Theodor nu et flapøre - blodsamling

Det er vel knap en sygdom, men Theodor har fået sig et blomkålsøre.

Det skete igår og jeg aner ikke hvordan, pludselig var hans øre stort og flappede.
Det gør ikke ondt på ham som sådan, men jeg må selvfølgelig ikke røre ved det og få taget et billede af ham var ikke det nemmeste :wink:

Ville I gøre noget eller bare holde øje og afvente?

Hvis det er en blodansamling - altså et blodøre - ville jeg runde dyrlægen; det kan være nødvendigt at tømme den.

Men kunne det ikke være en hævelse fra et insektstik - bedømt ud fra det nederste billede, synes jeg nemlig ikke indersiden af øret ser så mørk ud, som jeg ville forvente hvis det var fyldt med blod…?

Vi var ude i haven da jeg opdagede det og jeg er rimeligt sikker på der har været et insekt efter ham.
Han er ihvertfald efter dem :slight_smile:

Meeen jeg syntes det bliver mere mørkt som om blod.

Nå jeg ringer til dyrlægen i morgen og hører dem og de vil tappe det af eller hvad.

Ringede så ikke til dyrlægen i sidste uge, valgte lige at se tiden an.
I weekenden blev det så tydeligt blodfyldt og jeg bookede en tid til tømning her til morgen.

Der var virkelig meget blod i det øre og godt han er sådan en sød tålmodig fyr - det var ikke sjovt at få det tømt.

Da jeg jo ikke har set hvordan det er sket, så kan det være en af to ting; allergi eller traume.
Jeg hælder nok mest til traume, da Joy og Theodor mosler konstant. Kan jo sagtens ske han har fået øret i klemme mod en sten.

Han fik det tømt og nu søger han så ansættelse som schæferhvalp… :hund:

Desværre kan han få et permanent flapøre og han kan også få et krøllet bryderøre :frowning:
Håber virkelig det retter sig, det ser noget sølle ud lige nu.
Han har ikke ondt, heldigvis da.

8 Synes om

Nåer stakkels Teodorist men han er nu stadig skøn :heart_eyes:

2 Synes om

God bedring med ham. :hjerte:

1 Synes om

Rigtig god bedring til hvalpen - Øhh theodoristen :smile::love:

1 Synes om

Sikke noget… god bedring til theodoristen… :slight_smile:

1 Synes om

Stakkels lille Theodorius - giv ham et kys eller to på det dårlige øre, så læger det måske bedre :kissing_heart:

2 Synes om

nu har jeg kysset og krammet så meget at han gik og lagde sig til at sove :wink::grin:

Jeg håber godt nok det øre kommer op på plads igen.
Dyrlægen advarede mig om at det kunne risikere at være fyldt inden jeg nåede på parkeringspladsen. Der er kommet lidt blod tilbage, hvis det ikke stopper skal jeg tilbage om en uge og så ville han lægge et dræn under bedøvelse. Håber ikke det bliver nødvendigt.

1 Synes om

Håber at Theodor går fri for dræn og at øret kommer på “rette køl” igen. Han ligner en lille bryder med det øre

2 Synes om

:kryds::kryds::kryds:

1 Synes om

Har haft blodøre hos vores gamle vuf 2 gange.
Her ville dyrlægen lige vente nogen dage, før hun tømte- nok meget godt, for det blev godt nok tykt…

Det gentog sig igen efter nogen måneder og blev tømt igen, men hun har ikke haft noget over et år nu- dog krøller ret også lidt…

Det er fyldt igen, men meget langsommere denne gang.
Dr. Dyr vil give ham et dræn. Jeg kan godt høre det fornuftige i det men ja jeg ville jo helst ubdgp det.
Det gør ikke ondt på ham mem det irriterer da nok lidt.
Men ikke mereend at han stadig kan gøre sig til når han ser et kamera :grin::heart_eyes:

Han står og maser det ind mod nettet, så meget flapper det så heller ikke :wink:

10 Synes om

Er han ikke lidt af en linselus ham Theodoristen? :grin::grin:

1 Synes om

Lidt??? Det var vist årets underdrivelse :joy:

Han elsker også at vlre på udstilling for så er der så mange der nusser ham og siger pæne ord og det lapper han i sig så man skulle tro han forstod hvad der bliver sagt :wink:

5 Synes om

Du får da bare det andet øre til at krølle (husk det skal krølle bagover) også udstiller du ham som curl… godt nok en meget dårlig typen curl men alt er vel relativt :joy::joy::joy:

God bedring med den “lille” fyr :heart::blue_heart:

1 Synes om

haha ja det ville du kunne lide at han blev en curl :wink:

Men er der ikke noget med de skal være medium? Han er nok lidt for stor til medium :joy:

1 Synes om

Jo en curl er medium :joy: men jeg skrev jo også han ville være en dårlig en af slagsen… :yum:

1 Synes om

Øret er stadig fyldt og flapper og Dr. Dyr ville have givet ham dræn i sidste uge. Jeg valgte at trække den til dd, men jeg må indrømme at det ikke bliver bedre af sig selv :frowning:

Han har været lukket for sig selv siden midnat således han kunne faste. Det er under fuld bedøvelse at få lavet dræn.

Han tog det rimelig pænt at være bag lukket dør for sig selv, men her til morgen har det været slemt for selskabspapegøjen at være alene bag lukket dør.

Skal aflevere ham kl 8 og kan så hente ham igen efter kl 14, nu med dræn i øret. Krydser fingre for vi så kan komme kvit af flapøret.

3 Synes om