Tilbud på katteforsikring

Jeg har kopieret fra Nykredits hjemmeside om katteforsikringer…den kan jeg da ikek gøre brug af…jeg har ingen forsikringer i Nykredit…og vil ej heller have det…Dyrekassen dækker sygdom i hele kattens liv…i Nykredit ophører den, når katten er 12…:thumbdown: desuden er mine 2 MCO 6½ år…så hvad den kan bruges til…absolut ingenting for mit vedkommende.


                                                              Nykredit tilbyder en  Kattesygeforsikring, hvis du i forvejen har tegnet to forsikringer i  Nykredit, hvoraf den ene enten er en Husforsikring eller en  Hjemforsikring.

Hvad koster kattesygeforsikringen?

Prisen er 1.075 kr. (2013) om året pr. kat. Selvrisikoen er 10% af behandlingsudgiften, dog mindst 1.027 kr. (2013).
Kan min kat sygeforsikres?

Du kan tegne en sygeforsikring til din raske kat, når den er:

[ul]
[li] Fyldt tre måneder, men ikke fem år (ophører automatisk ved første præmieforfald, når katten er fyldt 12 år) [/li][li] Vaccineret mod kattesyge og katteinfluenza, og den revaccineres mindst en gang om året [/li][li] Mærket med øretatovering eller mikrochip (nummeret noteres på forsikringen) [/li][/ul]
Sådan dækker Kattesygeforsikringen

Forsikringen dækker din kat i Danmark og på rejser og ophold i resten af Europa af indtil tre måneders varighed. Ved sygdom og tilskadekomst dækker forsikringen udgifter til:

[ul]
[li] Undersøgelse og behandling hos dyrlæge [/li][li] Medicin under konsultation eller indlæggelse [/li][li] Ophold på dyrehospital og klinik [/li][li] Tandbehandling ved tilskadekomst [/li][/ul]


Hej Teresa

Som andre har skrevet er det ikke iForsikring der udbyder forsikringen. Vi formidler bare tilbudene, så det bliver lettere at hente forskellige tilbud ind. Men jeg er meget glad for at høre dit indput. Jeg vil undersøge sagen. For det er jo helt tosset at forsikringen ikke følger missen.

Anna

[QUOTE=Teresa Guldager;1054454]Jeg vil gerne høre om jeres forsikring følger KATTEN eller EJEREN. Som opdrætter der ofte sætter voksne kastrater ud i nye hjem så søger jeg et forsikringselskab der
vil lade forsikringen følge katten istedet for ejeren. Så jeg kan forsikre katten før den flytter ud i sit nye hjem.[/QUOTE]

Hej Teresa

Som andre har skrevet er det ikke iForsikring der udbyder forsikringen. Vi formidler bare tilbudene, så det bliver lettere at hente forskellige tilbud ind. Men jeg er meget glad for at høre dit indput. Jeg vil undersøge sagen. For det er jo helt tosset at forsikringen ikke følger missen.

Anna

Velkommen til kattegale, iforsikring Anna.

:welcome:

Glæder mig til at se dine katte i galleriet.

[QUOTE=Sheer;1055242]Velkommen til kattegale, iforsikring Anna.

:welcome:

Glæder mig til at se dine katte i galleriet.[/QUOTE]

Tusind tak. Jeg skal snart til at have lagt nogen gode billeder op af Sigyn og Loke. Imellemtiden nyder jeg billederne af alle de dejlige misser I har lagt op :hjerte:

[QUOTE=Line S;1054785]Så er jeg blevet ringet op af en yderst flink mand fra Nykredit, der intet vidste om katteforsikringer ;)[/QUOTE] Jeg er også blevet ringet op. 2 gange. Midt i arbejdstiden selvom jeg påførte at jeg ville kontaktes ml. 16-18, så er jeg allerede lidt irriteret på forhånd :gruble:
Det lyder da helt åndsvagt at forsikringen ophøre rnår katten fylder 12 år. Det er sgu da der man får ekstra brug for forsikring. Tos’hoveder.

Tusind tak for alle jeres kommentarer.

Grunden til at vi har etableret vores service, er at få mere konkurrence på området. Vi sælger ikke selv forsikringerne, men sørger for at det er lettere at indhente tilbud fra flere.

Vi ser af størstedelen af vores brugere rent faktisk sparer en del på forsikringerne, men det afhænger meget af hvad man har i dag. Men en ting er sikkert, jo flere tilbud man får, desto større er chancen også for at få en god dækning og forsikring.

Det største problem (og ikke kun på katteforsikringer) er at danskerne er alt for inaktive i forhold til forsikringer. Det gør også at de behov som vi har som vi har (brugere og katte) ikke altid matcher det vi efterspørger. F.eks. omkring aldersbegrænsninger, som vi vil tage videre i dialogen med selskaberne.

Vi udvikler stadigvæk, så det bliver bedre og lettere at forstå, så vi vil tage jeres kritik med - der er tilsyneladende noget vi kan blive bedre til. Jeg har fået ændret den med købssum. Skriv endelig hvis I har andre kritikpunkter eller forslag til hvad I kunne ønske af en katteforsikring.

Hvis der er nogen af jer der ikke har fået tilbud nok, så skriv lige til mig, [email protected], med ordr id så skal jeg nok sparke til nogen selskaber.

Igen tusind tak
Anna

iforsikring - Men hvad er det så meningen vi skal skrive ang. forsikringssum? :slight_smile:

(jeg har i øvrigt ikke hørt noget endnu, udfyldte det engang i løbet af i mandags)

[QUOTE=Eife;1055256]iforsikring - Men hvad er det så meningen vi skal skrive ang. forsikringssum? :slight_smile:

(jeg har i øvrigt ikke hørt noget endnu, udfyldte det engang i løbet af i mandags)[/QUOTE]

Det er hvor meget den maksimalt skal kunne dække. Altså hvis den er dækket for 10.000 og dyrelægeregningen (gud forbyde det) lyder på 20.000, så dækker forsikringen kun de første 10.000. Vil du ikke skrive til mig på [email protected] med dit ordr. id, hvis de stadig ikke har kontaktet dig imorgen?

Ah okay… Så har jeg udfyldt den del forkert, for jeg vil have det til en 20.-30.000 og ikke de 4-5000 kr der er skrevet.
Og jo, det skal jeg nok… (måske først senere end i morgen dog, kommer lige an på hvor travlt jeg får)

[QUOTE=Eife;1055260]Ah okay… Så har jeg udfyldt den del forkert, for jeg vil have det til en 20.-30.000 og ikke de 4-5000 kr der er skrevet.
Og jo, det skal jeg nok… (måske først senere end i morgen dog, kommer lige an på hvor travlt jeg får)[/QUOTE]

Tak. Selskaberne skal jo lave den service for vores brugere som de har lovet. Du kan bare rette det når du får henvendelser fra de enkelte selskaber.

Ja ja, så blev det min tur til at blive ringet op af en meget flink mand fra Nykredit.:smiley:

Han anede ikke, at det var iforsikring der havde lagt et indlæg her på kattegale om at vi kunne spare “op til 20-40% på katteforsikringer”, som iforsikring anfører på deres hjemmeside, se på linket i iforsikrings første indlæg http://iforsikring.dk/dyreforsikring/katteforsikring/

Han undrede sig da over så mange katteforsikringer han ringede om i disse dage :smiley:

Jeg sagde, at jeg tvivlede på, at han kunne gøre noget for mig, men at jeg bare var nysgerrig…for at bevise, at han ikke kan lave en billigere katteforsikring for mig samt at hverken jeg eller mine 2 MCO opfylder betingelsen for at blive kunde: jeg, fordi jeg ikke vil have andre forsikringer hos dem, som de kræver og kattene, fordi de er over 3 år, som er max.alder på tegning af nyforsikringer.

han spurgte om jeg ville “flytte min husforsikring til dem”…men jeg meddelte, at jeg jo ikke direkte har en husforsikring, jeg bor tilleje i et rækkehus i et boligselskab…og min indboforsikring kan man simpelthen ikke få billigere…fordi jeg, som kunde i Arbejdernes Landsbank får min indboforsikring til lige knap 1300 kr årligt. En besparelse på ca halvdelen i forhold til, da jeg havde indboforsikring hos Tryg.
Han gav mig ret, den kunne han ikke matche…så han var lidt utilfreds med, at have fået en henvisning om at have ringet til mig…af iforsikring. Han ville nu gå videre med sagen, som han sagde…for han synes ikke, det er sjovt at spilde tiden.

Her har de så ringet her i eftermiddag af en sød kvinde - men jeg måtte sige til dem at de måtte prøve i morgen, for min mobil har klaget over mangel på batteri siden jeg kom i morges :ups:

[QUOTE=Sim-Sim;1055356]Ja ja, så blev det min tur til at blive ringet op af en meget flink mand fra Nykredit.:smiley:

Han anede ikke, at det var iforsikring der havde lagt et indlæg her på kattegale om at vi kunne spare “op til 20-40% på katteforsikringer”, som iforsikring anfører på deres hjemmeside, se på linket i iforsikrings første indlæg http://iforsikring.dk/dyreforsikring/katteforsikring/

Han undrede sig da over så mange katteforsikringer han ringede om i disse dage :smiley:

Jeg sagde, at jeg tvivlede på, at han kunne gøre noget for mig, men at jeg bare var nysgerrig…for at bevise, at han ikke kan lave en billigere katteforsikring for mig samt at hverken jeg eller mine 2 MCO opfylder betingelsen for at blive kunde: jeg, fordi jeg ikke vil have andre forsikringer hos dem, som de kræver og kattene, fordi de er over 3 år, som er max.alder på tegning af nyforsikringer.

han spurgte om jeg ville “flytte min husforsikring til dem”…men jeg meddelte, at jeg jo ikke direkte har en husforsikring, jeg bor tilleje i et rækkehus i et boligselskab…og min indboforsikring kan man simpelthen ikke få billigere…fordi jeg, som kunde i Arbejdernes Landsbank får min indboforsikring til lige knap 1300 kr årligt. En besparelse på ca halvdelen i forhold til, da jeg havde indboforsikring hos Tryg.
Han gav mig ret, den kunne han ikke matche…så han var lidt utilfreds med, at have fået en henvisning om at have ringet til mig…af iforsikring. Han ville nu gå videre med sagen, som han sagde…for han synes ikke, det er sjovt at spilde tiden.[/QUOTE]

Hvor er det dejligt at høre. Der er jo ingen der kan være tjent med at spilde deres tid. Et stort og velanset selskab som Nykredit vil sikkert snart ringe til os for at høre hvordan de kan tilpasse deres katteforsikring, så den bliver attraktiv for vores brugere. Og det er jo der iForsikring rigtig gerne vil hen. I bund og grund handler det jo bare om at være rigtig dækket til den rigtige pris. Og forsikringsselskaberne vil jo hellere end gerne have gode produkter at tilbyde.

Hvad mener du er dejligt at høre??..for dén fangede jeg ikke.

Jeg er nu ikke så sikker på, at de har i sinde at tilpasse deres katteforsikringer så de passer til jeres “brugere”…men nærmere, at de ikke er helt tilfredse med jeres oplysninger på jeres hjemmeside om at man kan spare op til 20-40 % på katteforsikringer…han var inde på kattegale mens vi talte sammen…jeg gav ham linket.

I dag fik jeg så en opringning fra en venlig dame hos Agria…hun kunne ikke tilbyde en billigere forsikring…jeg er ikke opdrætter, er ikke medlem af DB eller FIFE…ellers kunne de have givet mig rabat, men det har stadig INTET med jeres firma at gøre.
Agria’s medarbejder var også inde på kattegale…hun ville kontakte sine chefer…om hvad, sagde hun ikke, men hun var ikke glad for jeres hjemmeside.

[QUOTE=Sim-Sim;1055868]Hvad mener du er dejligt at høre??..for dén fangede jeg ikke.

Jeg er nu ikke så sikker på, at de har i sinde at tilpasse deres katteforsikringer så de passer til jeres “brugere”…men nærmere, at de ikke er helt tilfredse med jeres oplysninger på jeres hjemmeside om at man kan spare op til 20-40 % på katteforsikringer…han var inde på kattegale mens vi talte sammen…jeg gav ham linket.

I dag fik jeg så en opringning fra en venlig dame hos Agria…hun kunne ikke tilbyde en billigere forsikring…jeg er ikke opdrætter, er ikke medlem af DB eller FIFE…ellers kunne de have givet mig rabat, men det har stadig INTET med jeres firma at gøre.
Agria’s medarbejder var også inde på kattegale…hun ville kontakte sine chefer…om hvad, sagde hun ikke, men hun var ikke glad for jeres hjemmeside.[/QUOTE]

Kære Sim-Sim

Jeg ved ikke helt hvordan jeg er kommet til at træde dig over poterne, men du virker ikke så begejstret over vores koncept.

Vi skriver på vores hjemmeside at man kan spare “op til 20-40%”, men vi garanterer ikke at alle kan spare på sine forsikringer. I mange tilfælde vil man kunne spare på alle sine forsikringer hvis man prøver at samle dem. Men lad mig slå fast at det ikke kun handler om pris, men i ligesåhøj grad også om dækninger, altså om forsikringen dækker de behov man har. Og så handler det også om at man bør få gennemgået sine forsikringer og behov, så man ikke har problemer den dag en eventuel skade skulle ske.

Med hensyn til om hvor hvidt selskaberne spilder deres tid, vil jeg da slet ikke lægge skjul på at vi altid beklager meget over for de selskaber vi sender henvendelser til, når der kommer henvendelser fra folk der ikke er interesserede i at tegne en forsikring. Måske falder dit formål med at indhente inden for den kategori “…for at bevise, at han ikke kan lave en billigere katteforsikring for mig”. Og det er vi selvfølgelig meget kede af.

Jeg lavede, som før skrevet, indlægget på opfordring af Regitze som er webmistress her på siden. Vores portal tager både vores samarbejdspartnere, vores brugere og vores kundeservice meget seriøst, men vi kan givetvis også blive bedre, og vi har allerede fået mange gode input’s fra de kattegale.

Vi henvender os hovedsageligt til folk der syntes forsikring er svært og ikke kan overskue at bruge tid på at finde ud af hvilke forsikringsselskaber de skal henvende sig til. Altså folk der oplever at forsikring er en besværlig og kedelig sag, og derfor ender med at finde ud af at de er forkert dækket (eller slet ikke dækket), den dag de har brug for deres forsikring.

Det handler jo om at have den rigtige dækning og til den rette pris. Det er jo kun positivt at du har styr på dine forsikrings-forhold og det ville vi også gerne se at flere danskere havde ligesom dig. Jo mere aktivt man som forbruger forholder sig til sine forsikringer og behov, desto lavere chance er der for at man bliver uheldigt overrasket den dag skaden sker.

God weekend til dig og dine katte.
Anna

[QUOTE=iforsikring;1056003]Kære Sim-Sim

Jeg ved ikke helt hvordan jeg er kommet til at træde dig over poterne, men du virker ikke så begejstret over vores koncept.

Vi skriver på vores hjemmeside at man kan spare “op til 20-40%”, men vi garanterer ikke at alle kan spare på sine forsikringer. I mange tilfælde vil man kunne spare på alle sine forsikringer hvis man prøver at samle dem. Men lad mig slå fast at det ikke kun handler om pris, men i ligesåhøj grad også om dækninger, altså om forsikringen dækker de behov man har. Og så handler det også om at man bør få gennemgået sine forsikringer og behov, så man ikke har problemer den dag en eventuel skade skulle ske.

Med hensyn til om hvor hvidt selskaberne spilder deres tid, vil jeg da slet ikke lægge skjul på at vi altid beklager meget over for de selskaber vi sender henvendelser til, når der kommer henvendelser fra folk der ikke er interesserede i at tegne en forsikring. Måske falder dit formål med at indhente inden for den kategori “…for at bevise, at han ikke kan lave en billigere katteforsikring for mig”. Og det er vi selvfølgelig meget kede af.

Jeg lavede, som før skrevet, indlægget på opfordring af Regitze som er webmistress her på siden. Vores portal tager både vores samarbejdspartnere, vores brugere og vores kundeservice meget seriøst, men vi kan givetvis også blive bedre, og vi har allerede fået mange gode input’s fra de kattegale.

Vi henvender os hovedsageligt til folk der syntes forsikring er svært og ikke kan overskue at bruge tid på at finde ud af hvilke forsikringsselskaber de skal henvende sig til. Altså folk der oplever at forsikring er en besværlig og kedelig sag, og derfor ender med at finde ud af at de er forkert dækket (eller slet ikke dækket), den dag de har brug for deres forsikring.

Det handler jo om at have den rigtige dækning og til den rette pris. Det er jo kun positivt at du har styr på dine forsikrings-forhold og det ville vi også gerne se at flere danskere havde ligesom dig. Jo mere aktivt man som forbruger forholder sig til sine forsikringer og behov, desto lavere chance er der for at man bliver uheldigt overrasket den dag skaden sker.

God weekend til dig og dine katte.
Anna[/QUOTE]

Fordi jeg er utilfreds med, at I som firma lover mere, end I kan holde…betyder jo ikke at du på nogen måde har trådt mig over poterne, som du skriver.
Men man må ikke annoncere med noget, man ikke kan holde…i hht Markedsføringsloven.

Det er så ikke en sag for mig…men for Forbrugerombudsmanden. :slight_smile:

Jeg stiller bare spørgsmålstegn ved jeres oplysning om, at man kan spare op til 20-40 %…her burde nok have stået: “Måske kan du spare på din dyreforsikring ved at indhente 3 tilbud”…så havde I ikke lovet mere end I kan holde. :slight_smile:
I giver indtryk af, at man kan spare mindst 20 %…dét er bare ikke i orden.

Alternativt kunne I skrive…“Spar fra 0-40%”, så havde det været lovmedholdeligt…omend de 40 % er en anelse urealistisk.

Iøvrigt bruges angivelse af besparelsesprocenten på 20-40%…på alle typer af forsikring…men den holder så nok heller ikke, vel?

Vil de? Hvem ER da jeres brugere, siden I med et fingerknips kan få Nykredit til at rette sine priser ind til højre? Det må være en ret stor gruppe med ret sikre kunder, hvis det skal kunne lade sig gøre?
VH
Susanne

Kære Susanne

Jeg har udtrykt mig forkert, jeg skulle have udtrykt mig mere klart. Vi kan selvfølgelig ikke forvente at selskaberne ringer til os og ændrer sine betingelser. Min pointe var følgende: Hvis vi samlet set kan se at der er mange brugere der har et specifikt behov der ikke dækkes, så vil det jo være nærliggende at give det input videre til selskaberne i forhold til hvordan forsikringerne kan skrues sammen i fremtiden, så de dækker efterspørgslen. Og det er jo der iForsikring rigtig gerne vil hen.

Mange hilsner
Anna

Nu kan jeg se, at iforsikring har ændret deres angivelse af “besparelsen” på katteforsikringer fra "spar op til 20-40%…til “spar op til 30 %”…hvor seriøst er dét lige? Kan I dokumentere de 30 %?

Men jeg har screenshots af de tidligere angivelser af besparelsen…og de er sendt til Forbrugerombudsmanden…fordi jeg mener, at det må være den rette instans til at se på jeres forretningsmetoder.