeg synes, de er kommet langt. Der skal trods alt en vis portion tillid og accept til for at kunne ligge sammen - selv for Siatalere. :thumbup:

Du skal bare lade være med at spekulere for meget over det, hvis de har en enkelt dårlig dag, men i stedet glæde dig over fremskridtene, som der jo også har været mange flere af. :slight_smile:

Ååh - sådan en fin bunke katte - dejligt, at de ‘nærmer’ sig hinanden mere og mere. :slight_smile:

Hvor er Whiskey blevet STOR - som jeg lige skrev i en anden tråd, så er der åbenbart stor forskel på størrelsen af misserne i det Irish-kuld. Bailey vejer 3,2 kilo og er generelt bare et lille nips. :slight_smile:

Mht. Whiskeys farve, ja, så ligner han jo Alban MEGET. Alban er nu lige knap 1 år og 4 måneder, og han har efterhånden udviklet en svag beige/cremefarvet farve over hele kroppen - så mon ikke Whiskey ender med det også? :slight_smile:

:thumbup: At putte tæt er da et dejligt skridt på vejen :slight_smile:
Den lille hvide gadedreng har simpelthen ikke det der filter man bør have i ordentlige damers selskab :smiley:
Ting taget tid… nogle gange LANG tid, men jeg synes bestemt der er fremgang, der tyder på happy ending :slight_smile:

[QUOTE=Ann K;861702]Sådan en sammenføring er helt vild sjov, ikk’???
[/QUOTE]

Ih jo…
Og mig der troede at Zutti og Dittes voksen-sammenføring tog lang tid - Ditte hvæsede jo i hele 3 uger, som jeg husker det - og jeg måtte skille dem ad et par nætter i starten… :wink:
Man bliver klogere… :doh:

[QUOTE=Diana F;861776]
Mht. Whiskeys farve, ja, så ligner han jo Alban MEGET. Alban er nu lige knap 1 år og 4 måneder, og han har efterhånden udviklet en svag beige/cremefarvet farve over hele kroppen - så mon ikke Whiskey ender med det også? :-)[/QUOTE]
Mine tre andre siamesere har først været helt “færdige” i farven som 3-4 årige. De er alle blevet ret mørke på kroppen, faktisk. Donna, der var chokolademasket som Whiskey er, blev lysebrun. Jeg forventer nok noget lignende, måske lidt lysere, fordi han generelt ser ud til at være lysere chokolade. På den anden side er hans næse meget mørkebrun - så måske ikke :gruble:
Det er mest de hvide pletter jeg er nysgerrig på - om han har dem flere steder end jeg kan se nu. Da tabbymaskede Ditte blev rigtig voksen, kunne man f.eks. se at hendes uspecificerede tabby faktisk var spotted, fordi mønsteret viste sig på kroppen. Det er lidt sjovt :slight_smile:

Astrakhan’s Fair Miss Dior AKA Ditte SIA b21

Sikke da positive billeder Ann :hjerte: Det går da i perioder den rigtige vej. Fortsætter med at krydse for nogenlunde harmoni og accept imellem de skønne - skøre - kræ :slight_smile:

Katteadfærd er altså noget underligt noget. Man tror lige man har lært en masse og så blir man snydt godt og grundigt :tihi: Jeg vælger at se det som én af grundene til at vi elsker disse dyr - at de IKKE er som alle andre :wink:

(super herligt banner :thumbup:)

[QUOTE=Ann R;861860]
Mine tre andre siamesere har først været helt “færdige” i farven som 3-4 årige. De er alle blevet ret mørke på kroppen, faktisk. Donna, der var chokolademasket som Whiskey er, blev lysebrun. Jeg forventer nok noget lignende, måske lidt lysere, fordi han generelt ser ud til at være lysere chokolade. På den anden side er hans næse meget mørkebrun - så måske ikke :gruble:
Det er mest de hvide pletter jeg er nysgerrig på - om han har dem flere steder end jeg kan se nu. Da tabbymaskede Ditte blev rigtig voksen, kunne man f.eks. se at hendes uspecificerede tabby faktisk var spotted, fordi mønsteret viste sig på kroppen. Det er lidt sjovt :slight_smile:

Astrakhan’s Fair Miss Dior AKA Ditte SIA b21
[/QUOTE]

Okay, jeg troede faktisk at farven var sådan nogenlunde ‘færdig’ i 1-1½-årsalderen. Men åbenbart ikke. :slight_smile:

Jeg synes nu ikke, Alban er blevet mørkere de sidste par måneder…men måske det bare kommer så stille og roligt, at man dårligt lægger mærke til det… :slight_smile:

[QUOTE=Diana F;861937]Okay, jeg troede faktisk at farven var sådan nogenlunde ‘færdig’ i 1-1½-årsalderen. Men åbenbart ikke. :slight_smile:

Jeg synes nu ikke, Alban er blevet mørkere de sidste par måneder…men måske det bare kommer så stille og roligt, at man dårligt lægger mærke til det… :-)[/QUOTE]

Jo, masken er færdig. Men egentlig er de vel aldrig helt færdige :wink: Farven ændrer sig med temperatur, stofskifte, feber, vægt… Jeg synes jeg har set en ændring når deres aktivitetsniveau sænkes lidt efter et par år. Så bliver de mørkere i takt med at de bliver roligere… :slight_smile: