TICA udstilling Solrød 14.-15. marts 2009

Fik også meldt mig ind i Viking Cats. :slight_smile:

Vil holde et vågent øje med hvornår sidste frist er. S

Jeg tror jeg må melde pas grundet økonomi. Jeg ville sygt gerne med. Synes bare det var så fantastisk sidst. Men det er dyrt at tage til sjælland :frowning: Skulle jeg afsted tog jeg helt sikkert Diego med igen (han er champion alter fra 1. udstilling, hvor vi var med søndag bare) og nok også Jako.
Men hvordan jeg skulle komme derover og om jeg skulle overnatte eller kun tage en dag…

Justice - ja, du var rigtig flink til at forklare på sidste tica udstilling, det var rigtig rart :slight_smile:

Kan man tilmelde for en dag eller skal man tilmelde for begge?
Og kan man selv vælge hvilken dag?

(dumme spørgsmål - i know ):sorry:

Ja vi skal helt sikkert med,men nu har jeg endelig modtaget brev fra Tica og så står der sku ikke nogen resultater fra sidste udstilling, Kun at jeg ikke kan tilmelde igen med disse katte uden at de er registreret øv øv jeg misdtede alle mine papirer jeg havde skrevet om hvilke resutater 0g point de havde fået sidst. :thumbdown: :thumbdown:

[quote=Poly-Cats;92954]Kan man tilmelde for en dag eller skal man tilmelde for begge?
Og kan man selv vælge hvilken dag?[/quote]

Man kan helt selv bestemme hvilke dage man har lyst til at komme :slight_smile: Dog skal det siges at de der valgt kun at komme lørdag sidste gang, var rigtig ærgerlige over ikke at have meldt til søndag også :stuck_out_tongue:

Rooolig nu. Det der står i brevet er at du skal registrere dine katte for at de kan få deres titel. Der findes jo ikke nogen forbud der giver titler til katte der er ikke er registeret hos dem vel?

Er det sådan et brev du har fået?

[quote=Hanne P;92877]
Mette… Jeg høre tit udtrykket TICA typet MCO… kan du forklare det nærmer…[/quote]

Nææ? Det må du spørge dem om, der bruger udtrykket :tihi:

Så vidt jeg er informeret er TICA standarden og FIFé standarden meget lig hinanden, netop fordi at FIFé standarden er modelleret udfra TICA standarden… så der er ikke de store udsving i hvordan Maine Coon-en beskrives :slight_smile:

Men jeg (og det er min egen personlige mening) oplever dog at nogle ting lægger de mere vægt på som fejl i TICA end feks FIFé og omvendt :slight_smile: Eksempler kan være at de i TICA ikke vælger katte som har;

Knæk på profilen, underbid og kalveknæethed (var noget jeg oplevede for første gang i Strib) … og mange dommere bryder sig ikke for dybteliggende øjne samt at ørerne ikke er store nok samt sidder bredt og hælder ud til siden.

Til gengæld behøver hagerne ikke at være fuldstændig i top for at katten bliver placeret okay :slight_smile:

Jeg har kun 1 gang hørt kommentarer omkring “forkerte” øjne i FIFé trods jeg har set en del hvor de burde trække ned. En overgang var knæk på profilen heller ikke et problem og få kigger på underbid og bid i det hele taget :slight_smile: Jeg har heller aldrig hørt en dommer udtale sig om kalveknæethed :slight_smile:

Til gengæld har jeg tit hørt at profilerne skal være alt andet end rette, at hagerne skal være helt med og at ørene skal være stoooooooooooooooore i FIFé :smiley:

Men det er bare min egen “subjektive” mening :slight_smile:

[quote=Cherry;92974]Er det sådan et brev du har fået?
[/quote]

Det er i hvert fald sådan et jeg har modtaget. Hvad skal jeg så gøre nu? (spørger nybegynderen :ups:)

Nu hedder jeg så også Mette så selv om du ikke spørge mig svarer jeg alligevel :stuck_out_tongue:

For det første er jeg enig med Mette B. Ud over det vil jeg tilføje at i TICA lægges der stor vægt på hele katte. Er den i balance, virker den sund og rask, er den glad osv. På FIFe udstilling har man nogen gang på fornemmelsen at 90% af pointene er placeret i hovedet af katten.

Så registrere du din kat (http://www.viking-cats.dk/Bliv_medlem/registrering.php) :slight_smile: Så får du et nyt brev med et fint registertingsbevis på din kat. Når det så er i orden får du et brev med hvor mange point din kat har og om den har opnået en titel. Jeg ved godt det virker lidt bøvlet første gang, man det er jo kun første gang det er sådan. Når man har en kat der er registeret kommer der bare et brev når man har point nok til en titel mere, så betaler man og vupti kommer et flot bevis på den nye titel [cat01.gif]

[quote=Poly-Cats;92830]Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at melde mig til, med 2 hjemmelavede polykræ…
Men nu må jeg liige se.
Hvornår er sidste tilmelding ( hvis der er en sådan )
Og melder man til via VikingCats hjemmeside?[/quote]

Husk at poly katte skal tilmeldes i New Traits klassen eller som huskatte. Vi åbner for tilmeldinger til Prinsessen på ærten den 19. januar 2009 på www.viking-cats.dk - jeg ved ikke hvornår vi lukker igen men ca. 14 dage før udstillingen :thumbup:

Jeps - vi lukker 1. marts eller ved opnået halkapacitet (og der er altså kun plads til 170 katte, så der kan hurtigt blive fyldt op). :thumbup:

Spisesedlen ligger her: http://www.viking-cats.dk/flyers/prinsesse.pdf

Nemlig. :smiley: Og man kan såmænd også læse om proceduren på Viking Cats’ hjemmeside:

http://www.viking-cats.dk/Bliv_medlem/vejledn-brev.php

[quote=Pil;93052]Jeps - vi lukker 1. marts eller ved opnået halkapacitet (og der er altså kun plads til 170 katte, så der kan hurtigt blive fyldt op). :thumbup:

Spisesedlen ligger her: http://www.viking-cats.dk/flyers/prinsesse.pdf[/quote]

Åh det lyder til man ikke skal vente alt for længe med at melde sig til. hmmmm

Hvor finder jeg egentlig prisen pr. tilmeldt kat, kan du hjælpe mig med det? :slight_smile:

Hæ - den kommer online efter næste bestyrelsesmøde, lige omkring tilmeldingen. Vi skal ha’ lavet budgettet helt færdigt først, ser du. :stuck_out_tongue:

Ahhh okay, på den måde. - Fino nok, jeg holder øje! :slight_smile:

Vi kommer helt sikkert med en flok katte :smiley: Penny kommer med og nok og en 2-3 killinger :smiley: Og vi glæder os :wehu:

tsktsktsk så skal vi have høvl af Penny igen - glæder mig, det skal være vores store fornøjelse :thumbup:

Jamen jeg overvejer skam at slæbe Absalon med eller en lille svensker :wink: Nogen der kan anbefale overnatning i nærheden af udstillingen hvor man må have kat med og det ikke koster en bondegård ?

MVH
Gitte

[quote=DK Sacala;93154]Jamen jeg overvejer skam at slæbe Absalon med eller en lille svensker :wink: Nogen der kan anbefale overnatning i nærheden af udstillingen hvor man må have kat med og det ikke koster en bondegård ?

MVH
Gitte[/quote]

Jeg faldt over noget med hotel i dette link: http://www.viking-cats.dk/flyers/prinsesse.pdf som Pil også satte ind højere oppe. - Jeg kender ikke til priser ellers, så ved ikke om dette er en god pris eller ej.