Tilløber kat og internater...?

Vores nabo blev i lørdags fulgt hjem fra skovtur af en halvstor killing - uneutraliseret han, tam og tillidsfuld.
Den er fremlyst i den lokale FB gruppe, indtil videre uden held, og nu spørger de mig, hvad de skal gøre…
Umiddelbart tænker jeg jo internat - men kan hverken hos DB eller KV se noget om, hvordan man skal forholde sig, hvis man står med en herreløs kat.

Nogen der har erfaring med det - eller andre gode råd…?

Hvis ikke kommunen har en aftale med en af foreningerne så står den for egen regning. Rebild kommune har ingen aftaler, så derfor var vi nogle stykker i Blenstrup dengang, der selv bekostede at få fanget og aflivet syge vildmisser, der var efterladt, da et ældre ægtepar kom på plejehjem.
Så prøv at kontakt kommunen for at høre og ellers må din nabo nok selv bekoste, at aflevere ham på internat.

Sorø kommune har så vidt jeg ved ingen aftale - det var heller ikke så meget omkostningen (og sku’ den blive et issue, sponserer jeg gerne), som hvordan man gør rent praktisk.
Men prøver i første omgang at forhøre mig hos Fuglebjerg, så… :wink:

EDIT: Det er ham her: :heart:
Udklip

Any takers…? :sunglasses:

6 Synes om

Han er gonnok en fin mis :slight_smile:
Men ja, ring rundt og kryds fingre for der er plads :slight_smile: Om ikke andet så kan de scanne for chip, hvis han mod alle forventninger skulle have sådan en :slight_smile:

Fuglebjerg henviser til 1812 - jeg må vist hellere ringe, inden jeg kører derover om lidt, for ja, han er lækker… :heart_eyes:

Jeg kan se han ligger pænt indendørs på deres gulvtæppe. Han har jo valgt dem - har de overset det? Han er en velsignelse der er kommet helt gratis til dem… den slags sender man da ikke bare på internat; han har det jo fint der hvor han er nu :slem:
VH
Susanne

5 Synes om

Jeg er ikke uenig - udfordringen er bare, at det er deres (midlertidige) logerende, der har taget ham ind.
Hun har selv kat, men holder dem adskilt - og naboerne selv har hund, og er ikke interesserede i at få kat.
Så en omplacering kan være en bedre løsning - hvis det ellers kan lykkes…

Ligner han ikke Spottys nye lillebror, @Skattekat?

4 Synes om

Har lige set ham live - damn, han er smuk, fuldstændig rene tegninger, og yngre end jeg troede, max. 4-5 mdr. vil jeg gætte på… :heart_eyes_cat:
Helt klart en Spotty Jr. - just saying, @Skattekat …! :sunglasses: :smirk:

EDIT: Han går i øvrigt med den anden kat nu - så han er også god til kattesprog… :ok:

8 Synes om

Du har kun én kat … just saying :wink:
Men han er godt nok fiiin :wehuu:

3 Synes om

Lang historie, men den korte version er, ja - desværre… :frowning:
Og det er han godt nok! :smelter:

1 Synes om

Hvordan går det med den lækre lille fyr ? :smiling_face_with_three_hearts:

1 Synes om

Har ikke talt med dem i dag - så håber sådan set, at han indtil videre bliver hvor han er, og lader tiden arbejde for sig… :crossed_fingers:

7 Synes om

Update: Har lige været forbi og hilse på Zeus, som han hedder nu, der ganske rigtigt blev boende, og i dag er blevet kastreret og øremærket … :ok:

I den forbindelse: Har andre oplevet let sivende blødning efter kastration - jeg har nemlig ikke selv?

1 Synes om

Jeg kan desværre ikke se billedet :flushed:

1 Synes om

Det er bevidst udeladt - du ville ikke ku’ tåle det… :laughing:

1 Synes om

:venter:

Alle mine hanner har været kastreret, når jeg fik dem, så det ved jeg ikke noget om. Men dejligt at høre, at han fik et permanent hjem :slight_smile:

nej det har jeg aldrig oplevet, måske lige et hurtigt opkald til dyrlægen var en ide.

Og tillykke med at han blev og fandt sig sit eget lille smørhul.

Jeps - det var efter lukketid, da jeg så ham i går, men anbefalede også at hun ringede her til morgen, hvis det fortsatte.

1 Synes om