The new sound

Ulrik har fundet en ny lyd!
Den startede vist med at betyde noget i retning af “søde lille flue, kom herned til mig jeg vil jo bare lege lidt med dig”, men i denne sammenhæng er det dog henvendt til en plysmus…

//youtu.be/K9Kvh29-R9g

Elvis siger nøjagtig ligesådan når han jagter fluer :tihi:

Åh ja, det er ‘kom jeg vil æde dig’-lyden. :høhø:

Hørte det først da han sad ude i gangen og stirrede stift frem… Troede der var noget galt med ham :smiley:

Åh ja - det er en dejlig lyd. Vores har altid kun brugt det overfor levende bytte, de ikke kunne nå - f.eks. udenfor vinduet. Aldrig overfor legetøj, men det er måske, fordi Ulrik er så ung endnu?
Til gengæld er han da meget ihærdig og beslutsom, når byttet kommer indenfor rækkevidde. Haps og så holder han fast. :smiley:

[QUOTE=FinnFrode;1118448]Åh ja - det er en dejlig lyd. Vores har altid kun brugt det overfor levende bytte, de ikke kunne nå - f.eks. udenfor vinduet. Aldrig overfor legetøj, men det er måske, fordi Ulrik er så ung endnu?
Til gengæld er han da meget ihærdig og beslutsom, når byttet kommer indenfor rækkevidde. Haps og så holder han fast. :D[/QUOTE]

Ja han er ikke så erfaren en jæger endnu :smiley:
Han er også indekat så hans mulighed for at jage rigtige dyr er begrænset til fluer. Så får den heller ikke for lidt, potteplanter og andre forhindringer må bare flytte sig :stuck_out_tongue:

Haha ja, det er SE FuGLEN lyden :tihi: Første gang jeg hørte Rosa sige lyden, lå hun helt flad på maven, og lurede på en fugl ude i haven.

Hihi, hvor er han kær. Hører også tit lyden herhjemme i alle mulige jagt-sammenhænge på levende ting. Mine har aldrig sagt det til legetøj :slight_smile:

“Ivrig-gnækken-af-noget-man-meget-meget-meget-gerne-vil-fange” :smiley:

Jojo, den kan de allesammen :ok:

//youtu.be/8tx1mjtPd_4

Her er Gynts fugle lyd har pt KUN hørt den hos “Ravn” men skyndte mig at filme den hehe

Det lyder så fuldkommen åndssvagt når de siger den lyd. Jeg tror det er en slags frustrationslyd over noget man ikke kan få fat i. Jeg tror i al fald ikke de siger den hvis de rent faktisk er ude hvor fuglene er (det ville jo i al fald ikke være praktisk sådan at afsløre sig selv L)

Adelie… tjaeh… hun ikke bare gnækker af fuglene… hun vil UD til dem :klapper:

//youtu.be/fXC1ie7pQdc

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1118555]Det lyder så fuldkommen åndssvagt når de siger den lyd. Jeg tror det er en slags frustrationslyd over noget man ikke kan få fat i. Jeg tror i al fald ikke de siger den hvis de rent faktisk er ude hvor fuglene er (det ville jo i al fald ikke være praktisk sådan at afsløre sig selv L)
[/QUOTE]

Uha jo, Bailey gør det i STOR stil ude i haven, hvis han ser en flok provokerende spurve, der er LIDT for højt oppe til at han kan nå dem. :wink: Han kan også godt komme ‘snigende’ og sige lyden, mens han nærmer sig byttet. Dumt, ja, men heldigvis mere sikkert for spurvene. :tihi:

:lol: De RAPPER jo næsten! Den lyd har jeg aldrig hørt fra Sigga. Tænk at katte kan sige sådan:D

Hvor sjovt, min kæreste mente også at han prøvede at rappe :stuck_out_tongue:
Jeg har heller aldrig hørt det før, ingen af de andre har fundet lyden endnu…
Men ja, meget upraktisk jagt strategi :smiley:
Tolker det også som en slags frustrations lyd, synes det er vildt sødt og en meget rar lyd i forhold til miauven…

Her hjemme hedder det Gnækker :smiley:

[QUOTE=tzari;1118542]
//youtu.be/8tx1mjtPd_4

Her er Gynts fugle lyd har pt KUN hørt den hos “Ravn” men skyndte mig at filme den hehe[/QUOTE]

Nu er det jo også lidt snyd… Der var mindst 5 gråspurve der fartede rundt derude, og han kunne jo ikke få fat i dem!
Det sjoveste var at Ronja også snakkede lidt, så vidt jeg husker. :slight_smile:

Og der er ikke noget mere hyggeligt end en mis der gnækker efter bytte. :smiley:

Det er altså bare sådan en hyggelig lyd. Bullerpigen laver tit den lyd når hun jagter fluer eller kigger på fugle gennem vinduet :slight_smile:

[QUOTE=Ravn;1119002]Nu er det jo også lidt snyd… Der var mindst 5 gråspurve der fartede rundt derude, og han kunne jo ikke få fat i dem!
Det sjoveste var at Ronja også snakkede lidt, så vidt jeg husker. :slight_smile:

Og der er ikke noget mere hyggeligt end en mis der gnækker efter bytte. :D[/QUOTE]
Jep men hun stoppede med det samme vi prøvede at filme det LOL

Katten har 10 gange så mange lyde som hunden, og det sjove er, at en kat normalt er ret tavs - undtagen, hvis der er mennesker til stede :wink:

Til gengæld har hunden et unikt kropssprog som tildels skyldes vores selektion på individer, der kan arbejde sammen med os. På samme måde kan hunden ofte afkode mennesker bedre end katte, fordi hunden har en eneste hobby - at studere os. Katte til gengæld har mange hobbyer. Mens jeg skriver dette ligger Hugo og afventer mit næste træk med et øje på mig, mens Nanoq og Toulouse leger fangeleg i gangen (lidt snyd når kun en af dem har en hale!) og Sophie og Tara sidder i vindueskarmen og kigger efter fugle sammen

Det er tydeligt hvor fokus er :wink:

Jeg synes da også lige, I skal se denne skønne video, som Marianne Juul har lagt på YouTube:

//youtu.be/Vz4sKUl6a1o

Og hvor det ærgrer mig, at jeg ikke nåede at få optaget Milly i samme situation. :wink: