Theodor's liv som hund

…dog ikke at forveksle med et hundeliv:muhaha:

Tirsdag morgen kl. 4 vågnede det lille kræ og der skulle ske ting. Jeg var som sådan også vågen, sovehjertet lidt rundt på gulvet efter de 2000 km frem og tilbage til Prag.

Først kommer Theodor op i sengen med 3 små bolde. Jaja tænker den tålmodige katte-dame, det gør han jo så tit. Hvorfor det kun er hans bolde og andre legesager, der skal op i sengen og han sover på klatrestativet, må guderne så vide…

Så lyder der en skramlen og puslen nede i stuen (stuen er nede og soveværelse på 1. etage) og lidt puslen og stønnen op af trappen og klamp så er der kat og en plastikpose i min seng. Det er buldermørkt kl 4, så først kunne jeg ikke lige greje hvad han kom med.
Det var så hans nye foderskåle, som lå en i lille plastikpose i hans showtaske. Tro mig det giver megasavl for en kat at slæbe rundt på en pose med foderskåle :dokdok: Han var helt rundt på gulvet og krattede og savlede, posen havde ligget i samme lomme som hans nye baldrianlegetøj.

Nå tænker jeg, mon vi så kan få nattero:surrender1:

Men nej, det kunne vi så ikke. Lidt senere lyder der et klunk nede i stuen og et par klank klank rasle rasle op af trappen. Jeg tænker, hvad har han nu fundet der skal op på første sal???

Denne gang var det hans foderskål til buret. Den var også i plastikpose, da der var lidt rester jeg ikke ville have tilbage i foderposen og som han så skulle have hjemme. Den var dog for tung at få op i sengen, den blev stolt afleveret på soveværelsesgulvet.

Men hvad går der lige galt for den lille tumling???

Da det helt var slæbt ovenpå, mistede han interessen for det og kun hans lange bukser kom med på billedet.

De tre letvægtskåle var ikke gjort rene bare tømt og så i posen, men så godt kan de indtørrede rester da ikke have lugtet og de vejede 137 g, så ikke helt lette at slæbe rundt med. Bur varianten vejede 246 gram - ikke så sært han ikke lige kunne hoppe rundt med dem :uha:

Han havde masser af tørfoder og vand nede i køkkenet, så dette blev ikke gjort af sult, men hvorfor slæber han rundt på så relative tunge ting?
Udover det logiske svar; “fordi han kan” - har I så andre teorier?

Nu var vi jo ligesom alle vågne, så kunne han jo også lige barbere lidt mere af disse pyntepinde. Dem har jeg opgivet og lader ham gumle i dem. Der er for 30 kr. Ikea pyntepinde, så lad dog katten…:venter:

Har I også sådan nogle gumle- slæbegøjer hjemme hos jer? Jeg kan vel ikke være den eneste med en schweiss-kat…:muhaha:

Jeg hulkede af grin, da jeg læste din beretning! :smiley: Theodor lyder skøn og kattemoren ligeså :tihi:

Blua slæber også ting op og ned af trappen. Det er gerne en bestemt drillepind med en lang kunstig pels på. Det er en herlig lyd når selve pinden skal op eller ned af et trappetrin :dokdok:

Theodor slæber også på drillepinde. Tager aldrig fat i selve pinden, men kun i legetøjet. Så op af trappen med klank klank klank som tro følgesvend :slight_smile:

Theodor er da godt nok en dygtig forsøger! Alle de dejlige ting han giver dig - han må da være lidt småforelsket :wink:
Eller også mener han ikke, at du kan forsørge dig selv :klapper:

Her har vi storvildtjægeren Muffe! Han nedlægger bademåtte’fødder’ på stribe :høhø:
Vi finder dem sådan jævnt spredt rundt i huset på de underligste tidspunkter.

Og så gnaskere… Muffe gnaver i al snor/elastik, James virker til at have en glæde ved snore, og så er der Louis… Han GNAVER i ALT, især træ! Han har især (som Theodor) en forkærlighed for blomsterpinde. Pga ham ligger der altid tørrede strudsesener og andet tyggeværk til hund rundt om i huset. Det hjælper da en lille bitte smule på ødelæggelserne :ups:

[QUOTE=Lykke;1300558]Theodor er da godt nok en dygtig forsøger! Alle de dejlige ting han giver dig - han må da være lidt småforelsket :wink:
Eller også mener han ikke, at du kan forsørge dig selv :klapper:[/QUOTE]

Hahaha ja det kan jo være han bare ville fodre mig lidt :slight_smile: Havde egentlig ikke set det som gaver, men det kan da sagtens være.

Jeg tror jeg vil købe nogle af disse strudsesener, Theodor er en max gumler. Har de fineste bisser og flotte gummer - tror da fa… sådan som de bliver motioneret :klapper:

Så vidt jeg ved kan de gaver katte bringer hjem ses som guf til andre. Med Muffe er vi heller ikke i tvivl om, at han slår ting ihjel for at give det til sine killinger (aka tre andre voksne katte). Han kan kalde så enhver kattemor ville være stolt.

Med tyggeting har vi prøvet os lidt frem. Hver gang vi er i en dyrebutik går jeg og kigger efter tørrede hundegodbidder, som jeg syns ser gode ud :ups: Senerne og sådan nogle pinde med noget lækkert i er indtil nu favoritter hos Louis. Gåsehalse og griseører er no go :stuck_out_tongue:

Jeg har to herhjemme, der kan høre, hvis jeg så meget som nærmest bare rører, ved deres favorit drille pind… Så står der to små pelstotter og kigger bedene på mig :høhø:
Jeg har en fin troldgren, som er blevet gumlet lidt i (og pyntet aka legetøjet erblevet dasket en del til :venter:)
Emil kan godt finde på at gumle i ting :venter: Men vidste ikke, at katte godt måtte få tyggeting til hunde :ups:

Hvorfor skulle de ikke måtte det?

Det kan vel ikke være værre end at gumle på blomsterpinde? :slight_smile:

Magic Fritløber, som jo tager rigtigt levende bytte lige fra muldvarpe over fugle og mus til frøer og guldsmede, gør det helt klart også for at sørge for sine mennesker. Min mor og far kan tydeligt høre på ham, når han kommer med bytte. Han har en helt speciel mjaven, og så forventer han, at de stiller op og ser, hvad han har med. Når de har anerkendt byttet og modtaget hans gave, er han ikke længere interesseret i det. Jeg har også fået en mus og en guldsmed af ham. Mens han boede hos mig, kom han jævnligt ind fra altanen med visne blade og små kviste og lignende, som også var tl mig.

Så mon ikke det er gaver, som Theodor kommer med - både når det er legetøj, og når det er madskåle?

Alban har også et specielt kaldende miav, som han bruger når han har ‘fanget’ sin lille abebamse og lille mus. :smiley: når han smider dem stopper kalderiet. De bliver smidt lidt hist og her, så tror ikke specifikt det er til mig. :wink:
Sjovt nok gør han det ikke når han drøner rundt med en spurv i munden. Den vil han have for sig selv. Og ædt bliver de.
Er det ikke lidt spøjs adfærd, at hankatte/hankastrater viser denne adfærd? Burde det ikke ligge mest til hunkatte at have mad med hjem til killingerne? Min gamle tøs Artemis kom tit miavende med byttedyr i munden, som så skulle dumpes indenfor - døde som levende. :S

[QUOTE=Diana F;1300747]Alban har også et specielt kaldende miav, som han bruger når han har ‘fanget’ sin lille abebamse og lille mus. :smiley: når han smider dem stopper kalderiet. De bliver smidt lidt hist og her, så tror ikke specifikt det er til mig. :wink:
Sjovt nok gør han det ikke når han drøner rundt med en spurv i munden. Den vil han have for sig selv. Og ædt bliver de.
Er det ikke lidt spøjs adfærd, at hankatte/hankastrater viser denne adfærd? Burde det ikke ligge mest til hunkatte at have mad med hjem til killingerne? Min gamle tøs Artemis kom tit miavende med byttedyr i munden, som så skulle dumpes indenfor - døde som levende. :S[/QUOTE]

Jo, jeg har samme tanke. Det ville give mere mening for mig, hvis det var hunkastrater, der jagtede til ‘killingerne’.

Men måske har hankatte mere yngelinstinkt end vi lige tror. Ude hos nogen vi kender med gårdkatte mistede en flok killinger deres mor, da de var en 10 uger. Der tog deres morbror fuldstændigt over som yngelpasser og er stadig (her et par år efter) virkeligt hengiven overfor dem. Han var og er ellers HANkat!

[QUOTE=Diana F;1300747].
Er det ikke lidt spøjs adfærd, at hankatte/hankastrater viser denne adfærd? Burde det ikke ligge mest til hunkatte at have mad med hjem til killingerne? [/QUOTE]

Manse hankastrat satte ind med målrettet træning af jævnaldrende Lulle, da de var omkring 10 mdr. og hun stadig ikke havde knækket koden selv - han kom levende mus og slap dem løs foran hende, satte sig og holdt øje med øvelserne, og når musen ikke duede længere, hentede han en ny.
Det fortsatte han med, indtil hun havde lært at fange dem selv… :pote::pote:

Så kan jeg da konkludere, at Alban kunne være blevet en god far… :høhø:

Bertil er en ret god mussejæger og han kalder også for at annoncere at nu er der mad. Men, det begyndte han først med efter at jeg fik Blua…

De her kæmpestore tørrede fisk fra Chrisco er et kæmpe hit hos Florian! De lugter virkeligt klamt, men han kan få flere timer til at gå med at gnave i dem, så jeg har vænnet mig til stanken… :surrender1:

Man kan købe dem i nogle Super Brugsen eller på nettet: http://www.chrisco.dk/hundeprodukter/naturlige-hundesnacks/chrisco-torfisk-fra-gronland-180-g.html

[QUOTE=Cecilie;1300814]De her kæmpestore tørrede fisk fra Chrisco er et kæmpe hit hos Florian! De lugter virkeligt klamt, men han kan få flere timer til at gå med at gnave i dem, så jeg har vænnet mig til stanken… :surrender1:

Man kan købe dem i nogle Super Brugsen eller på nettet: http://www.chrisco.dk/hundeprodukter/naturlige-hundesnacks/chrisco-torfisk-fra-gronland-180-g.html[/QUOTE]

God idé! :thumbup:

Desværre er jeg meget lugtfølsom, så kattene har aldrig - og får aldrig - tørrede hele fisk her…

Chili er meget glad for disse, og selv om der er fisk i, har jeg ikke bemærket, at de lugter af det. Det er vist kun kattenæser, der kan lugte dem. Men måske er de for nemme for katte, der gerne vil tygge i ting?

[QUOTE=galath;1300827]Chili er meget glad for disse, og selv om der er fisk i, har jeg ikke bemærket, at de lugter af det. Det er vist kun kattenæser, der kan lugte dem. Men måske er de for nemme for katte, der gerne vil tygge i ting?

http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzensnacks/gefriergetrocknete_snacks/dokas_katzensnack/136547[/QUOTE]

Den slags er i hvert for nemt som tyggepind her, men en skide god snack, der giver lidt at tygge på i et par minutter :slight_smile: Jeg tror på, at de er gode for tænderne.

Jeg troede så faktisk lige de der stank af fisk ud fra den hele fisk, der stikker ud af dem. Ku være en overvejelse værd :slight_smile:

Banshee nøjes med at flytte rundt på de lidt blødere ting i huset :smiley:
[video]https://www.facebook.com/mette.lambert.16/videos/10154812614166912/[/video]