Third Eyelid Syndrome og Torovirus

Hej!

Jeg er blevet gjort opmærksom på en sygdom jeg ikke tidligere har hørt om. Dette lyder dog rigtig meget som det mine killinger fejer/har fejlet og jeg er naturligt meget nysgærrig omkring dette.

Jeg blev henvist til denne korte beskrivelse af det: http://www.sniksnak.com/cathealth/torovirus.html
og har naturligvis også googlet på det, men jeg vil rigtig gerne høre om der er nogen der har erfaringer eller supplerende viden omkring dette!

/Mette :slight_smile:

Min personlig erfaring er et par dage med diarré, måske liidt mere hos en eller to af dem… Opkast forsvæver det mig at der var lidt af, men er i tvivl… Og så tog det ret mange uger før blinkhinderne ikke var fremme…
Det var i øvrigt ikke alle kattene herhjemme, der var påvirkede… :slight_smile: Mener to af dem var mest tydelige mht blinkhinderne, men igen… Kan ikke helt huske det…

Jeg ved en af vores venner på et tidspunkt havde det i et kuld. De blev syge med opkast og diarre, som dog forholdsvis hurtigt kom under kontrol - men det tog rigtig lang tid førend blinkhinden var væk igen. Jeg har en fornemmelse af at der måske er flere strenge af virus, sådan at den kan være mere eller mindre agressiv ?