TICA-show i Albertslund 12-13. marts

Jeg lægger ud med lidt pral :slight_smile:

Jeg havde kun Bowie med, til gengæld sad jeg som clerk, så Malle havde fået fornøjelsen af at slæbe Bowie rundt til dommerne - tak Malle!

Bowie var oppe i alle 5 ringe, og selvom han ikke synes det dér ind og ud af bure var helt en fest, klarede han det rigtig fint! I 3 ringe blev han bedste MCO-kastrat og i de samme 3 ringe var han i kastrat All Breed finale (der var 29 kastrater) og fik en 2. plads og to 1. pladser!

Jeg synes han klarede det fantastisk, min ‘lille’ dreng :hjerte: I dag får han en hjemmedag, for der er ingen grund til at presse ham …

Tillykke med din drengs fine resultater :wink:

Endnu engang tillykke med din store dejlig baby :klap:

Jeg var med for første gang, og luftede Callisto (Dushara Assuan) .

Han tog det super flot og blev udtaget til til 2 finals:

Allbreed Alter, hvor han blev nr. 9 og Specialty hvor det blev en flot 3. plads med masser af ros fra den engelske dommer, som virkelig godt kunne lide ham :wehu:

Han tog dagen superflot og gjorde det generelt godt i ringene. Dog blev han lid stresset af de andre katte, som han i ringen fik lidt for god øjenkontakt med, så der kom et par hvæs fra min ellers så blide dreng.

Sidst på dagen var han ved at blive træt og gad ikke længere gå frivilligt ud af buret.

Det var en sjov dag med en dejlig anderledes udstillingsform, men også en dag, der kræver sit af katten, og jeg er ikke sikker på det er noget for alle mine misser, men selv præver jeg det gerne igen :thumbup::thumbup:

Jeg havde også en rigtig hyggelig dag i smadder godt selskab :slight_smile:

Jeg havde min hjemmebryggede dreng Thomanis Cherry Garcia med, som tog udstillingsformen flot. :ok:

Han blev udtaget til final i alle 5 ringe :thumbup: Det blev til en 10 plads, to 8 pladser og en 3 plads i all breed finals, samt en 4 plads i en speciality final.

Derudover fik han i den ene congress (den som skulle have været male men blev lavet lidt om pga for få katte) en 4 plads og i den anden congress (particolour = med hvid) en 1 plads!! Jeg blev virkelig overrasket, for jeg troede slet ikke han blev placeret i den finale :smiley:

Udover finalerne fik han mange rosende ord med på vejen, især Pascal var ret vild med ham og sagde at han profil var “Straighter than straight!” :ok: Han stod også og snakkede om ham med sin dommerelev og de blev enige om at de håbede på at komme tilbage næste år, så de kunne se min dreng helt voksen, for han er jo kun 9 mdr. nu :wehu:

Tak for en rigtig hyggelig udstilling til Viking Cats :thumbup:

Og stort tillykke til alle jer andre med de flotte resultater :slight_smile:

Stort tillykke til smukke Cherry :thumbup:
Han havde heldigvis osse tid til at være fotomodel, da jeg skulle have et reklamefoto af hans hule …

Tillykke til alle dem der kom hjem med flotte titler :wehu:

Jeg har haft en fysisk hård, men dejlig weekend blandt kattetosser … havde et flot salg, så det har været det værd at knokle … og det gør smerterne lidt nemmere at holde ud :cool2:

Jeg kender ikke rigtig resultaterne for mine to rødder… Sad nemlig clerk begge dage…
Men - jeg tror at det lørdag lykkedes at b.live best Alter over Bowie i hver fald en gang… Lille Pusling er nemlig endelig blevet voksen! :slight_smile: Eller i det mindste hang han bedre sammen på denne udstilling, end han har gjort længe :thumbup: og det blev belønnet… to eller tre finals søndag og to finals idag…
Brian måtte endda se sig slået af Thane i nogle ringe… Jeg tror det er blevet til to finals lørdag og to idag…

Jeg havde den store fornøjelse ifør, at Thane blev udtaget til Final i den ring, hvor jeg også sad clerk… Hvis I vidste, hvor dejligt det er at høre en dommer fortæle begejstret om ens kat - uden at dommeren aner, at ejeren sidder 1 meter væk og gør sit bedste for ikke at smile stort :slight_smile: I Denne Speciality ring blev han nr 4 lørdag…
Søndag må jeg indrømme, at jeg vil huske meget længe…
For… hvor ofte er det lige, at en ejer kan sige, at man har TO katte i samme final - hvor der pgr det lave catcount kun er udtaget ialt fem katte? :wehu: Da “min” dommer havde udtaget sine fem katte til Final, gik hun heldigvis lige hen i en anden ring for at spørge om noget, så jeg fik tid til både at danse krigsdans, holde op med at have gåsehud over det hele og stoppe med bare at sidde og smile stort, Og var derefter i stand til koldt og nogenlunde nøgternt at notere at Brian blev 4 og Thane 3 Best Alter i Speciality :slight_smile:
Nujjj… jeg var ved at revne af stolthed!!! Især fordi drengene begge fik enormt stor ros for kondition, grooming og ja bare alt… At Thane brummede en del var okay - det sker for de der teenagere…
(Jeg elsker simpelthen den måde TICAs dommere håndterer kattene på… professionelt, venligt, håndfast og alligevel meget skånsomt! De kan få de fleste katte til at falde så meget til ro, at man nogle gange bare sidder og gaber beundrende. :slight_smile: Set op til flere gange også i denne weekend hos “min” dommer… )

Uden at have regnet på det, så tror jeg at der er hentet point nok til at Brian burde være blevet TripleGrandChampionAlter og måske endda Quadruple… Og Thane er formentlig blevet DoubleGrandChampionAlter…
Ganske god weekend for mine to drenge :slight_smile:

Stor tak til Jannie, Inge, Mirea og Camilla for at vise min drenge frem på så god måde… og Især til AD Gammelmor for at være der for Thane, da det hele blev lidt for meget…

Og til lykke til jer alle… jeg ved der er nogle som har endda rigtig fine resultater med hjem :slight_smile:

Cæsar blev så vidt som jeg kan regne, Supreme Grand Master idag:wehu::wehu::wehu:

Jeg havde også min hun kat med, hun klarede det så flot, jeg måtte dog trække hende fra de sidste 2 ringe i dag, det var ved at blive for meget for hende. Det er trods alt første gang hun er med ude :hjerte: Hvad hun har opnået må jeg vente på Tica for at finde ud af.

Nu kan man jo også bruge en udstilling til at få en god snak med en god ven :tihi:

For ikke indviet, så bor Brian og Cæsar ikke sammen

Hvor er de bare fine de fladsnuder, nu er det en del år siden jeg har showet, men er man holdt op med at klippe/plukke øjenbrunsknurhår af ? lol ved ikke lige hvad det hedder…
Tillykke med resultatet de er smukke begge to, jeg er så mest til bicolour, men kan se at de to er lige smukke :slight_smile:

Lørdag havde jeg Galliano med og han havde som forventet større underholdningsværdi end udstillingsværdi :hjerte: Han fik ingen finals, men fik til gengæld vist sit publikum, hvordan man udnytter pladsen i dommerburene til at slå kolbøtter :smiley:

Søndag havde jeg killingerne med og de tog det virkelig flot. Det meste af tiden sov de, men samtlige killingekøbere kom forbi og hilste på dem og der var også publikummer og udstillere, der fik lov at gramse. Da dagen var slut, var der ikke flere visitkort tilbage i holderen :wink:

I modsætning til FIFé kunne de ikke få en dommerbedømmelse, så de var kun med for hyggens skyld og den opgave blev de mestre i :thumbup:

Cæsar har ingen stamtavle (internatskat), så han stiller som HouseHoldPet - HHP… det betyder, at hans grooming ikke behøver at involvere fjerrnelse af tufser eller forming af hovedet eller andet - han skal “bare” have en fin og ren pels uden knuder, men med god struktur… For ham handler udstilling om kondition, personlighed, og temperament
Brian skal derimod igennem hele møllen, da han udstilles som Perser… Brians øjenbrynshår er derfor delvist klippet væk i forbindelse med at jeg skulle fjerne en masse hår ved øjnene for at “åbne” dem noget mere… Idag udstilles persere helst “naturligt” i modsætning til tidligere, hvor de fik plukket både dækhår og var dynget til i pudder… Heldigvis - dét arbejde ville jeg nemlig være meget for doven til :smiley:

Først et STORT TAK til Viking Cats for endnu et helt fantastisk show, I gør det knagenme godt :klap::klap::klap:

Løedag gik det fuldstændig som jeg havde forventet, Crazy fik “bank” i alle 5 ringe af Teresa’s lækre Craic, men han blev dog nr. 2 i de 5 ringe :cool2:
Crazy fik dog en Congress final og blev 8. best :slight_smile:

Søndag var Teresa så sød at trække Craic i 3 ringe så Crazy havde mulighed for at få en Final og dermed måske en titel :slight_smile:
Crazy gik i final i de 3 ringe og fik en 10 best AB, en 8. best AB og en 3. best SP :wehu:
Så så vidt jeg har regnet på det er Crazy i hvert fald Grand Champion og han ligger meget tæt på en DGC titel, så jeg er meget spændt på om det er den ene eller anden titel han har fået, jeg skal bare lige have fundet ud af de sidste point eller også venter jeg på at TICA får det regnet sammen for mig :tihi:

Søster Nikki var også med og hun og Teresa’s pige skiftedes til at blive 3 og 4 i alle ringene efter Craic og Crazy :slight_smile:
Nikki elsker bare show og al den opmærksomhed hun får så det er bare så herligt at have hende med :hjerte:

Et stort stort tillykke til alle jer andre med jeres resultater og titler :klap::klap:

Tillykke med week-endens flotte resultater :slight_smile:

Vi var kort forbi i går formiddag, og nåede lige at se et par ringe, få snakket med en del venner, og få brugt penge hos Ann-Dorrit :tihi:, inden vi måtte videre i dagens program.

Jeg vil også gerne takke Viking Cats for en dejlig udstilling - som var temmelig forvirret for mit vedkommende (især lørdag), da jeg både havde kastrater og fertile med. Jeg har sikkert misset nogle finals - dvs jeg véd, jeg har misset mindst en kastratfinal om lørdagen (jeg har haft mailet med dommeren efterfølgende). Det bliver spændende at studere de officielle resultater senere, når de er kommet op på TICAs side.
Lørdag fik jeg en god snak med dommereleven om Korater - søndag kunne jeg se, hun havde taget mine “guldkorn” til sig.

Kæresten og jeg var forbi et par timer lørdag, hvor min kæreste blev lidt trist til mode, da han så nogle birmaer med samme farve og maske som hans barndoms siameserdreng som desværre blev meget syg. Han synes først alle bimserne så triste ud, men det var jo i virkeligheden hans sorg der skinnede igennem der…

Vi var en del gange forbi Marsinis to hvide EXO skønheder, og fik også hilst på både cæsar, lille my og brian. Der var én perser mere vi var forbi nogle gange, men kun for at kigge lidt på afstand, for den virkede bestemt ikke tilfreds og lå i samme stilling, samme sted og med ørerne lagt ned. I sidste ende var det den jeg havde allermest lyst til at stjæle med hjem.

Vi faldt begge i svime over diverse skønheder - bengaler - somalier - aby’er - briter - korater - russere osv. Især en lille sort panther-dreng (husker ikke racen) - lille, fin og meget sød! Desværre nok en tand for aktiv til os, men det gør sig nok gældende for de fleste af de racer vi var ved at falde bag over ved pga deres utrolige skønhed. Jeg blev lidt intimideret af størrelsen på MCOerne, men flotte det var de bestemt.

Bombay tror jeg :slight_smile:

Det er da også rigtigt! Tak for det :slight_smile:

Først en kæmpe stor tak til alle der gjorde denne udstilling så kanon god :tak:
Så et stort tillykke til alle med deres flotte resultater :wehu:

Vi havde Penny, Lucy og Blackie med, tøsebanden :hjerte: Glenn han udstillede Lucy og Blackie, så jeg var helt tom og skulle kun udstille Penny, så det var godt at jeg lørdag også fik lov og gå med Camilla’s Bowie og med en dejlig perser pige som jeg gik med både lørdag og søndag, hun var noget af det sødeste, da hun lige fandt ud af at jeg ikke var farlig, hun kunne godt have været med hjem i lommen :høhø:

Jeg vil gerne sige tak til Jojo og MoMo, for at tage sig af mine katte søndag formiddag da vi smuttede til min niece’s barnedåb, i er bare nogen svesker :venner:

Penny var oppe mod en hel flok lækre kastrater så hun nøjes med at hygge og charme med publikum, og kysse et par dommere :smiley:
og hvis jeg ellers kan regne så er Blackie og Lucy blevet GC i denne weekend :wehu:

Tak til Lone , Maj-Britt og Annie for at efterlade slikbøtten i mit bur, mums det var godt :venner:

Ja jeg var de jo med Walledrengen… men allerede lørdag lukkede han ned og viste mig tydelig at han ikke kunne li’ det… Så selv om det gør ondt, har jeg lovet ham højt og helligt at han ikke skal udstilles mere… det er slet ikke ham desværre.
Så søndag absede jeg ham og lod ham slappe af i sit bur.

Men så havde jeg så til gengæld glæde af Marlenes Lucy og Penny - de dejlige tøser :love2:
Og en sød lille Perserpige Shangri la - nøjs hun var sød, men hold da op hun var noget helt andet at bære rundt på end en stor coon. Just en lille fluffy pelsmis hihi

1000 tak for en dejlig weekend og superlækker udstilling :slight_smile:

Nu skal Master støves af og motioneres godt hen over sommeren - så må vi se om han skal med til novemberudstillingen :wink:

Tillykke med resultaterne allesammen! :thumbup:

Jeg var der som publikum lørdag og var ret begejstret for udstillingsformen. :ok: Det var meget mere overskueligt, når burene stod i ringe og ikke i lange rækker. Det må også være rigtig dejligt for udstillerne, at have plads kun til dem, hvor der ikke render en masse publikum rundt.
Og så var det spændende at se nogle af bedømmelserne, selvom det tit var svært at høre hvad dommerne sagde, desværre.

Jeg fik set rigtig mange kattegale-katte :tihi: Det er altid sjovt, når man kan genkende kattene.

Hvis jeg en dag skal prøve at udstille, så vil jeg helt klart forsøge med en TICA-udstilling :slight_smile:

[QUOTE=Blabl;562497]Tillykke
Og så var det spændende at se nogle af bedømmelserne, selvom det tit var svært at høre hvad dommerne sagde, desværre.

[/QUOTE]

Ja, der var desværre rigtig mange der jappede løs når dommerne endelig sagde noget, og man kunne tydeligt høre at det i hvert fald ikke var deres katte der var på bordet, for de var ret ligeglade. :frowning: Jeg var dog også ligeglad med om folk mente jeg var en gimpe og tyssede derfor flere gange på dem. Det hjalp :ok: