Theodor nu et flapøre - blodsamling

Håber det bedste for den dejlige lille Theodorist
:kryds::kryds::kryds:

Sikke noget. Håber det hjælper ned drænet :+1:

Masser af :kryds: her fra

Tak for de krydsede fingre!!

Jeg skal nok blive hans yndlingsmenneske for denne beslutning, da jeg skal holde drænet åbent i mindst en uge. Med andre ord så skal jeg kradse sårskorpen af flere gange om dagen og samtidig sørge for at presse det væske ud.

Forestil jer hvordan de sidste dråber i en remoulade tube skal tømmes… Ikke mit billede nen Dr. Dyrs :wink::joy:

Godt Theodoristen er verdens sødeste og blideste bamse - puha jeg kunne lige se hvis Fiona skulle gennem dette :nauseated_face::joy:

1 Synes om

Åårh, stakkels Theodor da! Krydser fingrer for at dette er det sidste han skal igennem og han får et fint og normalt ører bagefter. :kryds: Og ja, da heldigt at det er ham og ikke Fiona! Han er så god og rar :hjerte:

:kryds: :kryds: :kryds: og et kram til den skønne røde basse :heart_eyes:

Håber at det hjælper ham :slightly_smiling_face:

Vores Ares fik blodøre i 2011, og da han skulle have tømt øreflippen 3. gang, bad jeg om, at han fik øreflippen i kompres, så de 2 sider kunne “finde sammen” igen. Efter den operation fik han ikke tilbagefald :grinning: Øreflippen blev aldrig normal, men faktisk ret pæn for en kat, som har haft blodøre :smiley:

2 Synes om

Jeg kunne så heldigvis hente ham allerede kl. 13 - så det var dejlig hurtigt overstået. Og en meget overkommelig pris taget i betragtning at han var i fuld bedøvelse.

Eftermiddagen har han sovet væk men er nu så småt ved at være på benene. Blikket i øjnene er dejligt frækt, så han har helt klart fået det bedre.

Øret er noget hævet og så er “lommen” syet sammen med et par sting til at hjælpe på det ikke fyldes igen.

Han skal have antibiotika i 10 dage og så skal jeg som tidligere skrevet presse evt nyopstået væske ud i de kommende dage.

Nu kan kun tiden vise om dette var nok. Dr. Dyr jo kun meget svagt optimistisk om dette er nok og også om øret kan blive pænt igen.

Han lå med kompres på øret noget tid efter operationen og der lod de ham være bedøvet. Lod ham så vågne og ganske få splitsekunder senere var det kompres flået af. Jeg blev advaret at han lignede som havde han været i et slagtehus - og ja det gjorde han jo så. Men vand og en vaskeklud, så var det nu til at klare :slight_smile:

Af helt egoistiske årsager ville jeg jo gerne have haft ham færdig som supreme, mangler så lidt, men hvis det viser sig han aldrig bliver til at udstille igen, ja så er det da til at overkomme. Joy ser ud til at have udstillingstemperament også, så må hun tager over :slight_smile: Men igen, udstillinger er det mindste, nu skal han bare blive frisk igen og med et øre der ikke flapper helt så meget og fyldes med blod/væske.

6 Synes om

Åh Theodor…vi er sååå smukke med vores krøllede ører :heart:

Hilsen Petto :slight_smile:

4 Synes om

Tak Petto - jeg skulle hilse fra Theodoristen og sige han var glad for at få en at spejle sig i :joy:

Hvordan fik Petto sit krøllede look?

1 Synes om

Vi ved det ikke, det kom bare pludseligt.
Ligesom det gjorde hos hans søn Kalle Knaldperle.
Vores Merlin fik det også bare som lyn fra en klar himmel.

3 misser gennem årene har vi haft som bare fik sådan et øre.
Petto’s var værst og blev tømt mange gange.
Merlin og Kalle kom hurtig gennem deres og fik bare et flapøre og blev kun tømt et par gange.

hmmm interessant! Jeg ved jo ret beset heller ikke hvordan det er kommet; hans øre var fint og så efter et par timer i haven totalt hævet og væske fyldt.
Jeg masserer hans øre to gange om dagen og det er han ok med, håber lidt at jeg med den ekstra blodgennemstrømning kan slippe for at det forbliver et flapøre.
Men det må tiden jo vise. Men tak for at dele!!

Vores kom også efter at de havde været ude.
Måske et insekt som har stukket eller måske en klo fra en anden mis…vi finder aldrig ud af det…:frowning:
Da det skete med dem var jeg ked …men…det er en bagatel i forhold til hvad der ellers kan ske med de misser indså jeg senere …

1 Synes om

enig det er jo en lidt ligegyldig kosmetisk detalje.
De ser en anelse fjollede ud; men hvad det er jo en detalje.
Theodors er helt sikkert ikke en klo. Men det han sagtens være et insekt og det kan også være et traume fra hans moslen rundt med de to piger. De tager sig nogle hæftige ture af og til. I al venskabelighed skal forstås men der ryger nogle totter :wink::joy:

1 Synes om

Ja, sådan tænker jeg også her.
Ikke at det er sket i uvenskab men ved leg eller et insekt…og jo, de ser fjogede ud :smile:

Men pyt…det kunne være meget værre en blot et flapøre …et charmeøre må vi jo bare kalde det :heart:

2 Synes om