Thomas - nu med foto

Jeg undskylder kvaliteten - men han er vild å måtte skyde gennem en rude.

Mit bud er Hankat - og ældre end jeg først troede.

Hvad siger I?

den røde hankat er væk - for nu. Jeg tror OMalley har smidt ham ud:tihi:
De lever et barsk liv de fertile derude…

I dag kom han, da jeg gik ud i laden. Normalt gemmer han sig. Så sad han på bordet og sendte BANGE blikke, mens jeg lod som om, at jeg var total ligeglad med at han var der. Mit håb er, at han vænner sig til mig, så jeg kan gøre ham tam og kastrere- omplacerer - finde ejer.

På fotoerne kan I nok se, hvorfor jeg nær var død af skræk, da han sad foran mig i laden første gang - jeg har lige aflivet Nemo og så sidder Nemo i min lade! Hold op mit hjerte slog fire slag over! Men så kunne jeg godt se, at det var en fremmed:tihi:

Han er ENORM respektfuld over for de andre katte her. Undgår dem helt og ser lidt forfjamsket ud, når de er i løbegården. Akt i alt en venlig kat, som jeg tror har været tam før.

Her er han så - MR. Thomas:

Er Thomas ikke en kat for dig Felis:-)

HVIS hans ejer altså ikke melder sig… for jeg efterlyser naturligvis ejeren nu hvor jeg har foto af frækkerten.

Men jeg tænkte på Felis straks jeg så ham:-)
Lokke lokke lokke…

MVH Helle

Han er godt nok en stor fin mis :wehuu:

Han er temmelig tynd i det, men jeg synes han ser bedre ud for hver dag.

Det er spændende om han har et hjem et sted og bare snyder mig haha

Men jeg tror han er en af kattene fra den lokale foderstof der er lukket og som derfor blev hjemløse over nat…

Nope…jeg har nok…

Alderen kan være svær at vurdere, men udvokset er han og han ser meget mager ud, som en tidligere velnæret kat, der enten ikke har kunnet finde ud af at finde mad selv eller er syg…jeg ka’ ikke helt li’ den måde han holder sine bagben på, ser det normalt ud når han går?

Bare i orden :slight_smile: Det var også lidt en spøg:-)

Nej jeg synes han haltede i dag - jeg har ikke kunnet komme tæt nok på til at vurdere hans ben. jeg frygter han er ramt af en bil og derfor er søgt herind…

Nogle forslag til, hvad jeg kan gøre hvis han halter i morgen igen?
Hvad tror du det skyldes?

MVH Helle

Jeg tænkte faktisk på hans ryg…

Er der andre sygdomme med disse symptomer?

han gik som om hans poter gjorde ondt - skiftevis på hver pote. Derfor tænkte jeg ryg og bil… og årsagen til, at Thomas er her nu…:frowning:

Ja, jeg synes også han ser ud til at gå lidt mærkeligt.
Især på billede to?

Derudover ligner han en rigtig lækker og hin husmis

[quote=lenschow;108386]Jeg tænkte faktisk på hans ryg…

Er der andre sygdomme med disse symptomer?

han gik som om hans poter gjorde ondt - skiftevis på hver pote. Derfor tænkte jeg ryg og bil… og årsagen til, at Thomas er her nu…:([/quote]

En kat der er svimmel og/eller meget afkræftet o.s.v. kan gå på sådan en robotagtig måde, hvor den sådan “rykvis” flytter et ben af gangen og holder hovedet og halen helt stive.

Men ellers, smerter/skader/sygdom i ryg, ben, nyrer o.s.v. kan give halten og forkert benstilling for at aflaste stedet hvor det gør ondt

Men på den anden side, så ville jeg tro han ikke ville hoppe så meget omkring, op på bordet m.m.

… Han kan blive en fin mis , når han får til sul på kroppen …

Måden han går på kan godt skyldes de sten han går på , nogle misser kan ikke lide dem … plus hvis han er bange , for han ved godt at hans styrke ikke er så god :(…

Der kan jo være flere årsager til, at han går mærkeligt - lige fra påkørsel, byld ell. spændt blære.

Lige et godt råd: brug din stemme så meget som muligt (stille og blid), når han er i nærheden af dig.
Kan du ikke låne en fælde? I starten kan du jo nøjes med at fodre i den og så senere sætte klappen til udløsning.

Det var da en god idé, Mega. Med at sætte fælden op uden at fange den deri i starten.

Rigtig god idé Mega! Det vil jeg gøre. Tak:-)

Angående hans halten - han halter også i dag - men kun på gruset…

Han går præcis som Felis skriver som en robot - på fotoerne her sidder der desuden en temmelig territorial DIVA ved navn Tara inde i løbegården og siger SKRIIIID. Så det kan også være årsagen til hans måde at bevæge sig - han er ENORM nærmest overdreven høflig over for mine katte - som om han ved, at han er på total afveje og en ubuden gæst.

Mine katte er ambivalente - Tara følger ham til dørs, men for det meste virker det som om, at han anses for et nul dvs ingen trussel overhovedet. Nanoq nuser knap af ham fx.

Killingerne ser ham slet ikke og omvendt - heldigvis - dem var jeg lidt urolig for - man hører jo om hankatte og killinger ting og sager - men de er nok for store.

Inde i laden hopper han op på et bord og spiser - hvis jeg går hen til ham, så fiser han væk - om smerterne er SÅ store som de ser ud til er jeg i tvivl om.

Det kan sagtens være sult der er årsagen som Felis skriver. Eller grusset…

Jeg vil skaffe en fælde og fodre deri

mvh

Stakkels mis!
Det lyder stygt, det der med katte, der blev hjemløse med eet slag. Firmaet var vel ikke interesseret i (eller bare informeret om) at tage et ansvar mht kattene?
Håber, at du kan hjælpe ham, og at det “bare” er et spørgsmål om foder og neutr.

Misi: Nej det kan du tro de ikke er - de er total ligeglade med de katte som de har efterladt. Kattene boede i deres kornlager… De er det mest statusløse du kommer en dansk kat.

Jeg er spændt på hvor mange af dem der kommer til mig nu - foderstoffen ligger i min baghave…

MVH

Nogle katte kan ikke lide at gå i skerver, grus eller andet der føles skarpt…jeg håber det er grunden.
Men en påkørsel og de andre nævnte ting er også gode bud. Stakkels Thomas…jeg krydser fingre for han snart overgiver sig, så han kan komme til dyrlægen så han kan blive kigget på OG hvis hans kondition tillader det…neutraliseret m.m.
Næste gang jeg besøger min dyrlæge, får han Thomas’ eksistens at vide, så han er klar til at tage imod ham den dag det lykkedes dig at få ham ind i et bur.

Det går rask fremad. Thomas kommer nu på klokkeslet 15.30 her og spiser. I dag var jeg sølle to meter fra ham mens jeg kastede kyllingetern og snakkede og snakkede - han virkede ikke så bange som i går.

jeg er samtidig i tvivl om han er en hun - han er klein i det - ellers er mit bud, at han er ung. Han er dårlig gående - stiv i det - men jeg synes han gik bedre i dag… Mærkeligt. Kan det være kulde og sult? hm…

Nå men vi arbejder videre på sagen.

Forsøgte at skyde endnu et foto, men så blev han genert:)

Det ligener Nemo ja.
En fin mis, håber bare han ikke kan lide at gå på grus.
Dejlig det går frmad med ham.

Det kan jo også være, han er en gammel kat, der er plaget af både sult og gigt.

Jeg så ham pile ud over fortovet her for lidt siden - der haltede han ikke… så det var rart at se.

Ja jeg aner intet om hans alder jo.

Jeg vil hænge en efterlysning op i brugsen så snart jeg får et bedre foto. Måske er der en der savner ham, men tror I så han ville være SÅ sky??? Og tynd?