Til alle jer kvinder med bil - autobutler.dk!

Jeg har brug for jeres input… mest jer piger men også mændene hvis i har forslag :slight_smile:

som mange ved, så har jeg fået et job på et autoværksted, hvor jeg blandt andet står for en meget stor del af vores markedsføring.

Min chef har set IT-lyset, så jeg har fået ansvaret for at bringe kunder til butikken via www.autobutler.dk som er en ny portal hvor danske bilejere har mulighed for at sætte deres bil/værksteds opgaver i udbud og få tilbud fra en masse værksteder.

Ikke overraskende er jeg kommet i kontakt med autobutlers udvikler team og de har nu bedt mig om et møde hvor jeg foruden en masse erfaringer fra min tid som beta-tester og front-end tester har tænkt mig at bringe deres målgruppe fokus på banen…

for jeg har opdaget at 98 % af dem der bringer deres opgaver i udbud er mænd… :? :? :?

men ærlig talt - nok er der patriakalsk kønfordeling i forhold til biler - men RIGTIG mange single kvinder har bil og rigtig mange familier har 2 biler - en til hver…

Hvorfor er det 98% mænd der bruger autobutler.dk ? for jeg kender jer herinde - i er eksperter i gode tilbud og i at spare penge… og hvorfor skulle det ikke også gælde jeres biler?

hvad kunne få jer piger til at bruge autobutler.dk ? hvad ville være “the winning point” for at i bragte jeres næste serviceeftersyn i udbud og fandt ud af at der var 40% at spare ved at vælge det rette tilbud…

hvad skal autobutler.dk gøre bedre for at i også vil være med?

Jeg kendte slet ikke til denne side. - Men jeg vil klart gemme linket. Nu er bilen jo så ny at jeg ikke håber at skulle bruge dette forløbig. Men til den tid vil jeg klart prøve denne side. Tak for link. :slight_smile:

Jeg kendte heller ikke siden.

Problemet kan være, at kvinder sjældent på forhånd ved, hvad der skal laves på deres bil - det kræver jo kendskab til biler.

For mig handler det om tillid til mekanikeren. Jeg skal være sikker på det er en, der ikke tager r*ven på mig - og helst skal den ligge geografisk godt - det er så et større problem.

[QUOTE=Battlestar;700817]for jeg har opdaget at 98 % af dem der bringer deres opgaver i udbud er mænd… :? :? :?

men ærlig talt - nok er der patriakalsk kønfordeling i forhold til biler - men RIGTIG mange single kvinder har bil og rigtig mange familier har 2 biler - en til hver…

Hvorfor er det 98% mænd der bruger autobutler.dk ?
hvad kunne få jer piger til at bruge autobutler.dk ?

[/QUOTE]

Umiddelbart kom jeg kun til : Beskriv din opgave

Øh ja, min bil siger klonk, klonk, jeg tror det er fra det ene forhjul, når jeg drejer skarpt til højre…

Nej, den holder vist ikke. Jeg tror det kræver en del kendskab til hvad der sidder hvor på en bil, for at kunne det.
Og det er vist mest en mandeting - selv om jeg rigtigt gerne ville kunne skrive: Min bil trænger til at få skiftet bærekugler. Og jeg tror den har en følerfejl i ABS systemet, hvem kan hjælpe…

[QUOTE=Vivi_Fletcher;700829]Jeg kendte heller ikke siden.

Problemet kan være, at kvinder sjældent på forhånd ved, hvad der skal laves på deres bil - det kræver jo kendskab til biler.

For mig handler det om tillid til mekanikeren. Jeg skal være sikker på det er en, der ikke tager r*ven på mig - og helst skal den ligge geografisk godt - det er så et større problem.[/QUOTE]

så uddybede forklaringer fra tilbudsgiver samt en prisfastsættelse og så samtidig en “max” afstand til værkstedet…

hvor vigtig er sådan noget som ratings fra andre brugere ? er et noget der gør en stor forskel for jer eller er det afgørende prisen eller måden tilbuddet er personligt skrevet? (mere for at få en fornemmelse af hvad der betyder mest og dermed skal fremhæves mest)

[QUOTE=Poly-Cats;700835]Umiddelbart kom jeg kun til : Beskriv din opgave

Øh ja, min bil siger klonk, klonk, jeg tror det er fra det ene forhjul, når jeg drejer skarpt til højre…

Nej, den holder vist ikke. Jeg tror det kræver en del kendskab til hvad der sidder hvor på en bil, for at kunne det.
Og det er vist mest en mandeting - selv om jeg rigtigt gerne ville kunne skrive: Min bil trænger til at få skiftet bærekugler. Og jeg tror den har en følerfejl i ABS systemet, hvem kan hjælpe…[/QUOTE]

ok . mega god pointe - nogle kvinder føler sig ikke gode nok til at beskrive opgaven…

nu kan jeg så fortælle at 98% af alle mændene siger Øh ja, min bil siger klonk, klonk, jeg tror det er fra det ene forhjul, når jeg drejer skarpt til højre… :lol: og det nærmeste vi kommer ABSen er at lampen lyser gult

men det er kanon input… der skal gives en fornemmelse af at ALLE beskrivelser er gode nok uanset kvalifikationsniveua!!! - brilliant input - den har de seriøst ikke overvejet derinde

Det er let at svare på Regitze - kendskab til siden ! (Jeg vidste ikke at den fandtes)

Nu hvor jeg har kendskab til siden, er det helt sikkert én jeg vil benytte fremover :ok:

[QUOTE=Battlestar;700848]ok . mega god pointe - nogle kvinder føler sig ikke gode nok til at beskrive opgaven…

nu kan jeg så fortælle at 98% af alle mændene siger Øh ja, min bil siger klonk, klonk, jeg tror det er fra det ene forhjul, når jeg drejer skarpt til højre… :lol: og det nærmeste vi kommer ABSen er at lampen lyser gult

men det er kanon input… der skal gives en fornemmelse af at ALLE beskrivelser er gode nok uanset kvalifikationsniveua!!! - brilliant input - den har de seriøst ikke overvejet derinde[/QUOTE]

Hader når ABS lampen lyser gult :lol:

Hm… jeg havde heller aldrig hørt om siden. Og hvis min bil skulle begynde at sige noget underligt, så si’r jeg det til min mand, så må HAN da virkelig finde ud af om det er noget der kræver mekaniker eller ej…

Biler… jeg kan køre dem og fylde benzin/diesel samt sprinklervæske på. Alt andet pilleri er Mandens opgave L

Jeg har lige haft min bil til syn. Her fik jeg at vide at ALB-ventilen ikke virkede.
Ja, jeg er typen, der er med inde under bilen når den bliver synet :tihi: og nysgerrig som jeg nu en gang er, så spørger jeg ind til, hvad en ALB-ventil er?
Det fik jeg så forklaret, og så gik den store research igang mht. at finde en mekaniker, der kunne fikse problemet.

Med den side du linker til, kunne jeg blot have beskrevet problemet, og så ville der dumpe tilbud ind til mig, korrekt :?
I så fald er det da GENIALT !!

[QUOTE=TrekkieGrrrl;700863]Hm… jeg havde heller aldrig hørt om siden. Og hvis min bil skulle begynde at sige noget underligt, så si’r jeg det til min mand, så må HAN da virkelig finde ud af om det er noget der kræver mekaniker eller ej…

Biler… jeg kan køre dem og fylde benzin/diesel samt sprinklervæske på. Alt andet pilleri er Mandens opgave L[/QUOTE]

sådan ved jeg mange har det :slight_smile: men hvad hvis det pludselig var din opgave… af lyst eller nød - hvad skulle der så til for at autobutler var det rigtige for dig ?

[QUOTE=DK Lindvig;700865]Jeg har lige haft min bil til syn. Her fik jeg at vide at ALB-ventilen ikke virkede.
Ja, jeg er typen, der er med inde under bilen når den bliver synet :tihi: og nysgerrig som jeg nu en gang er, så spørger jeg ind til, hvad en ALB-ventil er?
Det fik jeg så forklaret, og så gik den store research igang mht. at finde en mekaniker, der kunne fikse problemet.

Med den side du linker til, kunne jeg blot have beskrevet problemet, og så ville der dumpe tilbud ind til mig, korrekt :?
I så fald er det da GENIALT !![/QUOTE]

det er korrekt :slight_smile:

jeg sidder daglig og giver tilbud på omkring 20 service-eftersyn og 2-3 tandremsskift… hvilket er det typiske biler er på værksted for :slight_smile:

så du har helt ret - der ville være 6-7 værksteder inden for 20 km fra dig der gav et tilbud - og så ville du kunne vælge et værksted der virkede bedst for dig…

sådanne sider findes der jo en del af på nettet, men jeg tror som sådan ikke de bliver brugt ret meget andet end til at se hvad rep af bilen koster. for mit vedkommende ville jeg aldrig bruge sådan en side, da jeg skal ha 100% tillid til den mekaniker som skal rode med min bil. nu er jeg så heldig at meget af det kan jeg lave selv,

det er ikke helt rigtigt - jeg har den sidste måned skaffet 20 sprit nye kunder til værkstedet og skabt en omsætning på over 40.000 … så der er rigtig mange der tager tilbuddene… ikke alle naturligvis, men mange…

hvordan får du tillid til en mekaniker? (ud over gode oplevelser)

Jeg har lige haft min bil til 1 års serviceeftersyn…og jeg skrev til flere værksteder som var villige til at give tilbud over nettet…jeg tog det billigeste selvom jeg skulle køre lidt efter det…men dytten kører også laaaangt på literen:rock:

Jeg så godt autobutler da jeg ledte men jeg brugte ikke siden…jeg fandt den meget rodet…sikker pga. min ordblindhed og så de der irreterende reklamer der bevæger sig…de gør mig altså søsyge…:S

[QUOTE=anne p;701087]Jeg har lige haft min bil til 1 års serviceeftersyn…og jeg skrev til flere værksteder som var villige til at give tilbud over nettet…jeg tog det billigeste selvom jeg skulle køre lidt efter det…men dytten kører også laaaangt på literen:rock:

Jeg så godt autobutler da jeg ledte men jeg brugte ikke siden…jeg fandt den meget rodet…sikker pga. min ordblindhed og så de der irreterende reklamer der bevæger sig…de gør mig altså søsyge…:S[/QUOTE]

super indput - det er en ting der er rigtig vigtig…

hvordan rodet ? var tingene ikke hvor du forventede de ville være eller?

jeg har en ny(1år gammel) bil nu og chevrolet har prisgaranti på service… min tidligere bil var en stor “kaffe-balieys-brun” volvo på 27 år - jeg kunne lave meget selv men når der endelig var noget var det dejligt at have en god mekaniker som gad køre med en tur når jeg ikke kunne forklare hvad problemet var… - for mig er “tryghed” vigtigere end pris…

• jeg vidste desuden ikke siden fandtes

Jeg tror såmænd da nu hvor jeg kender siden at den er fin for mig. Men jeg er vanemenneske. Har jeg en gang brugt en mekaniker så bli’r jeg ved (så længe han ikke åbenlyst ta’r r*ven på mig). Det samme med tadn- og dyrlæger . Jeg er ikke typen der shopper rundt. Beholder også min TDC fastnetforbindelse og det elselskab jeg nuengang fik med sammen med huset. Det andet virker så … forvirrende.

Og jeg har altid sådan en fornemmelse af at hvis noget lyder for godt til at være sandt - fantastisk billigt… så er der et eller andet lusk ved foretagendet… Hverken elselskaber eller autoværksteder er filantropiske foreninger… de er der for at tjene penge.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;701107]

Og jeg har altid sådan en fornemmelse af at hvis noget lyder for godt til at være sandt - fantastisk billigt… så er der et eller andet lusk ved foretagendet… Hverken elselskaber eller autoværksteder er filantropiske foreninger… de er der for at tjene penge.[/QUOTE]

det er fuldstændig rigtigt… når noget er for godt til at være sandt - så er det det heller ikke

hvis man bruger autobutler og skal have lavet noget hvor den billigste har givet et “total-pris-tilbud” der er 3-400 kr lavere end den næstebilligste der har lavet et gennemarbejdet tilbud - så LAD VÆRE med at vælge den billige… det er typisk fremmede der fusker på en gør det selv lift og ødelægger bilen,.

DEN har jeg hørt fra mange…

Kendte slet ikke til siden, men vil da overveje den næste gang :slight_smile: Selvom jeg er godt glad for min mekaniker :slight_smile: Og så er han billig :slight_smile: Og hjælper en selv på en fridag :smiley: