TICA show åbner for tilmelding den 25/8

Endelig kan vi præsentere Danmarks første TICA show! Det er med stolthed, at Viking Cats løfter sløret for:

“Den grimme ælling”

En 8 rings TICA udstilling i Strib Fritids- og Aktivitetscenter, Ny Billeshavevej 1-3, Strib, 5500 Middelfart, den 8-9 november 2008

Vores dommere bliver:

Kurt Vlach, Østrig - AB/SP
Pat Harding, USA - AB/SP
Adriana Kajon, USA - SP/AB
Vickie Shields, USA - SP/AB

Kom og deltag i denne historiske begivenhed i TICAs verden. Der bliver lotteri med flotte præmier, konkurrence om bedst pyntede bur, publikumspris, overraskelser, en fødselsdagsfest, festbanket lørdag aften, og meget, meget mere. Vi åbner for tilmeldinger til udstillingen på mandag den 25/8, og der er “Early Bird”-rabat på alle tilmeldinger og betalinger, vi modtager inden 8/9.

Hvis du ved, at du vil deltage, men endnu ikke ved hvilke katte, du kunne tænke dig at udstille, er der mulighed for at tilmelde såkaldte “placeholders”, således at du blot reserverer plads. Så skal vi bare have oplysningerne om kattene inden tilmeldingsfristens udløb den 20/10, så vi kan få dem med i kataloget. Du kan både betale med bankoverførsel og med Dankort og andre kreditkort på hjemmesiden - det er så nemt, som det kan blive! “Early Bird”-tilbuddet gælder frem til 8/9. Fra 9/9 og frem til 20/10, eller til opnået halkapacitet, er der åbent for tilmeldinger til normalpris. Vær opmærksom på, at vi har plads til max. 150 katte!

NB: Du behøver ikke være medlem af hverken TICA eller Viking Cats for at deltage, og din kat behøver ikke være registreret i TICA (med mindre den er af racen Korat eller en endnu ikke fuldt godkendt race). Både racekatte og huskatte er meget velkomne; priser og vilkår for deltagelse, vaccinationsregler m.m. findes på hjemmesiden eller oplyses ved henvendelse til klubben.

En tilmelding én dag inkluderer 4 bedømmelser i 4 ringe, en tilmelding begge dage inkluderer 8 bedømmelser i 8 ringe. Man skal altså ikke betale ekstra pr. bedømmelse. Hvis du har spørgsmål til tilmeldingen eller andet, kan du kontakte klubben på [email:l0vev3t9][email protected][/email:l0vev3t9], så skal vi hjælpe dig videre.

Medlemmer af Viking Cats får 10% rabat på alle tilmeldte katte. Vi håber, at I vil tage godt imod udstilingen og være med til at skabe en succes.

På hjemmesiden http://www.viking-cats.dk/Udstilling/naeste_udstilling.php findes en online spiseseddel med mere information, den kommer også snarest som pdf-fil. Du er meget velkommen til at printe og videredistribuere spisesedlen til alle katteinteresserede, så vi kan få budskabet spredt.

Clerks, stewards og frivillige hjælpere modtages med kyshånd. Kontakt vores show managers på [email:l0vev3t9][email protected][/email:l0vev3t9], hvis der er noget, du kan hjælpe med, eller hvis du vil donere gaver eller præmier.

Standplads kan reserveres hos Thomas, [email:l0vev3t9][email protected][/email:l0vev3t9]. Ringsponsorater er også meget velkomne. Der bliver i alt 4 AB ringe og 4 SP ringe til sponsorater, og det koster DKK 750,- for en hel AB ring og DKK 500,- for en LH eller SH SP ring. Alle kan sponsorere en ring, både klubber, opdrættere, forretninger og privatpersoner, og du kan dele et sponsorat med en ven, hvis du har lyst. Alle sponsorer får en gratis A4-annonce i kataloget, og får deres navn trykt på et af båndene på alle kokarderne i den pågældende ring. Det er med andre ord en rigtig god måde at støtte klubben og udstillingen, og samtidig skabe lidt reklame. Ringsponsoraterne reserveres efter først-til-mølle, så det gælder om at være hurtig. Kontakt Thomas, [email:l0vev3t9][email protected][/email:l0vev3t9] hvis du vil vide mere eller høre om yderligere annonceringsmuligheder. Sidste frist for bestilling og betaling af ringsponsorat er 8. september 2008, herefter skal kokarderne bestilles. Reproklart materiale til kataloget modtages indtil 20. oktober.

Æhm. Er det bare mig der ikke kan finde datoen for selve udstillingen? :?

Host-host ups - ja, nu er den tilføjet.

Hehe. Super. Hvad er prisen? Var inde på katteklubben Viking, men kunne ikke helt hitte noget om udstillingen endnu? :slight_smile:

Siden er her http://www.viking-cats.dk/Udstilling/na … illing.php :slight_smile:

Pil hvad kommer det til at koste at komme ind og se udstillingen :?

Under udstilling står der priser -

  1. takst, tidlig tilmelding. 25/8-8/9*
    Tidlig tilmelding · Early Bird
    Betalt inden 8/9*
    DKK 250 DKK 470

  2. takst, almindelig tilmelding. 9/9-20/10*
    Almindelig tilmelding · Regular
    Betalt inden 20/10*
    DKK 260 DKK 490

  3. takst, sen tilmelding. 21/10-25/10
    Sen tilmelding · Tardy Turtle
    Betalt inden 25/10*
    DKK 300 DKK 550
    *** Medlemmer af Viking Cats får 10% rabat på ovenstående priser ***
    Kat uden for konkurrence:
    Exhibition only:
    DKK 150 DKK 260
    Dobbeltbur til én kat, ekstra: DKK 75 DKK 120
    Pusleplads · Grooming space DKK 120 DKK 240
    Katalog (1 pr. udstiller, obligatorisk) DKK 20 DKK 20

Lone - Tak, det er nok bare mig der ikke kan finde det.

Er “den grimme ælling” hallen eller hvordan?

Nej det er temaet :slight_smile:

Ah. Festligt. :slight_smile:

Åhhhh…en temaudstilling…med præmier for burdekoration…

Jeg er da næsten nødt til at komme med :stuck_out_tongue:

Men for syv sytten, så er der FIRE udstillinger i november…av min pengepung…og av min overtalelsesevne til chaufføren.

Bortset fra det…så kommer jeg nok til at melde Kongen til…Gizmo må da om nogen være “manden” for en TICA-udstillingen med det temperament han er velsignet med -forelsket

Vi skal helt klart med, så jeg vil straks se om man kan finde et hotel der vil have os :smiley: :smiley:

har bare glædet mig sååååååå meget til at denne udstilling skulle komme :smiley: :smiley: :smiley:

Jeg også utroligt gerne med…

hej Pil

der står på hjemmesiden : Enkeltbur 60 x 60 x 75, dobbeltbur 60 x 60 x 150. Der er et begrænset antal pladser til enkeltkat i dobbeltbur, de fordeles efter først-til-mølle. Burene opstilles i ringformat og må ikke tildækkes 100% af gardiner, af hensyn til publikum.

betyder det at man ikke kan bruge almindelige burgardiner som dem her ?

eller er de ok ?

Jeg tror - uden på nogen måde at være sikker - at opstilling i ringformat betyder at udstillerne (dig) sidder på den ene side af buret (den med lågerne) og publikum går på den anden side af burene og kigger ind - altså skal burgardinerne kunne hænges op uden bagstykke hvis de skal være egnede…

Nemlig, man skal ikke tildække bagvæggen helt, fordi publikum skal være på “ydersiden” af burene, mens udstillerne kan sidde på indersiden. Mange vælger at hænge lidt sidegardiner op ligesom dine, men man skal kunne “se” igennem, sådan her:

Billedet viser forsiden af buret, som publikum ser - lågerne er på bagsiden, og der står også et par stole, så ejerne kan sidde og snakke med deres katte. På den måde slipper man for at publikum står tæt om en, når katten skal ind og ud af buret, for det skal man jo nogle gange på sådan en udstillingsdag.

Hvordan for poly´erne på Tica´s udstillinger?
Har i en new treat klasse? ( eller hvad den nu hedder :S )

New Traits, hedder klassen - det er en evalueringsklasse, og den oprettes, hvis der tilmeldes katte i den pågældende kategori. :slight_smile:

Jaaaaa - det var det den hed! -thumbs
Oprettes den hvis bare en eller 2 katte tilmeldes ?

Ja, såvidt jeg da ved - så bliver det bare kun de 1-2 katte, der skal konkurrere mod hinanden. Men jeg skal lige spørge nogen med mere styr på det, så vender jeg tilbage, når jeg er sikker. :slight_smile: