TICA-udstilling i St. Merløse 19/20. maj 2018

Feks er Rappe jo faktisk normalt ikke meget for at hives ind og ud buret, men TICA formatet “overraskede” damen så tilpas meget, at det faktisk først var ved min fodfejl, at jeg ikke opdagede at hun blev for træt i sidste ring. :slight_smile: så formatet kan overraske katten positivt - at jeg så som udstiller synes jeg går det fra med væsentligt mindre end ved fife formatet er så noget andet :slight_smile: det er så som ens forventninger er skruet sammen.
Men jeg er ikke afvisende for at prøve igen senere, hvis det hele lige passer sammen :smiley:

1 Synes om

Min oplevelse med en kat, som udstilles i TICA for første gang var Mimi, som jeg var udstillet meget i FIFe.
Første dag var hun lidt irriteret, da hun var forvirret over, at skulle ud så mange gange, men dagen efter så hun SÅ klar. Hun var på og i super godt humør. Hun skulle nemlig bare lige finde ud af hvad det handlede om.

Det er lidt mere anstrengende, for de langhårede katte, men der udstilles masser af langhårede katte, så udstillerne lærer også at klargøre kattene på kortere tid. Pelsen og groomingen er vigtig, men dommerne bruger heller ikke lang tid på at pille ved pelsen på kattene.

1 Synes om

Helt ærligt hvad er der galt med A-teamet. Er der nogen som er super seje helte er det da Abyerne :sunglasses::smile::stuck_out_tongue_winking_eye:

Jeg håber en gang der kommer en congress jeg kan deltage i.

1 Synes om

Eller slinkies - vi kan lave én på kropstype :wink:

1 Synes om

Bliver der så holdt foredrag af nogle om de racer.

For mig var det sjoveste ved at være på tica at få helt nye øjne på mine katte, især fordi standarden er anderledes end fife, for peb.
Skulle jeg afsted igen engang, skulle det klart være med en kat som synes det at komme ud af buret på eventyr, er en fest.
Dream vil helst sove i fred, så hun synes jeg var lidt åndssvag, ligesom til racefremvisninger etc. Muffin ville sikkert synes det var sjovt.

Så synes Du skal kigge på dine dyr og deres personlighed. Så kan du prøve det og se hvad du selv synes

2 Synes om

Programmet for undervisningsdagen er nu fastlagt, og det kommer til at bestå af bl.a. et 2 timer langt seminar omkring burmeser/Bombay standarderne :slight_smile:

Derfor - og så fordi vi har rigtigt mange fine burmesere i Danmark (også en hel del, der har klaret sig ganske godt på TICA udstillinger tidligere) håber jeg på, at vi kan vise både nuværende og fremtidige dommere et bredt udvalg af burmesere, så de for en gangs skyld har noget at sammenligne med :smiley:

Så som en lille “gulerod” har jeg besluttet at donere en præmie fra Wand-erland Europe Facebook til hver 5. burmeser eller Bombay (de sidste har vi ikke mange af i Danmark), der bliver tilmeldt udstillingen - også selvom det “kun” er for 1 dag. Mine egne katte tæller ikke i dette regnestykke :slight_smile:

Dommer for den congress, der inkluderer alle fertile katte af racer, som begynder med “b”, bliver Steven Corneille, der er bengalopdrætter og medlem af TICAs Bengal Breed Committee - og samtidig et yderst underholdende og behageligt menneske, der glad og gerne fortæller en masse om de katte, han har på bordet, så kom frisk og vis også gerne f.eks. birmaer og balinesere frem (begge er meget små racer i TICA) :smiley:

2 Synes om

Nu nærmer udstillingen i Store Merløse sig og det bliver den største fest, vi har set længe :smiley:

Vi har fået en masse sponsorer og senest et spændende foderfirma, der pt. ikke er repræsenteret i Danmark, og der vil være goodiebags til alle udstillere, et KÆMPE raffle bord begge dage, flotte præmier til Best of Best og endnu flottere præmier til Overall Best of Best. Følg med på Viking Cats’ Facebook side for at se præsentationer af alle vores sponsorer :smiley:

Derudover vil man hele weekenden kunne hilse på - og også meget gerne støtte - Montys forældre. Monty kan desværre ikke lide at være i en udstillingshal, så ham lader de blive hjemme, men de vil have en masse produkter til støtte for Kattens Værn :smiley:

Lørdag aften vil der være showdinner, som er åben for alle (dog med forudgående tilmelding), og det plejer i høj grad at være en hyggelig aften :smiley:

Så kom glad og tag en kat eller to (eller tre) :stuck_out_tongue: under armen og prøv et nyt udstillingsformat eller genopfrisk mindet om hvordan man gør i TICA - Jenny sidder klar ved tasterne til at tage imod tilmeldinger og hjælpe med registreringer :smiley:

5 Synes om

Der er stadig åbent for tilmelding til TICA udstillingen i pinsen :smiley:

Vores congress for racer, der begynder med B er flyttet til søndag og vi mangler stadig en del katte for at kunne gennemføre den. Især ville det være dejligt at se nogle fertile bimser på udstillingen. De er sjældne gæster på TICA udstillinger, uanset land, men vi har nogle flotte eksemplarer i Danmark at vise frem :smiley:

Bjerget af præmier vokser nærmest dag for dag - vi har masser af gavekort, foder (både fra kendte og ukendte mærker), legetøj, guf, tilskud, menneskeguf og kunst at byde på, så kom og vær med - også selvom du aldrig har prøvet det før.

Jenny sidder som altid klar til at tage imod tilmeldinger på [email protected] :hjerte:

Blandt de mange ting, man kan se frem til på udstillingen næste weekend er en goodiebag til hver udstiller med gaver til både katte og ejere :smiley:

2 Synes om

Jeg kommer helt sikkert, og jeg glæder mig. :pompom:

1 Synes om

Dejligt at høre :smiley: Vi glæder os også :smiley: