Tilløber

YES!!! Katten kommer til check hos en dyrelæge i starten af næste uge :ok: Så har mine taler om sygdomme, orm osv nok gjort lidt indtryk alligevel :slight_smile: Så håååber jeg dyrelægen også siger “af med nødderne” så hun også hører det fra andre end mig :slight_smile:

Så vidt, så godt! :yatta:

Hmm ja jeg er nok underlig :ups: men hvis folk ikke holder nok af deres katte til at få dem mærkede, og så ellers iøvrigt holder dem inde til det er gjort, så er det s*u deres egen skyld og jeg ville overhovedet ikke have problemer med at tage en umærket kat, det har jeg gjort flere gange.

Alt det andet er vi rørende enige om :ok:

Det var da alligevel vildt, at hun gik med på den! Super godt klaret! :ok:

Tænk at hun giver ham hundemad, fordi det er billigst… :uha:
Sådan nogle mennesker burde forbydes at have dyr! :argh:

[quote=Marianne H;449034]Hmm ja jeg er nok underlig :ups: men hvis folk ikke holder nok af deres katte til at få dem mærkede, og så ellers iøvrigt holder dem inde til det er gjort, så er det s*u deres egen skyld og jeg ville overhovedet ikke have problemer med at tage en umærket kat, det har jeg gjort flere gange.

Alt det andet er vi rørende enige om :ok:[/quote]

Vil sku blive mega tosset hvis du tager mine katte. Ikke alle af dem er mærket, og de bliver det først når de skal i narkose. Vil ikke putte dem i narkose for kun at give et mærke.

Dejligt han nu kommer til dyrlæge

[quote=Marianne H;449034]Hmm ja jeg er nok underlig :ups: men hvis folk ikke holder nok af deres katte til at få dem mærkede, og så ellers iøvrigt holder dem inde til det er gjort, så er det s*u deres egen skyld og jeg ville overhovedet ikke have problemer med at tage en umærket kat, det har jeg gjort flere gange.
[/quote]

Man ved jo aldrig om katten startede sit liv som indekat og ejeren måske ikke har nået at få den mærket inden den forsvandt. Jeg ville nok fremlyse den inden jeg beholdte den. De første uge jeg havde Gimli var han heller ikke mærket indtil hans aftale med dyrlægen. :slight_smile:
Men det vigtigste er kattenes ve og vel, og det vigtigste er vel man gør det der kræves når man tager en tilløber til sig, og tager sig ordentlig af den :slight_smile: Og ikke er så tumpet som min kollega. Jeg kunne i hvert fald ikke forstille mig nogle her på kattegale kunne finde på at lade en fertil hankat rende rundt og fodre den med hundemad fordi katte er ikke noget man bruger alt for mange penge på

ggggg ja sådan er vi heldigvis så forskellige, enten passer man på sin kat til den er mærket, eller osse gør man ikke, og gør man ikke, ja så har jeg ingen problem med at tage katten og finde den et mere påpasseligt hjem, men jeg er jo osse en møgkælling helt ind i marven af knoglerne :fløjte::fløjte:

Vist er du ej - du er bare en ægte “kattetosse”

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Uh, jeg får sådan helt… gåsehud af sådan en melding.

Hvad så hvis folk glemmer deres jakke et sted? På en bænk? Stjæler du den så også? Hvis de holdte nok af jakken huskede de den vel??
Jeg synes det er virkelig frækt… Det er netop når folk med “lidt forstand” på katte har den holdning, at folk UDEN forstand på katte OGSÅ kan have den holdning. hvilket resultere i at folk tænker “katten er ikke mærket, så nu er den min” - også aner de ikke den er chippet, for de ved jo intet om katte!! :thumbdown:
Jeg ville være flov over at være en møgkælling helt ind i marven af knoglerne. Hvor ville det være fedt hvis der fandtes flere mennesker som tænkte på deres medmennesker - og som måske i stedet fandt de rigtige ejere og forklarede vigtigheden af hvordan man passer/behandler en kat, og hvor vigtigt et øremærke eller en chip kan være.

Synes det er egoistisk og dumt. De mister deres kat - hvad tror du der sker??? VUPTI. NY KAT - samme situation… Der er jo INTET sket for dem - de får da bare en ny kat. Også er du jo ikke nået videre alligevel.

[quote=Abaddon;449285]Uh, jeg får sådan helt… gåsehud af sådan en melding.

Hvad så hvis folk glemmer deres jakke et sted? På en bænk? Stjæler du den så også? Hvis de holdte nok af jakken huskede de den vel??
Jeg synes det er virkelig frækt… Det er netop når folk med “lidt forstand” på katte har den holdning, at folk UDEN forstand på katte OGSÅ kan have den holdning. hvilket resultere i at folk tænker “katten er ikke mærket, så nu er den min” - også aner de ikke den er chippet, for de ved jo intet om katte!! :thumbdown:
Jeg ville være flov over at være en møgkælling helt ind i marven af knoglerne. Hvor ville det være fedt hvis der fandtes flere mennesker som tænkte på deres medmennesker - og som måske i stedet fandt de rigtige ejere og forklarede vigtigheden af hvordan man passer/behandler en kat, og hvor vigtigt et øremærke eller en chip kan være.

Synes det er egoistisk og dumt. De mister deres kat - hvad tror du der sker??? VUPTI. NY KAT - samme situation… Der er jo INTET sket for dem - de får da bare en ny kat. Også er du jo ikke nået videre alligevel.[/quote]

Jeg har brugt rigelig tid på mine medmennesker, som eks.v Breth Hansen og Charlotte Kofoed, og ved du hvad i årenes løb er dyrene for mig, blevet vigtigere end ejerne, især hvis ejere er paphoveder der ikke sørger for at beskytte deres katte med bl.a mærker.

Og nej jeg giver mig ikke af at stjæle døde ting, de er mig så inderligt ligegyldige, men det er dyrene ikke

Hmmm, nu er ugen gået på hæld og katten er endnu ikke kommet til dyrelægen…og hun har endda fundet ud af den har orm og er oppustet…hva sker der for folk???
Min dyrlæge tjekker altid mærkningerne for en ordens skyld, gad vide om hun er bange for dyrlægen finder en chip?

[quote=Miss Buick;453355]Hmmm, nu er ugen gået på hæld og katten er endnu ikke kommet til dyrelægen…og hun har endda fundet ud af den har orm og er oppustet…hva sker der for folk???
Min dyrlæge tjekker altid mærkningerne for en ordens skyld, gad vide om hun er bange for dyrlægen finder en chip?[/quote]

Håber hun kommer til fornuft :slight_smile:
Jeg ved at min dyrlæge ikke vil tjekke efter chip på en huskat, og han vil heller ikke sætte en sådan i huskatte, da folk her i området ikke tjekker for det. De kigger kun efter halsbånd og øremærke.