Theodor's liv som hund

Theodor er da en skøøøøøn og meget underholdende kat :høhø:

Svaret på, hvorfor han gør sådan ligger i hans gener … og vi er tilbage til snakken om hvorvidt katte er solitære eller flokdyr :cool2:
Alle katte har et behov for at jage, og de gør det alene (solitært). Theodor fik stillet sit behov ved at “fange” madskåle :tihi: Da han ikke var sulten, bragte han “byttet” med hjem til flokken.

Vores udekat Lotus, som er en kastreret hankat, tager også sine fangster med hjem til flokken dvs. min mand og jeg. Vi får stadig præsenteret div. små byttedyr på dørmåtten. Lotus er 11 år, still going strong og en eminent jæger :slight_smile:

Hehe festlige kat:) ja de har mange sjove ideer. herhjemme kommer de tit løbende med drillepind i munden. Amfie aflevere til tider daggamle kyller til mig i sengen LOL

nu jeg skal være jagt nørd og fortælle en schweiss hund faktisk er en hund trænet til at gå gamle blodspor for at finde anskudte/påkørte dyr :stuck_out_tongue: De må ikke tage fat i dyret kun markere hvor det er henne (da et såret dyr jo kan være pænt farligt at angribe)

[QUOTE=DK Lindvig;1300923]Theodor er da en skøøøøøn og meget underholdende kat :høhø:

Svaret på, hvorfor han gør sådan ligger i hans gener … og vi er tilbage til snakken om hvorvidt katte er solitære eller flokdyr :cool2:
Alle katte har et behov for at jage, og de gør det alene (solitært). Theodor fik stillet sit behov ved at “fange” madskåle :tihi: Da han ikke var sulten, bragte han “byttet” med hjem til flokken.

Vores udekat Lotus, som er en kastreret hankat, tager også sine fangster med hjem til flokken dvs. min mand og jeg. Vi får stadig præsenteret div. små byttedyr på dørmåtten. Lotus er 11 år, still going strong og en eminent jæger :)[/QUOTE]

Tak Hanne for den fine forklaring. Jeg lærer noget hele tiden! :slight_smile: og ja han er skøn, supert sind og fuld af ballade og tosserier :slight_smile:

[QUOTE=tzari;1300924]Hehe festlige kat:) ja de har mange sjove ideer. herhjemme kommer de tit løbende med drillepind i munden. Amfie aflevere til tider daggamle kyller til mig i sengen LOL

nu jeg skal være jagt nørd og fortælle en schweiss hund faktisk er en hund trænet til at gå gamle blodspor for at finde anskudte/påkørte dyr :stuck_out_tongue: De må ikke tage fat i dyret kun markere hvor det er henne (da et såret dyr jo kan være pænt farligt at angribe)[/QUOTE]

Nåja så enten har han ikke fattet schweiss træningen eller også er han bare en helt almindelige tosset teenager?!? :slight_smile:

Tak til alle jer der har budt ind med ideer til håndtering af hans gumlerier mv.

Hvor er hun skøn - hvad er det, hun render med ? :høhø:

Jeg mener Banshee!

[QUOTE=Eva;1300927]Hvor er hun skøn - hvad er det, hun render med ? :høhø:

Jeg mener Banshee![/QUOTE]

Det er pyntepuden (den er ikke særligt tyk i hvert fald) fra hulen i kradsetønden. Den skal partout ud på gulvet, helst i soveværelset :slight_smile:

Der er også en nullerput i bryggerset, der øjensynlig er ked af at sove alene, for den ligger på gulvet i enten gang, stue eller soveværelse stort set hver morgen, når jeg står op :slight_smile: Det er primært de to ting, hun flytter med for øjeblikket, men tidligere har hun også flyttet transporttasker, vattæpper og andre større ting :slight_smile: Sjovt nok kun ting, der bliver brugt af kattene - ikke f.eks. mine sofapuder.

[QUOTE=HolmeInc;1300536]…dog ikke at forveksle med et hundeliv:muhaha:

Tirsdag morgen kl. 4 vågnede det lille kræ og der skulle ske ting. Jeg var som sådan også vågen, sovehjertet lidt rundt på gulvet efter de 2000 km frem og tilbage til Prag.

Først kommer Theodor op i sengen med 3 små bolde. Jaja tænker den tålmodige katte-dame, det gør han jo så tit. Hvorfor det kun er hans bolde og andre legesager, der skal op i sengen og han sover på klatrestativet, må guderne så vide…

Så lyder der en skramlen og puslen nede i stuen (stuen er nede og soveværelse på 1. etage) og lidt puslen og stønnen op af trappen og klamp så er der kat og en plastikpose i min seng. Det er buldermørkt kl 4, så først kunne jeg ikke lige greje hvad han kom med.
Det var så hans nye foderskåle, som lå en i lille plastikpose i hans showtaske. Tro mig det giver megasavl for en kat at slæbe rundt på en pose med foderskåle :dokdok: Han var helt rundt på gulvet og krattede og savlede, posen havde ligget i samme lomme som hans nye baldrianlegetøj.

Nå tænker jeg, mon vi så kan få nattero:surrender1:

Men nej, det kunne vi så ikke. Lidt senere lyder der et klunk nede i stuen og et par klank klank rasle rasle op af trappen. Jeg tænker, hvad har han nu fundet der skal op på første sal???

Denne gang var det hans foderskål til buret. Den var også i plastikpose, da der var lidt rester jeg ikke ville have tilbage i foderposen og som han så skulle have hjemme. Den var dog for tung at få op i sengen, den blev stolt afleveret på soveværelsesgulvet.

Men hvad går der lige galt for den lille tumling???

Da det helt var slæbt ovenpå, mistede han interessen for det og kun hans lange bukser kom med på billedet.

De tre letvægtskåle var ikke gjort rene bare tømt og så i posen, men så godt kan de indtørrede rester da ikke have lugtet og de vejede 137 g, så ikke helt lette at slæbe rundt med. Bur varianten vejede 246 gram - ikke så sært han ikke lige kunne hoppe rundt med dem :uha:

Han havde masser af tørfoder og vand nede i køkkenet, så dette blev ikke gjort af sult, men hvorfor slæber han rundt på så relative tunge ting?
Udover det logiske svar; “fordi han kan” - har I så andre teorier?

Nu var vi jo ligesom alle vågne, så kunne han jo også lige barbere lidt mere af disse pyntepinde. Dem har jeg opgivet og lader ham gumle i dem. Der er for 30 kr. Ikea pyntepinde, så lad dog katten…:venter:

Har I også sådan nogle gumle- slæbegøjer hjemme hos jer? Jeg kan vel ikke være den eneste med en schweiss-kat…:muhaha:[/QUOTE]

Er det ik snart ved at være tid for et nyt kapitel i Theodors liv? :wehuu: Jeg har svært ved at vente! :tihi:

Man skal øjensynlig ikke skrive sådan ustraffet - et par nætter senere kom tæppet fra sofaen ind til os i soveværelset :smiley:

hahaha Frida - jeg skal lige høre den lille cirkusartist om han har en historie han vil dele.
Du må sørge for at komme til næste jyrak udstilling, april i Århus, så kan du komme og gramse på ham. Men til han kommer til blækhuset, får du lige et billede af ham fra weekenden.

Hængedyret aka Theodoristen

hahaha Frida - jeg skal lige høre den lille cirkusartist om han har en historie han vil dele.
Du må sørge for at komme til næste jyrak udstilling, april i Århus, så kan du komme og gramse på ham. Men til han kommer til blækhuset, får du lige et par billeder af ham fra weekenden.

Hængedyret aka Theodoristen

you talking to me?!?!?

[QUOTE=HolmeInc;1301958]hahaha Frida - jeg skal lige høre den lille cirkusartist om han har en historie han vil dele.
Du må sørge for at komme til næste jyrak udstilling, april i Århus, så kan du komme og gramse på ham. Men til han kommer til blækhuset, får du lige et billede af ham fra weekenden.

Hængedyret aka Theodoristen

[/QUOTE]

Han er altså også lige til at gramse på! :wehuu: