Theodor's ene pote ca. dobbelt så stor

Hejsa,

Den lille gartnerasssistent aka Theodor har fået sig en kæmpeluffe :S

Vi har været i haven det meste af dagen og ja han leger med alt også brumbasser og hvepse og what not. Har opgivet at få ham til at stoppe og her til aften ser jeg så at hans ene pote er noget kun hævet :uha:
Har er ok, omend humper en smule, slikker den meget.

Spiser, drikker og er ellers helt normal.

Skal jeg gøre andet end ryste på hovedet og så satse på han har fattet at holde poterne fra stik-dyr?

På forhånd tak for hjælpen.

Sådan en pote er der masser af katte der får hvert forår - det er helt ufarligt, omend sikkert lidt ømt mens det står på :slight_smile:
VH
Susanne

Tak Susanne, jeg satser på “Luffe” har fattet at det giver ømme poter at lege med brumbasser.
Jeg så ikke han blev stukket, men poten taler jo sit eget tydelige sprog.

Det tror jeg så ikke nødvendigvis, du skal regne med :høhø:

1 Synes om

Nej, LouLou leger lystigt videre med alle de insekter hun kan få fat i, selv om hun havde vokseværk i poten et par gange sidste år.
Nogen gange, når hun har nedlagt et eller andet, trækker hun lige pludselig poten til sig og slikker voldsomt på den … men det stopper hende ikke i at fange det næste, der kommer flyvende forbi :dokdok:

En af vores gamle hunkatte fik hvert forår mindst 2 tykke poter! Den ene gang var nu nok uforskyldt, for pludselig var det en bagpote, der var tyk :slight_smile:
VH
Susanne

1 Synes om

Godt at vide at det ikke kun er Maine Coon killinger der har et hukommelses problem… :thumbup: :wehu:

1 Synes om

Faldt lige over billederne af Luffe - Theodoristen er nu 5,5 år og har kun fået denne ene luffe. Egentlig underligt for alt flyvestikkenoget er stadig et hit at jagte og æde.

Tænker at det er info der er værd at have herinde nu vi kommer ind i sæson for flyvestikkedyr og der altid er nogle der, ligesom jeg, ikke ved at en hævet pote efter mødet med et flyvestikkedyr næsten er standard for enhver kat :slight_smile:

9 Synes om

Jeg høster ofte god erfaring her inde. Fx. da Jolene fik blærebetændelse, var jeg ikke et sekund i tvivl, til trods for at jeg aldrig før havde haft en kat der havde haft blærebetændelse, men ud fra beskrivelser her inde fra, kunne jeg genkende det.

Hævet poter/eller andre steder p.g.a. insektstik, har jeg underligt nok ikke oplevet, til trods for jeg i årene 1971 til 2006, nåede at have fem udekatte. Til gengæld lærte jeg at kende forskel på hugorm og snog, da min ene udekat pludselig lå ved siden af en. Der blev jeg godt nok noget forskrækket og skyndte mig at få katten væk. For bagefter at finde ud af det bare var en snog. :tihi: :ups:

3 Synes om

Man kan også få hævelser andre steder, når man har været i nærkontakt med et insekt.
Mvh. Finn

11 Synes om

Han har da fået sig noget af en “stærk” hage :hoho: :tihi:

Yes. Meget macho. :cool:

Her i huset er der også luffer og hagen har vi også prøvet.

En stor vante og pelikanhage har vi også set her i huset. Det værste er jo, at de ikke lærer af det :dokdok:

3 Synes om

Det billede kan jeg godt huske, det var og er stadigvæk helt vanvittigt at se :slight_smile:

1 Synes om


:muhaha: Bølle Basil er en oplagt kandidat til både vanter og pelikanhage :slem: skulle undre mig meget, hvis han kommer gennem sommeren uden​:roll_eyes:

14 Synes om