TICA Middelfart/Strib d. 13.-14.3

Er der ikke andre der vil dele nogle resultater fra Strib i dag (og igår?)

Vi havde jo en rigtig god dag, Diego og jeg. Jeg havde bævet lidt for hvad han ville synes om, at skulle tages ud af buret af så mange fremmede i løbet af en dag. Hans størrelse gør jo at det ikke lige er helt nemt, og jeg har yderligt lært ham at han skal hoppe ud selv, når jeg knipser. Så jeg var bekymret for om han kunne finde på at hoppe ud når det var en dommer, der skulle tage ham. Det nøjes han dog med at gøre når jeg knipsede, så det var lækkert og jeg synes han tog dagen rigtig pænt. Selvom jeg godt kunne mærke at 3 ringe i træk lige til sidst var hårdt - og jeg var lidt glad for, at vi ikke skulle til finals i den sidste ring.
Jeg havde virkelig ikke regnet med at Diego kunne tage ret meget med hjem, men overraskende nok er det gået rigtig godt på den front også.

5 x 1. of colour (dog ikke så svært, kun en rød solid :wink: Jeg fik dog “approval” af en af dommerne for at jeg valgte at udstille ham som rød og ikke rød tabby, fedt at få at vide :D)
2 x 1. of division (de var 6 solide i dag, 3 sorte, 2 blå og Diego)
3 x 2. of division.
En 2. best of breed og en 3. best of breed. Fedt :smiley: Jeg synes dog ikke at det var alle ringe dette blev gjort i? Men kan have misset noget.
Derudover var han med i 4 finals, hvor han fik hhv.
6. best of Allbreed.
8. best of Allbreed.
9. best of Allbreed.
og 2. best of Specialty. :smiley:
Så jeg var ret måbende det meste af dagen. Jeg har yderligt regnet lidt på det. Og på sidste udstilling (Strib, november 2008) blev han champion alter med 385 point og en 2. best of allbreed.
I dag fik han så 775 point, så det er 1160 point og hah har altså med de 4 finals og deres placeringer til at blive Double Grand Champion Alter :wehu: I hvert fald hvis jeg har regnet og læst rigtigt :muhaha:

I øvrigt mødte jeg en publikum, som var meget interesseret i Diego og vist mente at have set ham på sidste udstilling. Jeg fik snakket og kigget lidt, og luret at jo, det var Diego for jeg kunne godt huske publikummen, og det var sørme den udstilling i Middelfart 2008, hvor vi havde snakket sammen. Og da jeg nævnte det med en fotograf der tog billeder af Diego og jeg mens han også var der, så kunne han også huske det. Så det var en lidt morsom og rar oplevelse af få :slight_smile:

Jo jeg vil da også gerne dele … Hvis jeg kan ellers må Inge lige rette mig når hun ser det :ups:
Stings dag gik sådant…
5x of colour
5x division.
5x best in breed.
Han blev udtaget til 1 finals hvor han blev 10 best of Allbreed.
Hele dagen forløb roligt og Sting tog det flot … Så det er nok ikke sidste gang vi har prøvet det… Men at tage afsted med mere end 1 kat som alene udstiller det kommer nok ikke til at ske lige i nærmeste fremtid…
Selv om at alle bare var så hjælpsom så var det lige meget at tage ind på 1 dag…
Tak til alle for en rigtig hyggelig dag…:thumbup:
p.s Magen til ro der er på sådan en udstilling , har aldrig oplevet sådan en ro , selv om at der var travlt…

Jeg er for første gang i min og kræenes udstillingskarriere kommet hjem uden fuldstændigt styr på hvad kattene har opnået - ret pinligt egentlig.

Jeg endte jo pludselig ud med at have 3 katte med i stedet for 2 -what og 4 ud af 5 gange passede det at alle 3 skulle op samtidigt i 2 forskellige ringe, så den der rolige TICA-atmosfære gik jeg glip af denne gang…jeg er også ret sikker på at jeg stank af gnu ret tidligt på dagen for jeg flintrede rundt som en gal :tihi:

Jeg har nogenlunde styr på Gizmos resultater - og så alligevel ikke. Tabte hurtigt tråden med placeringerne i Best of Color og Best of Division, er til gengæld helt sikker på at han i en ring blev nummer 6 (udenfor præmiering), en anden nummer 5, en tredie nummer 4 og en fjerde nummer 2 :uha: - og han slog Mis Bilka :besvimer: Og så mangler jeg lige resultatet fra den sidste ring som er forsvundet i glemslens tåger.

Mit sorte kræ tog i den grad kegler i dag og fik så meget ros, både fra dommere, medudstillere og publikummer at det var en fryd at have ham med - men det er det jo altid. Besluttede på vejen hjem at det bliver ham der får lov at komme med til Grenå, har kun råd til at showe en kat og det bliver simpelthen min skattemand.

Junior og Niggi skulle op i samme ring hver gang, godt deres opdrætter havde lovet at tage sig af Niggi, noget hun gjorde med glans hele dagen. Jeg fik også lidt pelsnødhjælp da Junior ikke var blevet skyllet ordentligt og Niggi slet ikke havde været i bad. Jeg elsker altså min opdrætter, men det har folk vist hørt før :hjerte:

De to blås bedømmelser og placeringer har jeg overhovedet ikke styr på, nogen af dem så jeg faktisk slet ikke. Det blev dog ikke til en eneste final for nogen af dem, så meget fattede jeg da.

Men det var nu alligevel en succes. Ingen af dem stak af fra nogen af dommerne, Niggi blev mere modig i løbet af dagen og tog det hele med rimelig ophøjet ro og Junior, der blev eddikesur allerede efter første ring og hvæsede af alt og alle, blev håndteret af dommere der alle forstod at han “bare” var lidt beskidt i munden, men ikke farlig. Jeg er rimelig sikker på han ikke skal fortsætte sin TICA-karriere, men nu har vi prøvet. Niggi voterer jeg stadig over, hun klarede det så fint i dag, men hvis jeg ikke kan komme til at bade hende, synes jeg jo ikke selv at hun skal udstilles.

Vi havde en hyggelig dag med Eva og Diego og Kira og Rynke - ja, selv min bror måtte indrømme at det var et spændende udstillingsformat. Han havde advaret om at han ville sætte sig på en stol og høre musik men det fik han slet ikke tid til for vi rendte fra ring til ring for at holde øje med 3 numre og forsøgte at dele os lidt på bedømmelserne for at få mest muligt med.

Så stor succes.

…og så vandt jeg da også på 3 lodder i rafflet, så det var slet ikke så ringe endda :stuck_out_tongue:

Nåh yes…midt i det hele blev jeg lige shanghajet til at medvirke i et 10 minutters langt interview med DR P4 Fyn med en ret spøjs interviewer - ret fornøjeligt :tihi:

Jamen stort tillykke til jer alle sammen :flag:

Og jeg fik ret i samtlige mine forudsigelser ang Thanes chancer…
vi fik så mange tæsk!!! -LOL

En hel masse 2, 3 i hhv farve og division, absolut ingen final…

Dagene ikke helt spildt dog… Thane er ved at udvikle sig til den perfekte StandKat - han må have set godt efter, hvordan Jarl passede det job…

Det var en dejlig oplevelse at være på en TICA udstilling igen, det var jo et år siden sidst og hukommelsen trængte at blive støvet af, så det var vist ikke så meget glæde Anne P fik af mig:høhø:

Jeg var lidt spændt på hvordan min “lille” buttede dreng på kun 9 mdr skulle klare sig mod de velvoksne hanner, men det gik over al forventning med fem X Best of Breed, fem finals som endte med en femteplads, to fjerde, en anden og en førsteplads i SB. At han så ovenikøbet vandt Male Congress og fik en masse ros fra en dommer der var tidligere Burmeseropdrætter var da overvældende:)

Marina

Jeg sad lige ved siden af to af dommerne under det efterfølgende foredrag - og de var helt enige om, at han var super-superlækker og meget kede af, at han ikke kom igen søndag.

Den eneste danske burmeser, der ikke fik nogen synderlig god placering, var søde Sander :slight_smile: Men han hyggede sig (bortset lige fra en periode efter at han var blevet skræmt af et eller andet) og fik ros for sit temperament - som er det, han kommer på udstilling for at vise frem.

Det er en meget hyggelig udstillingsform, som kun kan anbefales :slight_smile:

mjaaa- rynke blev champion alter. heller ikke denne form passede havheksen. men hun tog det da pænere. og publikum og andre udstillere syntes det var sjovt at se hende så det er jo fint s

Jeg var jo TICA debutant, men det var rigtigt sjovt.

Havde jo TT’s søster med, som han bøllebankede i Best in Breed i alle ringe. En enkelt dommer valgte at sende både TT og Tortie i final, og der fik hun en flot 3. plads.

Lille baby Voodoo klarede sig super, duper, var i alle fem finals og fik flotte placeringer fra 5. plads til en 1. plads, så det var stort. Hendes nye “mor” var med på sidelinien, så vi var to stolte “mødre” :slight_smile:

Og min stolthed over TT kender ingen grænser, han er bare for lækker den knægt, ham lægger jeg meget gerne opdrætternavn til.:høhø::smiley:

KH
Linda

[quote=Temple Bar;347958]Den eneste danske burmeser, der ikke fik nogen synderlig god placering, var søde Sander :slight_smile: Men han hyggede sig (bortset lige fra en periode efter at han var blevet skræmt af et eller andet) og fik ros for sit temperament - som er det, han kommer på udstilling for at vise frem.

Det er en meget hyggelig udstillingsform, som kun kan anbefales :)[/quote]

Han var bare så sød da han helt rødøjet af træthed sad på din arm og sov…:hjerte::hjerte::hjerte:

KH
Linda

[quote=mea culpa;348039]Og min stolthed over TT kender ingen grænser, han er bare for lækker den knægt, ham lægger jeg meget gerne opdrætternavn til.:høhø::smiley:
[/quote]

Ham kan du også roligt være stolt af :thumbup::thumbup:

Jeg har haft gang i lidt detektivarbejde i dag og har sørme fundet det interview jeg deltog i i går i Strib.

http://www.dr.dk/Regioner/Fyn/Indslag/2010/03/15105532.htm

Der er to interviews på siden.

Det øverste er med mig og jeg lyder ikke helt så vrøvlet og usammenhængende som jeg havde frygtet, men der er også klippet i det :høhø:

Det nederste er med Mettes (Justice) Jakob, han fortæller om deres Cooner.

Pudsigt som ham Doktor Nielsen stiller os begge næsten de helt samme spørgsmål :øhmm:

http://www.tv2fyn.dk/video/29017

Interview fra udstillingen :slight_smile: Skal lige siges at der først tales om udstillingen ca. 16 min. henne i indslaget…

Eva K med sin Diego er med :høhø: