Tica og Thai katte

Nu har jeg ligesom fiorstået at Tica har godkendt Thai katte…

og da mine orientaler er i “familie” med thai katten er jeg lidt nysgerrig…
Kan en Thai kat uden stamtavle(man har jio ikke kunne få den før) få stamtavle på en tica show… og hvis den kan… hvordan foregår det så…

Som sagt er jeg nysgerrig… Jeg har ikke selv racen, men jeg synes den er flot. (selvom jeg selvfølgelig bedre kan lide dem der er lid mere ekstreme end thai…)

Thai-racen er faktisk (endnu) ikke godkendt i TICA, så det er en misforståelse. Racen er undervejs i processen mod godkendelse og udstilles i denne forbindelse i evalueringsklassen Preliminary New Breed. Om den senere opnår fuld anerkendelse kan man endnu ikke sige med sikkerhed. Derimod er den godkendt i WCF, hvor de fleste også er stambogsført. Efterfølgende godkendelse i andre forbund handler derfor oftest om overførsel af stamtavler fra oprindeligt forbund, ikke om godkendelse af uregistrerede katte.

Reglerne for novicegodkendelse af anerkendte racer kan du i øvrigt finde i TICAs Registration Rules § 37.3.3:

37.3.3 Requirements for Registration. The cat must be the product of two registered representatives of the breed with the exception of cats of unknown or unregistered ancestry for which proof of origin is available and such origin is acceptable for the breed in question. Such cats may be registered as first generation purebreds providing the application is accompanied by a health certificate, customs declaration, air bill, or similar evidence of origin. For a domestic breed, a signed Certificate Form (Form R-4067) from three TICA Allbreed judges must be submitted stating that they have handled the cat in question and find that it sufficiently meets the standard for its breed for use in a breeding program.

[quote=Pil;53822]Thai-racen er faktisk (endnu) ikke godkendt i TICA, så det er en misforståelse. Racen er undervejs i processen mod godkendelse og udstilles i denne forbindelse i evalueringsklassen Preliminary New Breed. Om den senere opnår fuld anerkendelse kan man endnu ikke sige med sikkerhed. Derimod er den godkendt i WCF, hvor de fleste også er stambogsført. Efterfølgende godkendelse i andre forbund handler derfor oftest om overførsel af stamtavler fra oprindeligt forbund, ikke om godkendelse af uregistrerede katte.

Reglerne for novicegodkendelse af anerkendte racer kan du i øvrigt finde i TICAs Registration Rules § 37.3.3:[/quote]

Puha det var heldigvis det samme jeg havde svaret et andet sted -høhø Og som sagt kender vi en opdrætter i Tyskland af Thai - hun vil kunne fortælle dig meget mere Line: Herzlich Willkommen - Welcome og hun talte om også at komme til Strib -forelsket

Hvad er en thai kat? En form for siameser, synes jeg, at jeg kan se på den hjemmeside? Er ikke lige stødt på navnet før.

Hvor e de bare smukke -love

de er det man kalder for en gammeldags siameser…

Man siger at siameseren oprindeligt så ud som dem, men igennem tiden er opdrættet mod at være mere ekstrem (den siameser/orientaler vi har i dag kaldes også den moderne orientaler)

Men ja meget flot kat… og ærgeligt at den ikke er godkendt

Jep det var sådan de så ud, da min mor havde Siameser…

og ja, det er ærgeligt de ikke er godkendt