Tica show papirer

er der nogen herinde der ved ,hvad man gør når man har været på tica show,og bagefter modtager et brev som hedder et courtesy letter,hvor der står at kattene er pending.hvis jeg har forstået det korekt,så skal jeg efterfølgende registrere de 2 katte i tica,og derefter vil de modtage titlen,de vandt på showet,er det korekt:?:?:?

Ja, det er korrekt. jeg vidste heller ikke helt hvad jeg skulle stille op med brevet, men der står en rigtig god forklaring på hvordan man registerer sig/kattene på viking-cats hjemmeside. Kan ikke lige huske linket.

Bingo -googlede lige lidt. Her står der mere
http://www.viking-cats.dk/Bliv_medlem/registrering.php

[quote=Eva K;161272]Ja, det er korrekt. jeg vidste heller ikke helt hvad jeg skulle stille op med brevet, men der står en rigtig god forklaring på hvordan man registerer sig/kattene på viking-cats hjemmeside. Kan ikke lige huske linket.

Bingo -googlede lige lidt. Her står der mere
http://www.viking-cats.dk/Bliv_medlem/registrering.php[/quote]

så havde jeg da forstået lidt:tihi::tihi: tusind tak for hjælpen:):):slight_smile:

Det var så lidt :slight_smile:

Det er som Eva siger du skal registerer kattene for at deres opnåede point kan blive reg. med den pågældende kat. Det koster for 15 dollars for TICA medlemmer og 17 dollars for ikke-TICA medlemmer. Du vil så modtage et reg. bevis på katten(e).
Hvis katten har opnået point nok til en titel, vil du bagefter modtage et brev om at katten har opnået xx point til xx titel. Det brev skal du så svarer tilbage på hvor du samtidig betaler 5 dollars for at få titlen registereret. Du vil så modtage et bevis på kattens titel efterfølgende.

Jeg modtog osse sådan et brev og vidste ikke rigtig hvad jeg skulle gøre :S
Men eftersom Bambina ikke skal udstilles igen, så vil jeg ikke gøre noget som helst ved det … selvom hun nok er berettiget til en fin titel efter hendes 5x 1. plads og Best of best, vi har bare ikke noget at bruge det til -fin

[quote=Skattekat;161970]Jeg modtog osse sådan et brev og vidste ikke rigtig hvad jeg skulle gøre :S
Men eftersom Bambina ikke skal udstilles igen, så vil jeg ikke gøre noget som helst ved det … selvom hun nok er berettiget til en fin titel efter hendes 5x 1. plads og Best of best, vi har bare ikke noget at bruge det til -fin[/quote]

sådan det ski da et flot resultat,naj jeg blev også lidt usikker på hvad jeg skulle gøre,så derfor spurgte jeg,og folk er smadder søde til at svare:):slight_smile:

[QUOTE=Skattekat;161970]Jeg modtog osse sådan et brev og vidste ikke rigtig hvad jeg skulle gøre :S
Men eftersom Bambina ikke skal udstilles igen, så vil jeg ikke gøre noget som helst ved det … selvom hun nok er berettiget til en fin titel efter hendes 5x 1. plads og Best of best, vi har bare ikke noget at bruge det til -fin[/QUOTE]

Er Bambina fertil kan afkommets stamtavler smykke sig med mors titel

Det kan de vel ikke i en Fife stamtavle eller er der noget jeg har misset :?

Jeg troede nemlig kun det var på TICA/CFA stamtavlerne de titler kunne bruges.

Bambina er min lille huskatte-killing, så ingen stamtavle og der kommer heller ikke nogen afkom :slight_smile:

Tjah … nu var det sådan, at hun ikke havde nogen konkurrence :stuck_out_tongue: … jeg var nok ved at revne af stolt, hvis hun rent faktisk havde vundet over en anden kat :tihi:

Og jeg har over hele hovedet ikke rede på titler og point fra alle de bedømmelser: 2 stk fra hver af de 5 dommere…
En, der var noget med farvegruppe (som den eneste i sin vandt hun den vist automatisk).
Og en anden, der gav en roset: Et par 8ere, et par 5ere og en fin First (lyserød - hun er vel perser :tihi: ).
Selv med en lille kopi af et fint skema fra nogen (tak :slight_smile: ) har jeg ikke kunnet holde rede på det - jeg havde nok at gøre med at tage mig af mere-og-mere-sur Gia og hvor skal vi nu være henne, nogle gange 2 steder på een gang.
Ak ja. TICA er vist ikke for hverken mig eller Gia.

[quote=MiSi;163890]Og jeg har over hele hovedet ikke rede på titler og point fra alle de bedømmelser: 2 stk fra hver af de 5 dommere…
En, der var noget med farvegruppe (som den eneste i sin vandt hun den vist automatisk).
Og en anden, der gav en roset: Et par 8ere, et par 5ere og en fin First (lyserød - hun er vel perser :tihi: ).
Selv med en lille kopi af et fint skema fra nogen (tak :slight_smile: ) har jeg ikke kunnet holde rede på det - jeg havde nok at gøre med at tage mig af mere-og-mere-sur Gia og hvor skal vi nu være henne, nogle gange 2 steder på een gang.
Ak ja. TICA er vist ikke for hverken mig eller Gia.[/quote]

Nej, det var lige godt alt for galt at Gia vandt 1. pladsen og slog 29 andre kastrater - det var lige godt meget at skulle finde sig i -høhø

Dommerne var vilde med Gia, det var synd hun blev så sur - og synd også, at du heller ikke trivedes med udstillingsformen Misi. :frowning:

[quote=Dorthe Andersen;163913]Nej, det var lige godt alt for galt at Gia vandt 1. pladsen og slog 29 andre kastrater - det var lige godt meget at skulle finde sig i -høhø

Dommerne var vilde med Gia, det var synd hun blev så sur - og synd også, at du heller ikke trivedes med udstillingsformen Misi. :([/quote]
fnis :tihi: Jamen, det kommer til stadighed bag på mig, at min lille genbrugsmisse er en (første) præmiepige - måbe.
Efter hver udstilling har jeg kigget og tænkt - ja, hun er dejlig, charmerende, en personlighed, og jeg er vild med hendes ører og hale og - ja, vel egentlig alt det, der gør hende til en pæn perser. Her i påsken - jo, jeg nyder synet, hun er flot, og nu lyder jeg sikkert helt dok-dok, men forstå mig ret, jeg fatter det ikke rigtigt?
Jeg har svært ved at få de to ting til at passe sammen i mit hovede - hun er jo bare min dejlige Gisse?
Og aller-dejligst, når hun kalder på nus og kæl.
Det var da helt vildt, at hun blev First, jeg fatter det heller ikke, og da slet ikke, når jeg ikke har en dommerudtalelse på papir (Britta Busses hjerter, det kan jeg forholde mig til - plus Exc. dit og dat :ups:).
Uden Camillas hjælp havde jeg slet ikke klaret det i Solrød, jeg er altfor blond. Og at få mit hoved omkring den ide, at lilleGisse skulle være flottere end alle de andre?? De er jo alle flotte! Ikke mindst dine, Dorthe.

det betyder da ingen ting,dommeren syntes din kat var smuk,derfor vandt hun,det kan du sagtens være stolt af,det skal man have lov til:):):):hjerte:

Så, så har jeg endelig fået printet, udfyldt og postet papirerne til tica. (Valgte at sende pr. brev da jeg ikke kunne scanne)

Jeg vil gerne registrere mine katte - men jeg kan altså ikke huske resultaterne… :frowning: Nogen der ved, hvor jeg finder det?

Gitte - Du skal ikke bruge resultaterne når du skal registere? :slight_smile: Jeg brugte dem i hvert fald ikke, prøv at se på linket til guiden om hvordan

Du vil gerne registrere kattene og en evt. titel? Det er nemlig kun det sidste du skal bruge resultaterne til :ok:

Fik din kat en finaleplads? og havde den nogle direkte konkurrenter? Måske vi kan regne os frem til det. Jeg ved desværre ikke om der denne gang er en show-rapport, hvor man kan læse resultaterne ud af … men skal spørge :ok:

Justice - Hvordan får man titlen når man har reg. sin kat hos TICA? Jeg har sendt skemaet ang. reg. ind til TICA i USA. (Venter på svar pt.)

Jeg ved Diego fik point nok til den første titel, da vi var afsted der om søndagen. (Og han blev 2. best i en all breed ring)